Reklama

Nowe pracownie w obornickiej "trójce"

07/12/2012 13:00
Szkoła ma już trzy tablice interaktywne. - Od ubiegłego roku  mamy w nie wyposażone pracownie przyrodniczą oraz matematyczną. Ostatnio, bo w październiku,  uruchomiliśmy taką tablicę w gabinecie nauczania wczesnoszkolnego, czyli w klasach 1-3. Teraz szykujemy się do otwarcia kolejnej, czwartej tablicy, również w pracowni matematycznej. Naszym zamierzeniem jest posiadanie takiego narzędzia w każdym gabinecie. Będziemy do tego wykorzystywali każde środki, z budżetu szkoły oraz od sponsorów- dodaje dyrektor. - Jeżeli się tylko nadarzy jakaś okazja, żeby nabyć tablice w ramach programu finansowanego  ze środków zewnętrznych, na pewno z niej skorzystamy.

Dyrektorka Krystyna Haładaj zapowiada koniec z klasycznymi kartonowymi tablicami poglądowymi, które muszą przegrać z nowym narzędziem.  - Jest to świetna pomoc naukowa, która bezsprzecznie wypiera plansze poglądowe. Wyższość tablicy interaktywnej nad planszami polega nie tylko na wielkości obrazu. Na tablicy możemy dużo robić: kreślić, zaznaczać, wymieniać elementy. My dopiero zaczynamy, ale są programy, które pozwalają przygotować całe lekcje - wymienia dyrektorka.

Krystyna Haładaj zapowiada także "zaudiowideonizowanie" hali sportowej, którą za pomocą odpowiedniego pilota będzie można w krótkim czasie zamienić w aulę wykładową. Środki już są, bo szkoła dostała dofinansowanie z projektu "Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I-III". - Jeszcze w tym roku zamierzamy zainstalować tam olbrzymi ekran oraz projektor sprzężony z komputerem. Do tego zamierzamy dołączyć sprzęt nagłaśniający. Na ten ostatni zarobiła hala, którą popołudniami wynajmujemy odpłatnie.

Kolejną nowością, która ma być niebawem wykorzystywana w  szkole jest platforma Fronter - wymyślona w  Norwegii platforma edukacyjna, która  jest wirtualnym środowiskiem nauczania. Można z niej korzystać w pracy  indywidualnej z uczniem i zespołowej. Nauczyciel można za jej pomocą tworzyć i wykorzystywać własne materiały edukacyjne  oraz administrować procesem kształcenia. Jest ona wygodna także dla ucznia, który będzie mógł w dowolnej chwili zamieszczać swoje prace do oceny nauczyciela, wymieniać poglądy i wiedzę z innymi uczniami, konsultować się z nauczycielem prowadzącym zajęcia.- Obecnie wypełniamy ją merytorycznymi danymi i też niebawem te sale zostaną wprowadzone do praktyki szkolnej - zapewnia dyrektorka.

Szkoła zarabia głównie na wynajmie hali sportowej i także hala sportowa zostanie doposażona w elektronikę: sprzęt nagłaśniający, rzutnik video z wielkim ekranem i oczywiście tablicę interaktywną. Część tego sprzętu będzie pochodziła z projektu audiowizualizacja nauczania w klasach 1-3.

Obornicka "trójka"pozostaje jednak w tyle jeśli chodzi o wprowadzenie e-dzienników i możliwość kontrolowania  przez rodziców za pomocą interentu postępów swoich dzieci. -  Jesteśmy w trakcie wprowadzania i tego narzędzia. Jednak nie kupowaliśmy programu za gotówkę, a uzyskaliśmy go z projektu. Jednak korzyści ekonomiczne zostały opłacone koniecznością udziału przez wszystkich nauczycieli w różnych szkoleniach. Na to trzeba było czasu - wyjaśnia Krystyna Haładaj. - Przez pierwsze półrocze musieliśmy się nauczyć e-dzienników. W tej chwili "obrabiamy" je czyli nanosimy wszystkie dane i ustawienia. Nie jest to łatwe, jak wszystko na początku, więc  rozruch będzie po świętach. Od przyszłego semestru nauczyciele będą już prowadzili dzienniki w obu formach: papierowej i elektronicznej.

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do