
Na budowie drogi ekspresowej S5, na odcinku pomiędzy Korzeńskiem a Krościną odbyły się próby obciążeniowe mostu drogowego, do których wykorzystano 8 samochodów ciężarowych.
Jak podaje Magdalena Szumiata z Generalnej dyrekcji Dróg krajowych i Autostrad, celem próbnego obciążenia jest sprawdzenie konstrukcji obiektu przed oddaniem do użytku.
- Most przekracza rzeki Barycz i Młynówkę oraz linię kolejową relacji Wrocław - Poznań. Aby nie ingerować w cenną ekologicznie Dolinę i nie budować potężnych rusztowań, wykonawca zrealizował obiekt za pomocą metody nasuwania podłużnego. Obiekt to dwie niezależne równoległe konstrukcje o długości 750 metrów. Każda jezdnia ma po trzy pasy ruchu i pas awaryjny.Droga ekspresowa S5 na terenie województwa dolnośląskiego liczy prawie 50 km. Podzielona jest na 3 odcinki inwestycyjne - mówi przedstawicielka GDDKiA i dodaje, że obecnie
prace postępują zgodnie z założonym harmonogramem i zaawansowanie szacuje się
na ok. 80% - 90%.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie