Reklama

Pocztowe kolejki

14/02/2011 18:55
Czytelnicy informowali nas ostatnio o złej obsłudze w Urzędzie Pocztowym w Trzebnicy. Chodzi przede wszystkim o zbyt małą liczbę otwartych okienek, szczególnie w godzinach "szczytu", gdy przychodzi najwięcej klientów. Aby wysłać, czy odebrać list polecony, niejednokrotnie trzeba czekać w długiej kolejce nawet ponad pół godziny.

Nasi informatorzy twierdzą, że odebranie listu na poczcie w Trzebnicy po godz.16 to istne tortury. Tak to opisuje jeden z Czytelników: "Dostałem awizo i lecę na pocztę... jest trochę po godz 16. Wchodzę ... kolejka... jestem dziewiąty. Czekam, czekam. Jestem przy okienku. Pani szuka dla mnie listu jest 16.32 (jakieś 25 min. czekałem), a ludzi przybywa. Pani sama jedna,  buszuje po półkach i szuka. Kilka razy zdarzyło mi się odbierać list przed godz 12. Wtedy zero kolejek, zero ludzi i dwie panie za szybką siedzą i... nie mają co robić. Nudzą się. Kto za to odpowiada? W tych kolejkach pół godziny stoją także starsze osoby!"

Takich informacji  w ostatnim czasie otrzymaliśmy sporo. Zapytaliśmy więc, dlaczego takie sytuacje mają miejsce. Joanna Kraśnicka, regionalny rzecznik prasowy Poczty Polskiej zapewniła nas, że pracownicy dokładają wszelkich starań, aby obsługa klientów w urzędach pocztowych (także w trzebnickim) odbywała się sprawnie, a klienci możliwie najkrócej oczekiwali na załatwienie swoich spraw.

- Stale monitorujemy sposób i jakość świadczenia naszych usług oraz efektywność pracy naszych pracowników. W przypadku chwilowych kolejek w UP Trzebnica, kadra nadzoru, nie tylko reaguje na zaobserwowane potrzeby, zmieniając organizację obsługi, ale i na bieżąco wyjaśnia klientom zaistniałe sytuacje, które są często spowodowane dużą ilością przesyłek nadawanych  przez klienta indywidualnego. Z drugiej strony, staramy się też kompleksowo rozwiązywać te sytuacje, wychodząc do takiego klienta z propozycją uproszczenia nadawania większej ilości przesyłek - poinformowała nas Joanna Kraśnicka.

Pani rzecznik powiedziała również, że w godzinach funkcjonowania placówki UP Trzebnica zdarzały się pory dnia, gdy ruch w urzędzie rzeczywiście był duży i tworzyły się kolejki. Sytuacje te są analizowane, a praca na bieżąco dopasowywana do występujących potrzeb. Tak więc, analizując pracę UP Trzebnica i natężenie ruchu w grudniu, przesunięto pracę jednej ze zmian z godz. 11-18 na 12-19. Od dwóch tygodni daje się zaobserwować brak kolejek.

Odnośnie działania okienek w UP Trzebnica dowiedzieliśmy się, że czynne są 4 stanowiska: w godz. od 9 do 19 dwa okienka - uniwersalne, od godz. 10.30 czynne jest dodatkowo okienko, które wydaje przesyłki, natomiast od godz. 12 do godz. 19 - okienko uniwersalne. Drugie okienko do obsługi wysyłania listów i nadawania paczek czynne jest od godz 10.30 do 19. Przerwy dla pracowników są - dla wygody klienta - ruchome (uzależnione od natężenia ruchu). Organizacja obsługi w UP Trzebnica uzależniona jest również od warunków lokalowych, technicznych, dlatego duże przesyłki można nadać na dwóch stanowiskach, niemniej przesyłki do 2 kg przyjmowane są we wszystkich okienkach.

- Chciałabym gorąco zachęcić klientów do kontaktu i zapoznania się z udogodnieniami jakie zapewnia nasza firma. Poczta Polska oferuje bardzo szeroką ofertę usług, którą można swobodnie dopasować do konkretnych potrzeb klientów. W naszym wirtualnym biurze obsługi można zasięgnąć rady konsultanta http://www.infopocztapolska.blip.pl, można również wysłać zapytanie e-mailem na adres: uslugi.pocztowe.poczta-polska.pl, infolinia 801 333 444 - dodała pani Joanna, informując również, że w przypadkach uciążliwej dla klientów procedury awizacji, dla udogodnienia korzystania z usług pocztowych - pracownicy poczty wychodzą z propozycją świadczenia "żądania wrzutu do skrzynki". Listy polecone (z wyłączeniem listów ze świadczeniami dodatkowymi tj. za potwierdzeniem odbioru i o dużych rozmiarach oraz przesyłek pobraniowych) listonosz, zgodnie z życzeniem adresata będzie pozostawiał w skrzynce. Żądanie zgłasza się w urzędzie pocztowym, legitymując się dokumentem tożsamości.

Na koniec dobra informacja dla wszystkich mieszkańców. Bardzo wygodnym rozwiązaniem dla klientów jest także E-PRZESYŁKA. Dzięki tej usłudze klienci otrzymują sms-em lub mailem informację o wysłanej przesyłce i mogą ją odbierać we wskazanej - wybranej przez siebie - placówce poczty, która jest np. najbliżej ich miejsca pracy lub uczelni i funkcjonuje w dogodniejszych godzinach. To także rozwiązanie dla oszczędnych, bo w tym momencie E-PRZESYŁKA, to jedna z najtańszych opcji dostawy - w najniższej kategorii wagowej kosztuje zaledwie 7 zł.

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do