
Poseł złożył wniosek, aby już w przygotowywanym na 2012 r. budżecie zarezerwować środki na wykup gruntów pod planowaną na lata 2014-2015 budowę trasy szybkiego ruchu.
Marek Łapiński przypomniał o skargach, wnioskach i propozycjach mieszkańców powiatu oraz kierowców, korzystających codziennie ze starej piątki, kierowanych do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz swojej w tej sprawie korespondencji z dyrekcją GDDKiA oraz z Ministerstwem Infrastruktury. Poseł poinformował wysoką izbę o wynikach swoich dotychczasowych interwencji: obietnicy ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomira Nowaka przyspieszenia procedur związanych z budową S5 (pisaliśmy o tym w drugim tegorocznym numerze NOWej gazety trzebnickiej).
Poseł podkreślił, że przedstawiciele GDDKiA obiecali przeprowadzenie przeprogramowania sterowania sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu w Krynicznie, jednocześnie uzależniając przebudowę tego węzła od przyznania środków z budżetu państwa.
Jednak, jak się okazuje, w Ministerstwie Infrastruktury nie przewiduje się przekazania pieniędzy na ten cel, w związku z planowaną budową drogi S5.
Jak wynika z wystąpienia Marka Łapińskiego, budowa dolnośląskiego odcinka trasy szybkiego ruchu Wrocław-Poznań planowana jest na lata 2014-15, tymczasem gigantyczne korki ciągnące się od Kryniczna do autostradowej obwodnicy Wrocławia tworzą się już dziś.
Trzebniczanin w parlamentarnym wystąpieniu zwrócił także uwagę, że wniosek GDDKiA o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji jest już przygotowany. Dlatego zaapelował, by w tegorocznym budżecie zarezerwować środki na wykup gruntów pod budowę odcinka S5 z Wrocławia do Korzeńska.
Poseł Łapiński zapytał o możliwość ewentualnego rozpoczęcia budowy S5 jeszcze w 2013 r., po rozliczeniu Programu Operacyjnego "Infrastruktura i środowisko" na lata 2007-13, gdyż eksperci dowodzą, że w tym programie pozostaną nierozliczone pieniądze.
Wystąpienie posła Marka ŁapińskiegoTwoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie