We wtorek, 25 listopada, do Komendy Powiatowej Policji w Trzebnicy zgłosiła się 68-letnia mieszkanka naszego powiatu, wstrząśnięta tym, że padła ofiarą oszustwa. Jak relacjonowała funkcjonariuszom, wszystko zaczęło się dzień wcześniej, gdy zadzwonił nieznajomy mężczyzna, podający się za pracownika działu księgowości znanej firmy inwestycyjnej.
Jego spokojny ton i profesjonalne słownictwo sprawiły, że wzbudził w kobiecie zaufanie. Zwłaszcza, że od września korzystała z konta w tej firmie. Rozmówca od razu przeszedł do sedna: czeka na nią „świąteczna promocja”. Na jej koncie rzekomo znajdowało się 1000 dolarów, które miały zostać przelane prosto na jej rachunek bankowy jako bonus za aktywność na platformie. Zapewniał, że wszystko jest bezpieczne i nie ma powodów do obaw.
Zaufanie kobiety zostało wykorzystane w perfekcyjnie przygotowanej manipulacji. Mężczyzna poprosił ją o zalogowanie się do bankowości elektronicznej i zwiększenie limitu przelewów – wszystko w imię „operacji finansowej”. Niczego nieświadoma kobieta spełniła jego polecenia. Wkrótce na jej telefon zaczęły przychodzić kody autoryzacyjne, które skrupulatnie przekazywała rozmówcy, wierząc, że są potrzebne do przelania obiecanych środków.
Prawda wyszła na jaw zbyt późno. Gdy kobieta zauważyła, że z jej konta zniknęły pieniądze, rozmowa została natychmiast przerwana. Mężczyzna jeszcze kilkukrotnie próbował się z nią skontaktować, dzwoniąc z różnych numerów, ale już nie odbierała telefonu. Straciła prawie 30 tys. zł.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie