Reklama

Niechciane sms-y

21/02/2011 18:55
Wielu z nas denerwują sms-y marketingowe z sieci. Są niechciane, więc najczęściej nie czytamy ich, tylko od razu kasujemy. Szczególnie denerwujące jest to, gdy takie sms-y przychodzą w środku nocy. Nie raz z taką częstotliwością, że szybko zapychają skrzynkę. Czy można się jakoś przed tym bronić?

Pan Emil napisał do naszej redakcji list: " Wielkim to wolno! Chyba prawie każdego z nas, kto ma telefon komórkowy denerwuje się, gdy operator PLUS (może też inny) przesyła nam niechciane sms-y. Przez wiele dni z rzędu PLUS przesyła wiadomości, aby nas nakłonić na wysłanie sms: TAK...ODBIÓR i innych, aby "wygrać GOLFA". Naprawdę, kolejne sygnały od operatora mogą wyprowadzić nas z równowagi. Szczególnie, kiedy czekamy na ważną wiadomość od kogoś bliskiego. Wielkim to wolno! - Operator PLUS przesyła na telefon wiadomości: "Chcesz być informowany m. in. o promocjach, ofertach i konkursach (sms, mms, email)? Odpisz ZGODA na 8000 (koszt 0 zł), a będziemy Ciebie informować o nowościach."

- Nie podaje się opcji, gdy osoba nie chce żadnych wiadomości od operatora. Odesłałem - NIE- Otrzymałem odpowiedź, że należy wysłać - SPRZECIW. Wysłałem - SPRZECIW. Otrzymałem wiadomość: "Twój SPRZECIW ... został zarejestrowany w systemie". Po kilku dniach znowu byłem nękany zachętami, abym brał udział w loterii GOLF. Tak nie można! Płacę za moje rozmowy. Nie wyrażałem zgody na przydzielenie dodatkowych minut, abym otrzymywał informacje o nowościach ... Uważam, że tą sprawą powinno zająć się Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich. Dziwię się, że tym nie zajęła się Rada Konsumentów."

Czy można się jakoś bronić przed tego typu sytuacjami? Na szczęście tak.

Jak nas poinformował Paweł Kucharczyk z Departamentu Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę. Każdy użytkownik, który nie chce otrzymywać sms-ów marketingowych od danego dostawcy, powinien wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych, składając stosowne oświadczenie, informując dostawcę, iż nie wyraża zgody na dalsze przetwarzanie danych osobowych przez tę firmę w celach marketingowych. Podstawą zgłoszenia sprzeciwu  jest art. 32 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy. W przypadku wniesienia sprzeciwu, dalsze przetwarzanie kwestionowanych danych przez dostawcę jest niedopuszczalne. Ponadto w przypadku nieprzestrzegania przez dostawcę przepisów ustawy o ochronie danych osobowych tj. przetwarzania danych osobowych pomimo zgłoszonego sprzeciwu, skarga powinna zostać skierowana do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (Inspektora GIODO), który na mocy ustawy uprawniony jest do kontroli zgodności przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych. Adres: Biuro Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (Biuro GIODO) ul. Stawki 2 00- 193 Warszawa.

Maria Piskier, rzecznik prasowy sieci Orange powiedziała, że jeżeli klient nie chce przyjmować sms-ów, może w dowolnym salonie sieci złożyć sprzeciw marketingowy. Wówczas nie będzie otrzymywał sms-ów marketingowych z sieci, jednak nie uchroni go to przed otrzymywaniem takich sms-ów  z jakiejś innej firmy. Jeśli klient ściąga sobie na telefon z internetu tapety lub dźwięki, automatycznie zostaje wpisany w bazie firmy, która się tym zajmuje, a później wysyła sms-y z różnymi reklamami. Sieć na tego typu sms-y już nie ma wpływu.

 - Dlatego każdy powinien uważać na to, co robi. Poza tym jeśli ktoś otrzyma sms-a i udzieli na niego odpowiedzi, wówczas automatycznie wyraża zgodę na otrzymywanie następnych sms-ów, za które już trzeba płacić - powiedziała na koniec Maria Piskier.

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do