Na rynku działa wiele podmiotów, które zajmują się dochodzeniem roszczeń od ubezpieczycieli na rzecz klientów, których przedstawiciele aktywnie dbają o pozyskanie klientów, którzy będą reprezentowani przed tym ubezpieczycielem. Niekiedy aktywność ta przekracza granice przyzwoitości, ponieważ potencjalni klienci są nagabywani jeszcze na miejscu wypadku, gdy trwają czynności służb, lub też w szpitalu, niemalże podczas udzielania pierwszej pomocy poszkodowanym. Ponieważ do jednego klienta potrafią dotrzeć przedstawiciele nawet kilkunastu firm i każdy z nich jest uważa, że reprezentuje najlepszą na rynku, dokonanie wyboru wydaje się być trudne. W jaki sposób zatem dokonać wyboru właściwej kancelarii? Poniżej przedstawiamy subiektywne stanowisko, na co należy zwrócić uwagę.
1. Staż rynkowy kancelarii - im dłużej firma działa na rynku, tym większe prawdopodobieństwo posiadania odpowiedniego doświadczenia biznesowego oraz wiarygodności.
2. Staż kancelarii w branży odszkodowań - może się zdarzyć, że w branżę odszkodowań "wchodzi" firma, która na rynku jest długo (pkt 1), ale o odszkodowaniach nie ma "zielonego pojęcia". Na rynku są firmy, które w branży odszkodowawczej działają ponad 10 lat i przez ten czas obsłużyły dziesiątki tysięcy spraw u różnych ubezpieczycieli, dzięki czemu posiadają unikalną wiedzę, w jaki sposób poprowadzić sprawę klienta.
Więcej na następnej stronie...
3. Forma prawna działalności - wskazane jest, aby podmiot ten działał w formie spółki prawa handlowego - spółki z ograniczoną odpowiedzialnością lub akcyjnej, które są uznanymi formami działalności w branży finansowej.
4. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC), które stanowi zabezpieczenie interesów klienta na wypadek wadliwych działań kancelarii, które skutkują stratami po stronie klienta. Na rynku są firmy posiadające polisy, których sumy gwarancyjne polis kształtują się na poziomie kilku milionów złotych.
5. Certyfikat ochrony danych osobowych - certyfikat taki potwierdza wysoki poziom ochrony danych osobowych klientów co ma znaczenie z tego względu, że kancelaria odszkodowawcza chcąc skutecznie reprezentować klientów musi zgromadzić wiele informacji na ich temat, a wiele z nich to tak zwane dane wrażliwe. Stąd też ważne jest odpowiednie, bezpieczne przechowywanie tych danych.
6. Posiadane certyfikaty poświadczające rzetelność i wiarygodność rynkową, które są przyznawane przez zewnętrzne podmioty po wnikliwej weryfikacji.
W kolejnym artykule będziemy kontynuować tematykę współpracy poszkodowanych z wyspecjalizowanymi kancelariami odszkodowawczymi i wynagrodzenia dla tych kancelarii. A już teraz zapraszamy naszych Czytelników do podzielenia się z nami swoimi doświadczeniami w bojach z firmami ubezpieczeniowymi - tel. 71 3872131 lub [email protected].
TL
Aplikacja nowagazeta.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Komentarze opinie