Dlaczego kancelarie odszkodowawcze pobierają tak wysokie prowizje za swoje usługi?
Prowadzenie profesjonalnej kancelarii odszkodowawczej wymaga poważnych nakładów. Wiążą się one z koniecznością zatrudnienia wyspecjalizowanych prawników, współpracy z lekarzami specjalistami, czy też zatrudnienia sztabu referentów obsługujących klientów i prowadzących ich sprawy. Ważne są również koszty bieżące funkcjonowania kancelarii, związane chociażby z tak banalnymi czynnościami, jak wysyłka korespondencji. Należy pamiętać, że kancelaria przyjmując sprawę klienta kredytuje te wszystkie koszty do momentu otrzymania świadczeń od ubezpieczyciela - dopiero wtedy pobiera swoje wynagrodzenie. Klient kancelarii nie ponosi tych wszystkich kosztów, przynajmniej tych związanych z obsługą administracyjną postępowania likwidacyjnego.
Czy warto zlecać prowadzenie sprawy kancelarii odszkodowawczej od samego początku czy lepiej poczekać?
Obiegowa opinia mówi, że o pomoc do kancelarii odszkodowawczej można zwrócić się w dowolnym momencie, więc lepiej najpierw zakończyć leczenie, a dopiero potem szukać pomocy u specjalistów. To błędne podejście, które ostatecznie może mieć wpływ na wysokość uzyskanych świadczeń, a wręcz może skutkować odmową wypłaty odszkodowania. W przypadku szkód osobowych istotne jest bowiem gromadzenie dokumentacji medycznej od samego początku. Profesjonalna kancelaria pokieruje poszkodowanego do odpowiednich specjalistów, zasugeruje najlepszych lekarzy oraz najlepsze placówki. Przede wszystkim poinformuje jednak swoich klientów o tym, jakie prawa im przysługują i na jakie świadczenia mogą oni liczyć. Wiele osób bowiem nie podejmuje leczenia obawiając się kosztów i nie zdając sobie sprawy z tego, że mogą liczyć na refundację kosztów leczenia i rehabilitacji.
Więcej na następnej stronie...
Dlaczego kancelarie odszkodowawcze w wielu przypadkach pobierają odszkodowanie na swój rachunek bankowy i dopiero później przelewają na konto klienta?
To kontrowersyjny aspekt funkcjonowania kancelarii odszkodowawczych. Wiele osób uważa, że to klient powinien otrzymać odszkodowanie na swoje konto, a dopiero potem wypłacić wynagrodzenie kancelarii. Tymczasem pobieranie odszkodowania na konto kancelarii jest uzasadnione, ponieważ na ogólną kwotę świadczenia składają się różne składniki, a część z nich kancelarie odzyskują bezpłatnie. W dodatku, przyjmując na swój rachunek bankowy odszkodowanie, kancelaria wie, kiedy dokładnie zostało ono wypłacone i zaksięgowane, co jest przydatne w trakcie korespondencji z ubezpieczycielem i składania kolejnych odwołań.
W kolejnym artykule będziemy kontynuować tematykę współpracy poszkodowanych z wyspecjalizowanymi kancelariami odszkodowawczymi. A już teraz zapraszamy naszych Czytelników do podzielenia się z nami swoimi doświadczeniami w bojach z firmami ubezpieczeniowymi - tel. 71 3872131 lub [email protected].
TL
Aplikacja nowagazeta.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Komentarze opinie