Reklama

Portfel Polaka – co czwarty planuje wydatki

30/12/2015 07:00
Własną sytuację materialną uczestnicy badania oceniają jako przeciętną lub dobrą. Zadowolenie spada jednak wraz z wiekiem. Niemal 80 proc. badanych nie ma większych problemów z codziennym zaspokajaniem swoich potrzeb. 20 proc. natomiast jest zdania, że żyje im się dobrze. Ale spora grupa respondentów planując poważniejsze zakupy, musi oszczędzać. Żyje skromnie i skromnie gospodaruje budżetem (ok. 50 proc.).

Więcej na następnej stronie...



Oszczędzanie nie jest zbyt popularne wśród osób młodych (16 – 35 lat). Optymistycznie uważają, że nie jest im to specjalnie potrzebne. Przeciwnego zdania są seniorzy (51-70 lat), w większości żyjący skromnie lub bardzo skromnie. Może to wynikać z obniżenia ich dochodów w wyniku przejścia na emeryturę. Najbardziej zadowolone z poziomu życia są osoby młode. One również z optymizmem patrzą na swą finansową przyszłość.
Planowanie wydatków i robienie list zakupowych to podstawowe narzędzia zarządzania budżetem. Przed wyjściem do sklepów tworzy je co czwarty Polak. Ankietowani przyznają też, że regularnie sprawdzają wpływy i wydatki na koncie.
Z kalkulatorów lub serwisów on line do zarządzania budżetem najrzadziej korzystają osoby po 50. roku życia i starsze. To domena młodszych pokoleń. Pozyskanie wiedzy na ten temat to jedna z najczęściej wymienianych i pożądanych potrzeb.

Źródło:
„Pokolenia o finansach. W poszukiwaniu różnic i podobieństw, czyli przynależność pokoleniowa Polaków determinuje postawy wobec finansów”. Badanie przeprowadzone na zlecenie Banku Zachodniego WBK na 1017 osobowej grupie respondentów w wieku 16 – 70 lat, obejmującej cztery pokolenia (16 – 20 lat, 21 – 35 lat, 36 – 50 lat i 51 – 70 lat)

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do