
- Jeżeli chodzi o zmiany jakie zaszły w egzaminach na prawo jazdy, w części teoretycznej należy powiedzieć, że od 19 stycznia 2013 r. roku funkcjonowały dwie bazy pytań egzaminacyjnych, tzn. że jedne WORD-y egzaminowały na bazie pytań egzaminacyjnych pochodzących od PWPW (Państowa Wytwórnia Papierów Wartościowych), a inne od ITS (Instytut Transportu Samochodowego). Od lipca 2014 roku ma obowiązywać jedna baza pytań. Ujednolicony zbiór będzie obejmować około 2400 pytań. Obecnie za pytania egzaminacyjne odpowiadają WORD-y. Część pytań jest niejawna.
Prawdopodobnie od przyszłego roku baza pytań egzaminacyjny ma być odtajniona i konsultowana przez specjalnie w tym celu powołane komisje ekspertów, a odpowiedzialnym i akceptującym prace komisji będzie minister ds. transportu. Będą to najprawdopodobniej dotychczasowe pytania od PWPW oraz ITS – połączone w jednolitą bazę. Obecnie trzeba mieć naprawdę dużą wiedzę, aby ten egzamin zaliczyć. Jest bardzo szeroki wachlarz pytań, jeśli chodzi o przepisy ruchu drogowego, budowę i eksploatację pojazdu, jak i techniki jazdy. Zdanie egzaminu jest trudne, ale nie niemożliwe. Obserwując wyniki egzaminów, uważam, że z egzaminem teoretycznym nie jest aż tak źle. Z egzaminem praktycznym jest zdecydowanie gorzej, ponieważ dochodzi większy stres – mówi Jerzy Curyło, instruktor w ośrodku szkolenia kierowców w Trzebnicy i dodaje, że w tej chwili jest projekt dotyczący wycofania egzaminu w części teoretycznej, a ta część, czyli znajomość przepisów ruchu drogowego byłaby weryfikowana podczas egzaminu praktycznego.
-Z informacji jakie posiadam, od 1 stycznia 2015 roku zniesiony zostanie obowiązek szkolenia teoretycznego i egzaminu wewnętrznego, pod warunkiem zdania państwowego egzaminu teoretycznego, przed zapisaniem się na kurs. Osoby, które nie będą posiadały zaświadczenia o zdanym egzaminie państwowym, będą musiały odbyć w osk pełne szkolenie na zasadach obowiązujących do tej pory. Jeżeli chodzi o egzamin praktyczny to pojawi się nowe zadanie egzaminacyjne, polegające na zmianie biegów właściwej dla energooszczędnej jazdy, jak również umiejętności hamowania silnikiem. W związku z tym egzamin będzie nieco trudniejszy – dodaje Jerzy Curyło.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie