Reklama

Tragedia tuż przed studniówką

Wiadomość o tym wstrząsnęła uczniami oraz nauczycielami trzebnickiego liceum. Właśnie teraz w Machnicach trwa studniówka, na której miał być jeden z maturzystów - syn pracownika liceum w Trzebnicy. Około godz. 17 przygotowujący się do studniówki uczniowie dowiedzieli się, że ich kolega nie żyje. Wiadomość o tej tragedii szybko rozeszła się za pośrednictwem komunikatorów. Wszyscy są zszokowani. Studniówka się rozpoczęła, ale młodzież zadecydowała, że w tym roku nikt nie zatańczy poloneza. Więcej informacji o tym zdarzeniu przedstawimy w najbliższym wydaniu Nowej Gazety Trzebnickiej.

OŚWIADCZENIE REDAKCJI 

Po naszym sobotnim wpisie, na temat tragedii jaka rozegrała się w Trzebnicy tuż przed studniówką, wiele osób jest oburzonych tym, że na portalu ukazała się powyższa informacja. Padają zarzuty, że media powinny pominąć ten temat, że za szybko itp. Wyjaśnijmy więc dlaczego zdecydowaliśmy się o tym poinformować. 

Po pierwsze, żyjemy w małej społeczności, gdzie wiadomości drogą pantoflową rozchodzą się bardzo szybko, zwłaszcza te, które dotykają tragedii. Ta informacja właśnie do nich należy.

"News" o tym zdarzeniu zaczął krążyć “w mieście” dużo wcześniej. Pojawiały się różne plotki. Rysowano wiele wersji. Co więcej, w tym dniu miała odbyć się studniówka trzebnickiego liceum. I to właśnie tam, zgromadzonej młodzieży, rodzicom i nauczycielom ogłoszono tą tragiczną wiadomość. Czy media powinny o tym napisać?

Żyjemy w czasach wszechobecnej informacji, internetu, wiadomości fałszywych lub prawdziwych, dlatego media mają wręcz obowiązek informować o ważnych wydarzeniach, nawet gdy są one tragiczne i przykre dla danej osoby czy rodziny. Nie możemy udawać, że nie ma tematu, że nic się nie stało. Media powinny zebrać informacje i próbować opisać jak, a przede wszystkim dlaczego doszło do tragedii.

Oczywiście, że tego typu zdarzenia są bardzo trudne i delikatne. To przede wszystkim ogromny dramat dla rodziców i rodziny. Ale nie ma nic gorszego niż uciekanie od tematu, udawanie, że go nie ma czy pozwalanie na szerzenie się plotek i niesprawdzonych wersji. Nasza redakcja dostała ich już kilka. 

Po drugie, zdajemy sobie sprawę, że informacja pojawiła się dość szybko, ale było to po tym, gdy oficjalnie zakomunikowano ją na studniówce. Jaki jest pierwszy odruch po otrzymaniu takiej informacji? Dla jednych niedowierzanie, dla innych płacz, dla wielu szok. To normalne, że w takiej sytuacji ludzie zadają pytania, chcą wiedzieć co takiego się wydarzyło. Dzwonią do znajomych i przeszukują internet. 

Nasza redakcja podała jedynie krótką informację, na temat tego tragicznego zdarzenia. Policja na tym etapie nie mogła przekazać nic więcej. Okoliczności zdarzenia są w tej chwili badane. Śledczy ustalają co takiego się wydarzyło, a ponieważ informacja żyła już własnym życiem, to nasza redakcje nie mogła udawać, że tematu nie ma. 

I wbrew temu co twierdzą komentujący, absolutnie nie chodziło nam o kliki. Gdyby tak było, dalibyśmy przekierowanie wpisu na media społecznościowe. Postanowiliśmy jednak tego nie robić, po to, aby była ona dostępna tylko na portalu. Jeżeli ktoś szukał informacji o tym zdarzeniu, to właśnie tu znalazł krótką notkę. Tylko tyle i aż tyle. 

Dodajmy, że dzisiaj w całej sprawie ważne jest to, jaka pomoc zostanie skierowana w tej chwili do rodziców, których dotknęła tragedia, ale i do młodzieży, która o wszystkim dowiedziała się nie z portalu NOWej, tylko z wiadomości tekstowych i informacji przekazanej podczas studniówki. To bardzo trudne zadanie, dla nauczycieli, dyrekcji ale i rodziców. Wierzymy jednak, że mimo wszystko, ta pomoc będzie szeroka i kompleksowa. 

Fala hejtu i nienawiści

Niemniej zdumieni jesteśmy falą hejtu i nienawiści, która wylała się pod naszym tekstem. Pod płaszczykiem troski o dobro rodziny, hejterzy w niewybredny sposób postanowili wyzywać dziennikarza. Grożą mu i nawołują do nienawiści wobec jego osoby, ale i pozostałych członków redakcji. To dla hejterów typowe. Ukrywają się pod anonimowymi wpisami - nickami i udają, że są odważni. Wyzywają podburzają, a sami siedzą schowani, bo jesteśmy pewni, że pod swoimi nazwiskami takich głupot, nigdy by nie napisali. 

Wyzwiska, niecenzuralne słowa, grożenie śmiercią i nawoływanie do nienawiści w komentarzach, które pojawiły się pod materiałem, który dziennikarz zamieścił na portalu, nie mogą pozostać bez naszej reakcji.  

Wyjaśnijmy, że groźby wypowiadane w internecie, nieważne czy pod adresem polityka czy dziennikarza, czy osoby prywatnej, są prawnie zabronione. 

W internecie nikt nie jest anonimowy, dlatego nasza redakcja złoży stosowne zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez tych, którzy w komentarzach dopuścili się czynów karalnych. Materiał został już zgromadzony, wraz z informacją o adresach IP. 

Nie pozwolimy na szkalowanie osób, na grożenie śmiercią, na niecenzuralne wyzwiska i nawoływanie do nienawiści.

Wiemy, że łatwo publikować takie komentarze zza klawiatury komputera nie podając nazwiska, chowając się za pseudonimem, ale jak już wspomnieliśmy nikt nie jest w sieci anonimowy. Z drugiej strony, namawiamy tych hejterów, którzy tak ochoczo wyzywali i grozili naszym dziennikarzom, aby napisali to samo, pod swoimi nazwiskami. Macie odwagę? Czy jesteście zwyczajnymi tchórzami?

REDAKCJA portalu NOWAGAZETA.pl

Ważna informacja:
Każdy człowiek, czy mały czy duży może czasem potrzebować wsparcia. Dlatego powstał specjalny telefon zaufania, który prowadzi Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Informacje, o nim możemy znaleźć na stronach rządowych. 

ZASADY FUNKCJONOWANIA TELEFONU 116 111:

  • Anonimowo - dzwoniąc, nie musisz podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu zamieszkania;
  • Bezpłatnie - połączenie jest bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych;
  • Chętnie - konsultanci 116 111 gotowi są rozmawiać o każdej ważnej sprawie. Jeśli będzie to potrzebne, mogą umówić się na kolejną rozmowę;
  • Dyskretnie - wszystko, o czym  powiesz lub napiszesz, zostanie między Tobą a konsultantami 116 111. Jeśli poprosisz o pomoc w rozwiązaniu Twoich problemów lub zgodzisz się na to, żeby Ci pomóc – konsultanci 116 111 zajmą się tym.

KIM SĄ KONSULTANCI TELEFONU 116 111?

Grupa pedagogów i psychologów dyżurujących przy Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Każdy ma doświadczenie w pracy z osobami w trudnych sytuacjach życiowych i potrzebującymi pomocy. Potrafią słuchać i rozumieją młodych ludzi.

Pomagają dzieciom i młodzieży rozmawiając o sprawach dla nich ważnych i trudnych. Nie dają gotowych rad i rozwiązań. Razem z rozmówcami zastanawiają się, co mogą zrobić, by przezwyciężyć kłopoty i problemy. 

NA JAKI TEMAT MOŻNA POROZMAWIAĆ LUB NAPISAĆ?

  • skontaktuj się w chwili, gdy potrzebujesz wsparcia i rozmowy o tym, co jest dla Ciebie ważne lub sprawia Ci kłopot;
  • możesz porozmawiać o przyjaźni, miłości, kontaktach z rodzicami, czy problemach w szkole;
  • czujesz złość, smutek, zniechęcenie, żal - podziel się tym, co właśnie przeżywasz;
  • dojrzewasz i masz związane z tym pytania;
  • doświadczasz przemocy lub jesteś w niebezpiecznej sytuacji;
  • jest jakiś inny problem, którym chcesz się podzielić.

Konsultanci 116 111 czekają na Twój telefon!

Nie będą Cię oceniać ani pouczać. Wysłuchają Twojego problemu i razem z Tobą zastanowią się nad najlepszym jego rozwiązaniem!

Można też dzwonić pod następujące numery:

800 12 12 12 - Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka czynny całą dobę 7 dni w tygodniu;

22 484 88 04 - Telefon Zaufania Młodych od poniedziałku do soboty w godz. 11:00 - 21:00;

116 123 - Kryzysowy Telefon Zaufania czynny codziennie od 14:00 do 22:00;

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Oejduens12 - niezalogowany 2024-02-03 21:08:36

    Naprawde nie mogliście uszanować traumy rodziny i bliskich chlopaka? Trzeba było od razu pisać na kolanie 3 zdania, żeby tylko kręcić aferę? Zenujacy poziom dziennikarstwa.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Kaska - niezalogowany 2024-02-04 16:48:50

    To nie dziennikarz! To zwykła hiena w szmatlawcu!!!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Znajoma - niezalogowany 2024-02-03 21:10:04

    Naprawdę nie mogliście się wstrzymać z tym artykułem...? Nie macie sumienia po prostu...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Uczeń - niezalogowany 2024-02-06 17:31:05

    To nie ludzie tylko hieny. D N O! Ludzie rozpętają wam piekło. Karma wraca Dl***sz i S*****ski

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Łukasz - niezalogowany 2024-02-03 21:13:53

    Tomasz nawrot jebnij się w łeb idioto

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sumienie nowej - niezalogowany 2024-02-03 21:19:49

    Wredne hieny, a skąd wiecie że to było samobójstwo, a jakie znaczenie ma to że był to syn nauczycielki? Od prokuratora, to prokurator powinien odpowiadać karnie. Od policji, to policja powinna odpowiadać karnie. Gdzie tajemnica śledztwa? Byliście szambem i szambem zostanie wredne hieny, które nigdy słowa prawdy nie napisały tylko wietrzyły wszędzie spiski. Hańba i wstyd, w momencie takiej tragedii nie uszanować cierpienia rodziny.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Dtr - niezalogowany 2024-02-03 23:33:18

    ????????????

    • Zgłoś wpis
  • Marek - niezalogowany 2024-02-04 21:32:55

    A gdzie napisał, że to nauczycielka? Hieno

    • Zgłoś wpis
  • Zbuntowana - niezalogowany 2024-02-05 09:18:44

    NOWA do likwidacji.

    • Zgłoś wpis
  • Małgorzata Waliszczak - niezalogowany 2024-02-05 17:44:24

    Zgadzam się z komentarzem dokładnie tak samo zrobił Pan pseudo redaktor Długosz jak zmarł mój tato zrobił sobie sensację z tragedii w swoim szmatławcu

    • Zgłoś wpis
  • ... - niezalogowany 2024-02-05 19:54:16

    Wpis został edytowany. A powinien zostać usunięty

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Znajomy - niezalogowany 2024-02-03 22:47:54

    Widać, że zero szacunku dla osoby zmarłej jak zarówno dla osób bliskich takich jak ja. Jest to niepojęte jak można być tak bezduszna osoba żeby robić z tego sensacje. Zero szacunku mam nadzieje, że to trafi to osoba, która to utworzyła.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Obserwator - niezalogowany 2024-02-03 22:56:39

    Niepojęte jest to jak można zbijać jakikolwiek kapitał na tragedii, która się wydarzyła. Jesteście zwykłym brukowcem, który moralność, wartości i jakąkolwiek etykę dziennikarską ma w głębokim poważaniu. Osoba, która to publikowała powinna chociaż chwilę się zreflektować, co czują bliskie osoby - nie wrzucać artykuł i zachęcać do kolejnej części robiąc zbędne Call to Action - źle się na to patrzy i mam nadzieję, że ostracyzm społeczny dosięgnie tą „redakcję”.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • V - niezalogowany 2024-02-04 01:02:01

    PRAWDA!!!

    • Zgłoś wpis
  • Ania - niezalogowany 2024-02-05 14:55:05

    A co takiego strasznego jest w tym, że napisano o tej tragedii? To lepiej, gdyby udawać, że wydarzenia nie było?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anonim - niezalogowany 2024-02-03 23:09:34

    Tomasz nawrot popier*olilo cię

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Magda - niezalogowany 2024-02-04 00:53:16

    W głowie mi się nie mieści, jak tak można! Wstyd dla Waszej firmy, że odważyliście się wsadzić nos w tak dramatyczną dla rodziny sytuację... nie mam słów na to zachowanie... Zero czlowieczenstwa!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    bez komentarza - niezalogowany 2024-02-04 01:02:18

    To już nie pierwszy raz, kiedy podajecie szczegóły dot. tak delikatnej sprawy, niewyobrażalnej tragedii, mam nadzieję, że w końcu ktoś za to odpowie karnie...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    BorYS - niezalogowany 2024-02-04 01:20:38

    Zero poszanowania dla tragicznie zmarłego chłopaka i jego rodziny. I jeszcze to doprecyzowanie odnośnie syna nauczycielki - co to wnosi do sprawy? W takiej małomiasteczkowej społeczności jak Trzebnica, praktycznie podaliście na tacy personalia tego chłopaka. Po co?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Rodzic - niezalogowany 2024-02-04 19:31:08

    Problem jest inny. Tego typu informacje ABSOLUTNIE nie powinny być przekazywane przez media. To małe miasto i i tak wszyscy wiedzą, a komunikatory nie nadążają. Rzecz w tym, że młodzież powinna natychmiast zostać objęta pomocą psychologiczną i prewencją aby takie tragedie nie miały już miejsca. Brak też oświadczenia szkoły, bo to należy się rodzicom.

    • Zgłoś wpis
  • Paweł - niezalogowany 2024-02-05 15:00:22

    Nagle wszyscy są tacy oburzeni. Przecież gazeta podała informację, którą wcześniej ogłoszono na studniówce. Co za społeczeństwo. Niby takie święte oburzenie, a jak widzę, to chętnie wchodzą na portal szukając informacji i komentują.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Brak słów - niezalogowany 2024-02-04 01:49:42

    Żenada i totalny brak poszanowania dla rodziny zmarłego w takich okolicznościach. Ten artykuł pokazuje poziom tej pseudo gazety. Autor powinien zastanowić się trzy razy przed napisaniem tego i postawić się na miejscu bliskich tej osoby! Dno…

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anonim - niezalogowany 2024-02-04 06:19:10

    Panie Autorze wpisu. Żeby tak żerować na nieszczęściu innych. Sugeruje samemu nie chodzić po Trzebnicy, bo może Ci się coś stać. Pozdrawiam.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jaga - niezalogowany 2024-02-04 07:51:33

    Mam nadzieję, że do momentu wydania nowego numeru gazety, ktoś tam u was przemyśli sprawę i odpuścicie pisanie tego artykułu. Wiadomo, że informacja o tym dramatycznym zdarzeniu będzie krążyła po Trzebnicy, ale utrwalanie jej w waszej gazecie jest zbędne. Okażcie rodzinie chłopaka szacunek! W przeciwnym razie pokażecie, jakim jesteście dnem. Nie mogę uwierzyć, że nie znalazła się ani jedna osoba w redakcji, która powiedziałaby "nie możemy tego puścić". Pomyślcie, co czulibyście, gdyby to dotyczyło kogoś z waszych bliskich. Wstyd!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Gość - niezalogowany 2024-02-04 15:04:11

    I przede wszystkim rodzina nieżyjącego ucznia mogłaby pozwać redakcję gazety do sądu za takie coś.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    znajoma - niezalogowany 2024-02-04 07:56:28

    uszanujcie żałobę rodziny oraz przyjaciół i nie piszcie nic wiecej na jego temat

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Michał Marcjoniak - niezalogowany 2024-02-04 08:44:41

    Od zawsze uważam tego gniota za kompletne ścierwo, ale teraz obojętnie obok tego przejść nie mogę. Bezmyślność dziennikarzyny przechodzi wszystkie granice. Do autora tego artykułu: Poziom bezduszności i skurwysyństwa jaki zaprezentowałeś miernoto jest powalający! Twoją bezmyślność i brak podstawowego zrozumienia dramatu tej rodziny jest porażająca! Tak wyjątkowego gnoja jak ty nie ma! Obniżyłeś i tak niziuteńkie loty tego gniota do dna. Pozostaje nadzieja, że przeprosisz rodzinę za to gówno chochole i więcej się nie pojawisz.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Tomasz Łukaniec - niezalogowany 2024-02-04 21:16:05

    Dokładnie tak.

    • Zgłoś wpis
  • Kamila kruszona - niezalogowany 2024-02-05 10:48:17

    Michał dokładnie!

    • Zgłoś wpis
  • Nowagazeta 2024-02-05 15:08:32

    Panie Michale Marcjoniak (jeśli to faktycznie pana prawdziwe dane), potrafi Pan używać słów niecenzuralnych i obraźliwych. Szkaluje Pan naszego pracownika. Wypowiada się Pan na temat gazety w sposób urągający wszelkim zasadom kultury. Jeśli jest Pan taki odważny zapraszamy do redakcji na rozmowę. Będzie miał Pan okazję prosto w oczy powiedzieć nam o wszystkim co się Panu nie podoba. Odważy się Pan?

    • Zgłoś wpis
  • Odwaga - niezalogowany 2024-02-05 16:02:09

    Panie Redaktorze, a czy Pan sie odważy zapytać rodziny poszkodowanego czy Wasz wpis był według nich potrzebny? Nagłówek samo***stwo tuż przed studniówką, czy to był odpowiedni tytuł artykułu? Czy udzielanie informacji na temat miejsca pracy bliskiej osoby było odpowiednie? Może zapyta się Pan, czy rodzina czytając to, nie popadała w jeszcze większą traumę? Będzie Pan taki odważny?

    • Zgłoś wpis
  • Nowagazeta 2024-02-05 16:07:43

    Panie Michale, dziękujemy za szybką reakcję i spotkanie w redakcji. Może było trochę emocji, może nie wszystko zostało wyjaśnione do końca, ale zawsze warto rozmawiać. Pozdrawiamy. Redakcja.

    • Zgłoś wpis
  • Michał Marcjoniak 2024-02-05 16:12:42

    Nigdy nie chowam głowy piach. 5 min

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Uczeń - niezalogowany 2024-02-04 09:35:22

    Dno. Autor tego gniota w ogóle pomyślał o rodzinie, kolegach i koleżankach z klasy /szkoły pisząc ten artykuł???? Bezduszny człowiek. Mam nadzieję, że już nigdy nikt nie kupi tej gazety i zwyczajnie bezpowrotnie znikniecie z naszego powiatu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ola - niezalogowany 2024-02-04 11:18:29

    NOWA DO LIKWIDACJI ludzie obudźcie się i przestańcie kupować tą gazetę. Ogłaszam bojkot!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Wiola - niezalogowany 2024-02-05 22:37:04

    Jestem Za

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zły - niezalogowany 2024-02-04 11:27:14

    Pytanie do organu prowadzącego, czyli Starostwa Powiatowego w Trzebnicy. Jakie działania podjęła starosta Matusiak, naczelnik oświaty Kras, dyrektor PCPR Kowal oraz dyrektor Poradni psychologicznej Łukaszewski, w zapewnieniu opieki psycholpgicznej dzieciom, biorącym udział w studniówce. Czy obecność starosty Matusiak i naczelnik Kras, jak zwykle skończyła się na zrobieniu dziubka do zdjęcia? Pier**lenie głupot jest dewizą tych pań, natomiast działań nie koniecznie. Czas odejść drogie panie, jest tyle ciekawych zawodów, w których się odnajdziecie...Czy Zarząd Powiatu, ma opracowane procedury, w takich sytuacjach..Wydaje się ze nie..aaaa wybory są zaraz, kogo to obchodzi...ŻENADA

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Paweł - niezalogowany 2024-02-04 20:03:47

    Dokładnie, lepiej bym tego nie opisał

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Andrzej - niezalogowany 2024-02-04 11:53:35

    Tomasz Nawrot, Ty kur*o...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • T. - niezalogowany 2024-02-04 18:22:46

    Ale dlaczego? Co ci młodzi ludzie winni że stała się taka tragedia ? Studniówka jest raz w życiu, nie powtórzy się.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    X - niezalogowany 2024-02-04 12:06:30

    Studniówka powinna zostać odwołana niezależnie od tego czy ktoś był bliższy czy dalszym kolegą ucznia. Takich rzeczy nie przelicza się na pieniądze. Z Niedowierzaniem myśle ze ktoś mógł się dobrze bawić tego wieczoru. Jeśli czyimś wytłumaczeniem było „ale za to zapłaciłem i nie znam tej osoby” to nie wiem jak funkcjonuje kręgosłup moralny takiej osoby.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Rodzic - niezalogowany 2024-02-04 19:36:12

    Nie wyobrażam sobie jak można było się bawić. Ja na pewno zabrałabym swoje dziecko. Bezduszność i brak empatii PORAŻA...nie dziwne , że dochodzi do takich aktów desperacji.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Trzebnica - niezalogowany 2024-02-04 12:11:42

    Prośba do administratora i wlasciciela usuńcie ten "artykuł". Jak chcieliście napisać coś rozsądnego, to trzeba bylo napisać artykul o tym inteligentnym, wysportowanym, przyjaznym i mlodym człowieku. O tym, że brakuje wsparcia dla dzisiejszej młodzieży...a nie szukać sensacji i zarobku na ludzkiej tragedii.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Iza - niezalogowany 2024-02-05 15:13:13

    A jaka tu sensacja, to normalna informacja. Czy wy poszaleliście? Co gazeta miała napisać? Że wszystko było super i młodzież się świetnie bawiła? Stała się ogromna tragedia, a gazeta tylko dała krótkie info. posłuchajcie jakie ploty krążą po mieście

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Uczeń - niezalogowany 2024-02-04 12:19:27

    Ten wpis to jedna wielka kompromitacja dla gazetki. Dziwię się, że osoby za niego odpowiedzialne dopuściły do jego wypuszczenia, a sam autor był w stanie się pod nim podpisać. Mam nadzieję, że z szacunku do rodziny i bliskich nie dopuścicie się błędu, jakim będzie przedstawienie szczegółów w tak delikatnej sprawie w nowym wydaniu danej gazetki.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Redaktor idiota - niezalogowany 2024-02-04 13:20:18

    Ciekawe czy nawrot napisalby taki artykul gdyby tragedia wydarzyla sie w jego rodzinie… Kazdy cwaniak jak dzieje sie u kogos innego. Wstyd ze placa takiemu durniowi za ta prace…

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marta Wójtowicz - niezalogowany 2024-02-04 14:47:21

    Do wiadomości Pana Daniela Długosza, Ja rozumiem, że takie nagłówki się klikają. Jest jednak takie pojęcie jak etyka dziennikarska i jestem pewna, że Pan, jako osoba z wieloletnim doświadczeniem w tej branży, rozumie ten termin. Nie wystarczy napisać prawdę, żeby informacja zawarta w artykule była zgodna z etyką dziennikarską i warsztatowo dobra. Media, a szczególnie te lokalne, powinny dbać o dobro wspólne społeczności, którą opisują, a to wymaga wykształcenia przez dziennikarzy szczególnej empatii i wrażliwości. Ograniczanie się do respektowania kodeksu dziennikarskiego nie jest wystarczające. Dziennikarstwo musi liczyć się z etyką, musi podejmować refleksję nad etycznymi aspektami swoich działań. Jeśli tego nie robi, nic nie odróżnia go od zwykłych tabloidów i amatorszczyzny. Śmierć się klika, tragedia się klika. Wiem to tak samo jak wie to Pan. Ale media są przede wszystkim instytucjami zaufania publicznego, dopiero później biznesem. Informowanie o czyjejkolwiek śmierci zawsze jest trudne, a dziennikarze jako osoby kształtujące opinię publiczną, powinni wiedzieć jak robić to w sposób empatyczny; powinni rozumieć niuanse sytuacyjne, a ich wiedza i charakter powinny odbijać się w ich sposobie opisywania rzeczywistości. Proszę pomyśleć o sposobie reportowania w Pańskiej gazecie, Proszę zastanowić się nad ostatnim zdaniem notki Pana Tomasza - "Więcej informacji o tym zdarzeniu przedstawimy w najbliższym wydaniu Nowej Gazety Trzebnickiej." Oburzenie czytelników widoczne w komentarzach nie jest bezpodstawne... Proszę pomyśleć, czy nie lepiej byłoby dać temu tematowi trochę czasu, dać rodzinie i społeczności czas na oddech i jako takie poukładanie tej wielkiej tragedi w swoich głowach. Czy Pan Tomasz zadzwonił do rodziny przed opublikowaniem tej notki? Czy rozmawiał z Dyrektorką szkoły? Czy zastanowił się jak on by się czuł, gdyby informacja o śmierci jego dziecka była opisywana w ten sposób w gazecie? Mogłabym napisać tę wiadomość do Pana Tomasza, a nie do Pana. Jednak to Pan jest redaktorem naczelnym i to Pan ponosi odpowiedzialność za to, co w niej się ukazuje, To Pan jest odpowiedzialny za etyczne standardy, jakie reprezentuje Gazeta Nowa. Na ten moment są one bardzo niskie. Szkoda.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Nowagazeta 2024-02-05 15:19:52

    Pani Marto Wójtowicz, dziękujemy za Pani komentarz. Jednak nie możemy się zgodzić z Pani argumentacja. Napisana krótka notka, była jedynie informacją o tym, co młodzież usłyszała oficjalnie tuż przed studniówką. Zachęcamy do zapoznania się z oświadczeniem redakcji, które zamieściliśmy w powyższym artykule. Na marginesie, czy naprawdę uważa Pani, że w tamtym momencie stosowne byłoby dzwonić do rodziców?

    • Zgłoś wpis
  • Marta Wójtowicz - niezalogowany 2024-02-05 16:46:23

    Nie, nie uważam, że stosowne byłoby dzwonienie do rodziny w tamtym momencie. Należałoby odczekać, tydzień, może dwa i spytać rodziny, czy chcieliby powiedzielić się historią swojej tragedii i wspomnieniami o dziecku. Jeśli nie chcieliby, to należałoby to uszanować i nie publikować nic. Trochę dziwię się, że muszę tłumaczyć takie rzeczy...

    • Zgłoś wpis
  • Jan Paweł 69 - niezalogowany 2024-02-07 00:32:25

    Powiedziała co wiedziała ????????????????

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marta Stypuła - niezalogowany 2024-02-04 15:43:12

    Chryste Daniel !!! Usuńcie ten post. Nie będę pisać więcej bo brak mi po prostu słów. Totalny brak empatii.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zaniepokojony mieszkaniec - niezalogowany 2024-02-04 15:59:16

    Długosz jak Ci nie wstyd, z resztą czego się po Tobie spodziewać zero kręgosłupa moralnego publikując takie artykuły, jak można tragedię przeliczać na kliki i pieniądze,

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Zła - niezalogowany 2024-02-05 11:19:48

    Do szamba z nim

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ja - niezalogowany 2024-02-04 16:13:19

    Zamilczmy....niech nastanie cisza....artykuł nie będzie mieć lajków...a pamięć o nim niech zwycięży to co niewłaściwe....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rodzic - niezalogowany 2024-02-04 16:29:44

    Przede wszystkim ogromne wyrazy współczucia dla rodziny, przyjaciół i nauczycieli. Serce pęka!! Jednocześnie tak jak ktoś napisał powyżej, jako rodzic dziecka z Trzebnickiego LO, oczekuję pomocy psychologicznej dla wszystkich uczniów. Zwłaszcza po tak podłym artykuliku, który wzbudza niezdrową sensację a nie uczy empatii.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kaśka - niezalogowany 2024-02-04 16:36:29

    Ty gnido nawrot uważasz się za dziennikarza? Jesteś zwykłą hieną a dlugosz drugi ze pozwolił to opublikować!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Andrzej Żuk - niezalogowany 2024-02-04 16:58:57

    Tomasz Nawrot chuj ci w dzionslo piszesz jebane głupoty

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2024-02-04 18:11:34

    Dla Długosza nie ma granic, których nie jest w stanie przekroczyć. Hiena. O tym co wstawił ten artykuł szkoda nawet pisać, bo to żołnierz od wykonywania rozkazów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Uczennica - niezalogowany 2024-02-04 18:17:17

    Artykuł i jego twórca to czysta k**** żenada. Reszta komentatorów dobrze opisała to co sama miałabym do powiedzenia odnośnie tej sprawy dlatego nic więcej do powiedzenia nie mam. Nie pozdrawiam.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rodzic - niezalogowany 2024-02-04 18:31:30

    Pytanie do Pana Tomasza Nawrot - w jakiej roli był Pan na studniówce? Czy aby nie obsługiwała Pan tej imprezy jako fotograf wynajęty przez organizatorów studniówki, do tego by zrobić zdjęcia i dokumentację z imprezy? A co Pan zrobił? Zrujnował Pan wszystko. Te wszystkie epitety pod Pana adresem są jak najbardziej zasłużone. Nikt nigdy nie powinien Pana zatrudnić na żadnej imprezie. Druga kwestia już wcześniej poruszona, czy ktoś zatroszczył się o młodzież, która dowiedziała się o tej tragedii w chodząc na salę? Zapewniam, ze były takie osoby, które dowiedziały się o tym dopiero na miejscu. Czy ktoś zaproponował pomoc, wsparcie? Może warto było o tym napisać? Panie Danielu, wstyd. Wstyd, Wstyd.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anonim - niezalogowany 2024-02-04 18:58:41

    Nie pogrążajcie się…. Brak szacunku dla rodziny i znajomych ofiary poziom etyki dziennniakrskiej na minusie!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Nawróć się - niezalogowany 2024-02-04 20:04:05

    Autor pokazał, że można się wznieść poza wszelkie możliwe granice znanego nam dotychczas skurwysyństwa.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    chuj ci w dupę Tomek - niezalogowany 2024-02-04 20:26:32

    ludzkie kurestwo nie zna granic a ty jesteś idealnym tego przykładem jebać autora tego posta i chuj mu w dupę na takich ludzi już za późno

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rodzic - niezalogowany 2024-02-04 21:11:08

    Jutro o godz 9. zbieramy się przed ich ,,siedzibą ,, aby nakazać im usunąć artykuł i ,, porozmawiać ,, z PANEM pseudo redaktorkiem !!!!! kto idzie.....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Nowagazeta 2024-02-05 15:23:12

    Czekaliśmy o 9.00 w redakcji i jakoś nie miałeś odwagi się pojawić. Odważni tylko anonimowo?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    szkoda - niezalogowany 2024-02-04 21:31:51

    w wiadomości nie ma nic nadzwyczajnego , jest informacja o której uczniowie już wiedzieli ,wcześniej przed redaktorem .mogli odwołać studniówkę i przełożyć ją na póżniejszy termin .starostwo mogłoby pokryć koszty ze specjalnego funduszu które posiada .pytanie jest ; ? gdzie byli wcześniej nauczyciele psycholodzy ? dyrektorzy szkół ? Wydział oświaty ? jak i sami uczniowie bo oni też powinni zwracać uwagę na sytuację ich kolei czy koleżanki , aby w przyszłości takich sytuacji unikać .....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Rodzic - niezalogowany 2024-02-04 21:43:58

    Dokładnie. Tu nie chodzi o słowa... samobójstwo, nauczyciel. Tu chodzi o udawanie, że nic się nie wydarzyło. Tu trzeba rozmawiać i uświadomić, że czasem kolega może pomóc bardziej niż rodzic. A tymczasem studniówka odbywa się w najlepsze, a pseudo redaktor pisze sensacyjne info. Co się dzieje z ludźmi??????

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jesteście mniej niż 0! - niezalogowany 2024-02-04 21:38:58

    Nasrać wam na wycieraczkę i naszczać na drzwi to za mało! Szambo wybiło u was w kosmos!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    :) - niezalogowany 2024-02-04 22:01:06

    Jeśli w przyszłym wydaniu waszej gazety znajdzie się wzmianka o tej tragedii to uwierzcie pewne osoby z Trzebnicy poruszą niebo i ziemię aby utrudnić wam wydanie kolejnego numeru :) 0 szacunku do takich gnid zarabiających na ludzkiej tragedii.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Jesteście mniej niż 0! - niezalogowany 2024-02-04 22:16:08

    Uwierz mi że nie tylko z Trzebnicy!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    rozsądek - niezalogowany 2024-02-04 22:33:48

    90% komentarzy jest dowodem na to że w przyszłości nic się nie zmieni i nad tym trzeba ubolewać ....a szkoda...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Nawrot zrobił nawrót - niezalogowany 2024-02-05 00:59:26

    Po fali hejtu na ten wpis nagle edytowany artykuł, myślisz, że tym się wybielisz? Ten wpis to przesada i sam to zrozumiałeś skoro zmieniłeś użyte wcześniej słowa na inne. Pogrążyłeś to “wydawnictwo” jeszcze bardziej niż było pogrążone przez wpisy o burmistrzu. Życzę Ci, by nigdy nie spotkała Cię taka tragedia!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jam Anonim - niezalogowany 2024-02-05 07:55:06

    Tomasz Nawrot, ty to chyba masz głowy zawrot. Naprawdę, nie mogliście się wstrzymać z tym artykułem tylko trzy zdania na kolanie, byle szybko, byle publikacja była i jeszcze macie czelność robić zajawkę na następny artykuł ... Wstyd i hańba hieno cmentarna, a nie czekaj, to by wymagało od was zaczekania na pogrzeb chłopaka, coś do czego właśnie udowodniliście że nie jesteście zdolni.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zbuntowany. - niezalogowany 2024-02-05 08:47:47

    Ludzie, błagam zróbcie coś z tym brukowcem. Tą niby gazeta do likwidacji. Podpiszcie się kto jest za!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    człowiek - niezalogowany 2024-02-05 09:13:28

    Na co się tak oburzacie? Na siebie się oburzacie. W koszmarnych okolicznościach odszedł młody człowiek. Co na to koledzy i koleżanki, szanowne grono pedagogiczne i zaproszeni gości? Bawimy się dalej, tyle, że bez „poloneza”. Zapłacono, kotlety usmażone, wódka za pazucha ciągle zimna, bawimy się dalej. Mata tu róbta co chceta w czystej postaci- wyśmiewać wszystko, co ma wysoką wartość, utrzymywać ciągłe apologię lekkości, tak aby euforia reklamy i konsumpcji stała się cenną składową standardu ludzkiego szczęścia i wzorem wolności…Teraz wylewacie hejt na gazetę….strasznie mi przykro, RIP, modlitwa za zmarłego…

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Lila - niezalogowany 2024-02-05 10:16:41

    Jakim trzeba być człowiekiem aby rzerowac na nieszczęściu innych? Brak słów. Nie ważne że matka to nauczycielka, stała się ogromna tragedia która nie powinna się stać a tym bardziej pisać o tym w gazecie. Młody chłopak nie żyje ???? dajcie rodzinie spokój który im w tym momencie jest potrzebny,. Redakcja powinna usunąć artykuł!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Robert Korytkowski - niezalogowany 2024-02-05 10:25:09

    Śmierć szczególnie młodego człowieka wywołuje w nas dużo żalu, złości. Pojawia się mnóstwo pytań dlaczego. Osobiście uważam że dobrze się stało że redaktor Gazety Nowa o tym napisał. To sprawia, że wszyscy szczególnie MY dorośli powinniśmy sobie zadać pytanie co zrobić by takim tragediom zapobiegać. R.I.P

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Jaki efekt? - niezalogowany 2024-02-05 10:40:16

    Nie teraz, nie szukanie sensacji. Raczej chciał zarobić, aż mu umknęło, że to ludzka tragedia. Temat nie na ten moment. To jest młodzież, krucha w dzisiejszych czasach, kiedy ludzie w net są tak idealni. A to wg mnie było szukanie sensacji I w 100% nie miało przynieść tego efektu pozytywnego w temacie, o którym Pan napisał.

    • Zgłoś wpis
  • Marta Wójtowicz - niezalogowany 2024-02-05 12:23:56

    Panie Robercie, Tu nie chodzi o to, żeby nie pisać o tej tragedii. Tu chodzi o to, w jaki sposób się o niej pisze. "Z życia szkół", hasztag "samobójstwo", bark zgody rodziny i bliskich na opublikowanie tej notki. Czy nie czuje Pan niesmaku?

    • Zgłoś wpis
  • Zły - niezalogowany 2024-02-05 12:48:36

    Robert, proszę Cię. Gówno prawda, można publikować wszystko, ale trzeba wiedzieć jakim językiem. Jesteśmy małą społecznością i szukanie taniej sensacji w tej tragedii, jest skurwysyństwem. I tyle w temacie.

    • Zgłoś wpis
  • Agnieszka - niezalogowany 2024-02-05 15:14:39

    Nareszcie normalny wpis. Przecież to jest normalna praca dziennikarza. Natomiast mam pewne wątpliwości co do wyrażania emocji młodzieży z tego liceum. Tu nie jest potrzebna konsultacja psychologiczna a raczej cały cykl spotkań.

    • Zgłoś wpis
  • Wiola - niezalogowany 2024-02-05 22:47:58

    To nie chodzi onto że napisał - tylko jak napisał- milczenie jedynie może go ukarać

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zła - niezalogowany 2024-02-05 11:23:25

    Najpierw Burmistrz poniewierany ,teraz tragedia rodziny. Tylko tyle potraficie NIEUDACZNIKI z Długoszem na czele.!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Artur - niezalogowany 2024-02-05 11:48:37

    Prawdziwa twarz redaktora i jego gazety. Brak słów !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ola - niezalogowany 2024-02-05 12:30:30

    Bawili się wiedząc za kolega zmarł tragicznie? To jakieś niedorzeczne.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    lokator - niezalogowany 2024-02-05 12:39:29

    nie kupuję i nie wspieram

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zmartwiona - niezalogowany 2024-02-05 12:52:56

    Pani Marta Wójtowicz, jakkolwiek okrutnie to brzmi, samobójstwo to jest tragedia dla całej społeczności szkolnej. Bo ktoś może wiedział, może nie pomógł....nie można młodzieży powiedzieć, że był to wypadek, ponieważ samobójstwa to plaga wśród dzieci i młodych ludzi. I tu rola nas dorosłych..i prewencja. Nowa popełniła błąd bo posiała sensację, ale błąd popełniła też szkoła że ten bal się w ogóle odbył. Trudne dni teraz przed całą naszą małą społecznością.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Czy znam, czy nie - niezalogowany 2024-02-05 14:35:10

    Czy zna dziecko, czy nie, nigdy nie byłoby zgody z mojej strony, żeby dziecko się moje bawiło, kiedy w tej małej społeczności umarło drugie. Z tej samej szkoły. Jak ktoś miał odwagę się bawić, to mu nie zazdroszczę wyobrażni co by było jutro, kiedy te role by się zamieniły. A jak nie będzie imprezy, to będzie kiedyś kolejna, być może jeszcze lepsza niż studniówka.

    • Zgłoś wpis
  • Prawda - niezalogowany 2024-02-09 17:05:51

    Plagą jest słowo- które nie ma nic wspólnego z prawdą. Modne słowo, wypowiadane na wstępnym etapie, Wszystko wymaga czasu . Prawda może okazać się zaskakująca jak samo zdarzenie.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Y - niezalogowany 2024-02-05 14:23:50

    Pytanie do redakcji wydającej artykuł, czy zainteresowaliście się rodziną, bliskimi, znajomymi, czy odpowiednim będzie dodawanie tego typu treści przed publikacją? Lepiej zrobić zdjęcie napisać artykuł, na kolanie w 3 minuty ujawniający personalia osoby, ale czego się dziwić po gazecie, która nie ma szacunku do nikogo. Na jakiej podstawie podajecie informację, że był to syn pracownika liceum, co to zmienia w całej tej sytuacji, miasto jest małe, rozeszło się wszystko w sekundę było się bardzo łatwo domyśleć o kogo chodzi. Zero szacunku dla rodziny, bliskich, znajomych osoby. Mam nadzieję, że znajdziecie się w równie takiej samej sytuacji, a pseudo-redaktorek, razem z nieposiadającym kręgosłupa moralnego dziennikarzem odpowiedzą za swoje czyny. Honor to wielki skarb łatwo go stracić, za błędy nieraz wysoką cenę trzeba płacić. Druga sprawa dotyczy komitetu organizacyjnego, a także dyrekcji szkoły. Czy uczniom będącym na studniówce została zapewniona opieka psychologiczna? Czy ktokolwiek zapytał się osób, które się dowiedziały o tragedii 10 minut przed studniówką, jak się czują? Czy ktokolwiek zadbał o opiekę lekarską, dla osób, które nie mogły sobie poradzić ze śmiercią kolegi, przyjaciela? Nie, nikt nie zadbał uczniowie wraz z osobami towarzyszącymi musiały zadbać o siebie same. Gdzie wydział oświaty, gdzie starostwo powiatowe? Nie wiem co mają w głowach osoby które uważają, że nikt nie powinien się bawić bo to dno moralne. Może każdy powinien siedzieć przy stole płakać, żeby popsuć jeszcze bardziej atmosferę, która była już wystarczająco tragiczna? Były tam także osoby z poza szkoły, które czekały na te studniówkę 4 lata, nie widziały nigdy na oczy tej osoby. Może powinniśmy odwołać studniówkę i zamknąć się w domach zastanawiając się dlaczego?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Karma - niezalogowany 2024-02-05 14:35:10

    Pomyślałbym nad ukrywaniem Hasztagów :)) Powinny być niewidoczne dla czytelników ale znajdowane w wyszukiwarce. #samo... Nie jest zbyt miłym oznaczeniem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marta - niezalogowany 2024-02-05 14:42:42

    Matusiakowa i Krasowa do dymisji !!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Nowagazeta 2024-02-05 14:46:12

    Ponieważ pod tekstem wylała się fala hejtu, gróźb i nawoływania nienawiści pod adresem dziennikarza i naszej redakcji, opublikowaliśmy w tej sprawie oświadczenie. Prosimy o zapoznanie się z nim. Oświadczenie opublikowane jest w tym samym wpisie, bezpośrednio pod informacją, o tragicznym zdarzeniu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2024-02-05 15:14:28

    Ale tutaj nie chodzi o artykuł, tylko o sposób przekazania tej informacji jak rownież, zdanie o tym, że w najbliższym wydaniu przekażecie więcej szczegółów. No i faktycznie, może o kilki nie chodziło, ale o zakup gazety, jak najbardziej. Jeśli to nie jest żerowanie na tragedii, to nie wiem co to jest. Człowiek, który ma choć troszkę sumienia, po takiej fali komentarzy, wpis usuwa, Pan Długosz wybrał drogę najgorszą z możliwych i myślę, że to zostanie przez mieszkańców Trzebnicy, na długo zapamiętane.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • ddlugosz 2024-02-05 16:04:58

    Szanowny "Mieszkańcu", szkoda, że Pani/Pan nie umiecie pisać pod swoimi prawdziwymi nazwiskami. Ale postaram się krótko odnieść do tego komentarza. Absolutnie nie chodzi o "zakup gazety". Absolutnie nie jest to "żerowanie na ludzkiej tragedii". Podaliśmy krótką informację, którą wcześniej przekazano na studniówce i o której krążyły już plotki. Temat jest bardzo wrażliwy i delikatny, dlatego nie wchodziliśmy w szczegóły i nie opisaliśmy wiadomości, które do naszej redakcji w tej sprawie dotarły, a proszę mi wierzyć, że jest ich bardzo dużo. Niestety, wiele osób nie potrafi zrobić nic, za to potrafi hejtować, szkalować i wyzywać. Widać, to po postach. Byli jednak ludzie i to czasami bardzo młodzi, którzy woleli zadzwonić do mnie i porozmawiać. Odebrałem takich telefonów kilka. W rzeczowej i konstruktywnej rozmowie wytłumaczyłem stanowisko redakcji i mam nadzieję, że przekonałem swoich rozmówców, że postąpiliśmy słusznie. Tak to odebrałem z przebiegu naszej rozmowy. Temat żyje dalej i oczywiste jest, że media nie przejdą nad tym obojętnie, bo taka właśnie jest rola mediów. Wydarzyła się ogromna tragedia, zwłaszcza dla rodziny. Przeżywa to młodzież i to właśnie te aspekty sprawy są w tej chwili najważniejsze. W sprawie prowadzone jest śledztwo. Być może śledczy ustalą, jakie były prawdziwe okoliczności tego tragicznego w skutkach zdarzenia.

    • Zgłoś wpis
  • Mieszkaniec - niezalogowany 2024-02-05 16:45:26

    Dlaczego został usuniety hasztag samobojstwo i jak sie Pan do tego odniesie?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Joanna - niezalogowany 2024-02-05 15:48:45

    O ile mi wiadomo, na studniówce padła informacja o śmierci ucznia, bez informacji, którą podaliście początkowo, a z której się potem wycofaliście. Oburzenie komentujących wiązało się głównie z tą częścią informacji. Dlaczego w Waszym obszernym objaśnieniu poniżej newsa brak odniesienia do faktu przeradagowania komentarza?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marcin - niezalogowany 2024-02-05 15:58:39

    Panie Długosz. Pan tak na serio? Oświadczenie? Straszenie sądem? Chyba należałoby najpierw opublikować przeprosiny. Pisze Pan że wiadomość rozeszła się natychmiastowo. Czy wasz artykuł coś prostuje? Czy coś wyjaśnią ponad to o czym wszyscy już wiedzieli? Jaki był prawdziwy cel artykułu? Niech się Pan po ludzku przyzna. Niech zgadnę - więcej informacji o zdarzeniu w najbliższym wydaniu. Pierwsza strona, krzykliwy tytuł „Tragedia przed studniówką”, poniżej „Wiemy co się wydarzyło naprawdę, więcej szczegółów w środku numeru”. Tak to miało wyglądać prawda? Takimi mediami jesteście? Pogoń za sensacją za wszelką cenę? Opublikowana informacja nic nie wyjaśniła, była tylko reklamą zachęcającą do kupienia kolejnego numeru. Uważacie się za dziennikarzy więc znacie pewnie Kartę Etyki Mediów, w której jest o zasadzie szacunku i tolerancji czyli poszanowani ludzkiej godności, praw i dóbr osobistych oraz prywatności i dobrego imienia. Jest też zasada która dotyczy pierwszeństwa dobra odbiorcy co oznacza że podstawowe prawa czytelników są nadrzędne wobec interesów redakcji czy wydawcy. Jak ten artykuł spełnia te zasady? Praktycznie podaliście nazwisko dotkniętej tą tragedią rodziny. I nie ważne że wszyscy już wiedzieli, naruszyliście ich dobra i prywatność byle było bardziej sensacyjnie. Opublikowaliście ten artykuł nie dla społeczności ale dla siebie, jest to zwykła reklama zachęcająca do kupienia następnego numeru. Piszę Pan że podaliście tylko krótką informację bo nie powinno się udawać że coś się nie wydarzyło. Racja ale można to było zrobić delikatniej, z szacunkiem dla rodziny, z szacunkiem dla naszej społeczności. Proszę wyjaśnić dlaczego oryginalna informacja została edytowana? Ktoś go opublikował byle szybko, byle być pierwszym, a refleksja przyszła później? Proszę również zerknąć na tagi artykułu - #stawy….Żeby się jednak lepiej klikało? Myślę że naszej małej społeczności potrzebne są media ale nie w takiej formie w jakiej prowadzona jest Nowa. Wstyd i brak słów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • ddlugosz 2024-02-05 16:24:29

    Krótko wyjaśnię. Hasztagi dodają się automatycznie, dlatego czasem dodadzą się również te nie związane ze sprawą. Oczywiście dziennikarz może je skorygować. Odnośnie "straszenia sądem". Nikt nikogo nie straszy, po prostu, jeżeli ktoś pomawia czy używa gróźb karalnych za pomocą środków masowego przekazu, musi się liczyć z tym, że może trafić przed sąd. Jak wyjaśnieliśmy w oświadczeniu, w tej chwili istotne są inne aspekty sprawy. Śledztwo trwa i pewnie dopiero za jakiś czas będziemy mogli poinformować o okolicznościach tragedii. Opublikowany w sobotę news miał być tylko krótką informacją, bez wchodzenia w szczegóły. Nie podawaliśmy Imienia i inicjału ofiary, choć zgodnie z prawem, mogliśmy to zrobić, nie chodziło nam o szukanie sensacji. Po prostu informacja od dawna krążyła już po okolicy. Wszyscy wiedzieli o kogo chodzi, było mnóstwo plotek. My odnotowaliśmy jedynie fakt o tej tragedii. Odnośnie edytowania informacji. Owszem, tego typu informacje często się edytuje i poprawia. Dochodzą nowe fakty, nowe informacje. To powszechna praktyka w mediach elektronicznych. W oświadczeniu dokładnie wyjaśniliśmy, że nie chodziło o klikalność i podaliśmy uzasadnienie, dlatego nie będę drugi raz o tym pisał.

    • Zgłoś wpis
  • Marta Wójtowicz - niezalogowany 2024-02-05 17:06:57

    Panie Danielu, a jak odniesie się Pan do tego, że nie padło z Pana strony słowo "przepraszam"? Nie żyjemy już w latach 90. Jesteśmy społeczeństwem obywatelskim i pociągamy media do odpowiedzialności, więc jedyną słuszną drogą do podniesienia się z tej katastrofy wizerunkowej jest uderzenie się w pierś i przyznanie do błędu.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Pod dywan i juz - niezalogowany 2024-02-05 16:02:59

    Ale po co o tym w ogole mówić? To niedobra jest, sprawa pod dywan i cicho. Niczego nie bylo.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Joanna - niezalogowany 2024-02-05 16:41:58

    Panie Redaktorze, zmiany w informacji to nie były nowe fakty. To było zamienienie dwóch informacji na bardziej ogóle, bo pierwotna wersja zawierała niepotwierdzone fakty, które nie pochodziły z informacji oficjalnych podanych na studniówce. A oburzenie ludzi wynikało właśnie z podawania tych niepotwierdzonych faktów i zbyt szczegółowych informacji o zmarłym. Dopiero dzisiaj także pojawiła się informacja o wsparciu na wypadek kryzysu, chociaż pierwotna wersja waszego artykułu wymagała takiej informacji.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zaniepokojony mieszkaniec - niezalogowany 2024-02-05 17:05:18

    Piękne mataczenie, edycja artykułu, zrobienie z siebie ofiary i odpisywanie osobom z jednoczesnym wyłączeniem możliwości odpisania redaktorowi. Tak pan wszystkich zaprasza do dyskusji to proszę odblokować możliwość odpowiedzi to potoczymy dyskusje

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Brygida Afet-Lenart - niezalogowany 2024-02-05 17:09:42

    Panie Danielu Bardzo Pana proszę o usunięcie tego materiału i zakończenie tego. Prosze tego nie drukować . To jest czyjeś nieszczęście i nikt nie chciałby znaleźć się w ich sytuacji. Proszę Pana jako matka a mój mąż jako ojciec Brygida Afet-Lenart Bartłomiej Lenart

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Justyna - niezalogowany 2024-02-05 17:49:09

    Niewyobrażalna tragedia! Łzy same cisną się do oczu! Zrobiliście sensację z ludzkiej tragedii! Po co? Jest Wam to potrzebne? Pomyślcie o rodzinie chłopaka, co teraz przeżywają. Dla Was kilka zdań, a dla innych traumatyczne wspomnienia do końca życia. Nie piszcie nic więcej, dajcie im spokój, swiety spokój, który teraz jest im tak bardzo potrzebny!!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkanka Trzebnicy - niezalogowany 2024-02-05 18:22:50

    Wiadomo, że gazeta Nowa utrzymuje niski poziom dziennikarski. Jedyną żywą historią jest dokuczanie Burmistrzowi. Reszta jest to powiedzmy próba dziennikarstwa typowego dla gazetki Fakt. Ok, skoro jest zapotrzebowanie niech sobie wydają.... Niestety jednak oświadczenie państwa potwierdza jak bardzo zależy wam na sianiu zamętu. Nic dobrego nie wnosicie. Teraz ten artykuł, wzmianka a następnie próba tłumaczenia pokazuje kim naprawdę jesteście na co dzień. Nic nie tłumaczy waszego zachowania. Od lat szerzycie mowę nienawiści i żeruje ie na tragediach udając walkę o wolność i dobro społeczności lokalnej. Wystarczyłoby napisać przepraszam. Wy zamiast chcąc pomóc dla poprawności na końcu informujecie o mozliwosci pomocy... To nie jest żenujące, czy straszne. To po prostu zatarło w was wszelkie społeczne normy. I jeszcze to biadolenie o tym jak staliście się ofiarami hejtu...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2024-02-05 18:36:54

    Panie Długosz, czepia się Pan pisania nie pod własnym nazwiskiem, ale patrząc na Pana zachowanie, nie bardzo mam ochotę czytać o sobie w następnych numerach, albo spotykać Pana z aparatem pod moim domem. Pan zna mnie, ja znam Pana. Co do artykułu, to chciałbym aby miał Pan świadomość, że tutaj wypowiedziało się kilkadziesiąt osób, ale od soboty na Pana temat, słyszałem dużo więcej opinii. Nie chciałby Pan tego słyszałeś, chociaż tak jak i tutaj, tak w rozmowach f2f, wszyscy mają rację. Wykorzystaliście tragedię do zasięgów. Nie ma i będzie żadnego wytłumaczenia, że to było w dobrej wierze, bo ludzie szukali informacji. Pierwotny wpis był tak skandaliczny, że mnie absolutnie nie dziwi, że ludziom puściły nerwy. Poprawki wprowadziliśmy zgodnie z ilością negatywnych komentarzy, a nie dlatego, że były pomyłki pisarskie! Jest Pan zaprzeczeniem dziennikarza, a Nowa zaprzeczeniem gazety informacyjnej. Mam nadzieję, że wielu ludzi powie Panu to prosto w twarz, przy najbliższej okazji.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anna Zgóra-Kozielska - niezalogowany 2024-02-05 18:50:11

    Przeczytałam wszystkie komentarze i wyjaśnienia dokładnie i nadziwić się nie mogę jak bronicie państwo swojej gazety i tego, co zostało przez państwo opublikowane. Jesteśmy małą społecznością mieszkańców i ciężko żeby ktoś kogoś nie znał, bądź nie kojarzył. Doszło do potwornej tragedii, rodziny, przyjaciół ale takze całej społeczności szkolnej i lokalnej. Naprawdę nie są państwo Gazeta Wyborcza o ogólnokrajowym zasięgu, by potencjalny czytelnik nie skojarzyl kogokolwiek. A tutaj ? Tutaj poszło i oburzenie wywołało wiele negatywnych emocji, a państwo straszycie dalej pozwami, zamiast uderzyć sie w pierś. Od dzisiaj cała Trzebnica życie tym, ale czy znalazł pan jakąkolwiek informacje na np Trzebnickich pogaduchach o tym, by ktoś pytał i szukał sensacji? Nie, bo nawet jeśli czasem ludzi maja tam posty zupełnie irracjonalne, to teraz maja w sobie ten pierwiastek człowieczeństwa, by publicznie nie dopytywać o to nieszczęście. Tak etyka przede wszystkim, a później zwykłe ludzkie podejście i trochę empatii wystarczyło by.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zaniepokojny Trzebniczanin - niezalogowany 2024-02-05 19:31:49

    Co sie Pani czepia przeciez mogli inicjaly opublikować - toż to wspaniali redaktorzy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ania - niezalogowany 2024-02-05 19:38:03

    Ciekawe, że oświadczenie redakcji jest dłuższe od tego pożal się Boże " newsa". Mój profesor od etyki zawodowej przewraca się w grobie, koledzy z branży dziennikarskiej przecierają oczy ( tym bardziej, że oświadczenie redakcji zostało dodane znacznie później niż tekst), a mnie po ludzku zamurowało. Tego autora tekstu ( bo to nie jest artykuł!!!) uczono na studiach? Mam nadzieję, że autor, redaktor dyżurny i naczelny poniosą konsekwencje decyzji o publikacji. Inaczej to będzie świadectwo dla całego tytułu. Nie muszę chyba dodawać, że negatywne. P.S. a że macie tupet pisać o hejcie, to już w ogóle skandal. Gazeta jest dla ludzi, bez nich Was nie ma. Przecież to podstawowe prawo rynku.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Stefek - niezalogowany 2024-02-05 19:56:51

    Po jakich studiach?????

    • Zgłoś wpis
  • Marta Wójtowicz - niezalogowany 2024-02-05 20:25:27

    Otóż to. Dziękuję za ten komentarz. Śmierć nie może być nazwana "newsem"... To nie jest "news". Komentarze w Internecie pod notką w lokalnej gazecie nie są "środkami masowego przekazu"...

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ania - niezalogowany 2024-02-05 20:42:37

    Nie wiem, nie znam wykształcenia tego Pana. Może rzeczywiście powinnam napisać, "warsztatu". Mi nie chodzi o to, żeby umniejszyć wykształcenie, tylko zachodzę w głowę, jaak to się stało, że ukazało się to w internecie. Uczeń nie jest osobą publiczną, to chyba jest jasne. Dlatego też napisałam, że mam nadzieję, że zostaną z tego rozliczone osoby odpowiedzialne (oczywiście zawodowo), bo to, co się dzieje w komentarzach (ja rozumiem emocje, sama nie mogę uwierzyć), ale życzenie śmierci (?) itd. to straszne. Śmierć jest nieodwracalna. Nikomu nie można jej życzyć, ani świadomie, ani w emocjach. I tak jak redakcja napisała, jest to karalne, więc ... Nadal uważam, że artykuł nie miał prawa pojawić się ani w pierwotnej wersji, ani w tamtym czasie. Przykro mi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Lesiu - niezalogowany 2024-02-05 21:20:04

    Lepiej było poczekać z tym artykułem i dowiedzieć się więcej o sytuacji, żeby chociaż rodzina mogła się wypowiedzieć. Niepotrzebnie wyszedł ten artykuł zwłaszcza, że dla rodziny zmarłego nie jest to zbyt miłe łagodnie mówiąc

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ewa - niezalogowany 2024-02-05 21:32:22

    Gdybyście państwo napisali, gdzie w związku z tragedią uzyskać pomoc w sytuacjach kryzysowych, gdybyście zawarli 1 zdanie wyrażające wsparcie w bólu rodziny, gdybyście napisali, że to co się zadziało powinno nas połączyć w tym trudnym dniu... chyba bym to zrozumiała. Gdybyście za kilka dni wplatając historię opublikowali wywiad ze specjalistą jak wspierać, zapobiegać, "opatrywać"rany, tych, którzy zostali ... Może byłoby to trudne, ale akceptowalne... Niestety, wykazaliscie brak zainteresowania potrzebami społeczeństwa. Nikt z nas nie wie co w życiu napotkamy i obysmy nie czytali o tym w państwa gazecie. Bardzo to przykre ????

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    osiągnięty cel - niezalogowany 2024-02-05 22:38:03

    Długosz efekt zamierzony osiągnął jaki sobie postawił..Jemu nie chodzi o to żeby coś zmienić poprawić na lepsze , dążyć do takiego celu , nie to nie on !!! Pokazał że on karty rozdaje czy komuś sie podoba czy nie , tak jest i wszyscy muszą sie z tym liczyć ..przykład sam promował i namawiał wszystkich do głosowania w wyborach na Dłgozime Marka a pózniej przez lata go niszczył , oczerniał publicznie .Czy to nie jest objaw psychicznej osoby????

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Julia Soto - niezalogowany 2024-02-05 22:56:04

    Abyście nie musieli mnie szukać po adresie IP podałam swoje dane, czasem lepiej jest zwyczajnie przeprosić za swoje zachowanie ale na to trzeba mieć odwagę, zamiast zamieniać treść artykułu i wykorzystać tragedie do poinformowania o hejcie w stronę „dziennikarzy”. Jeśli w tak małym miasteczku reakcja jest tak szybka i dosadna to zamiast wybielania się, warto się zreflektować. Teksty typu „Nie możemy udawać, że nie ma tematu” - bez komentarza. Myśle, że autorzy którzy są częścią naszego małego społeczeństwa tym bardziej powinni wykazać się wrażliwością i adekwatnym lub przynajmniej poprawnym postępowaniem. Sytuacja bardzo nie miejscu. My jesteśmy nie tylko rozczarowani i źli jako sporadyczni czytelnicy, również jako ludzie żyjący ze sobą, współpracujący, mieszkający na przeciwko. Większość reakcji była adekwatna do tego plugawego artykułu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ja - niezalogowany 2024-02-06 09:57:54

    ja mysle tak. pisanie ze przedstawi sie więcej info w nowym wydaniu gazety to jednoczesnie podanie nowych i sprawdzonych informacji i wykorzystanie samobojstwa zachęcania do kupienia tej gazety. to nie jest czarno białe, a komentujący i redaktorzy mają rację. gdyby nie wyzywanie to byloby ok

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Uczeń - niezalogowany 2024-02-06 17:13:02

    DNOgosz! Bazowanie na ludzkiej tragedii to wszechobecne u pracowników owej pseudo firmy- Szybkiego zlikwidowania! Niech odpowiednie organy się tym zajmą.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Cc - niezalogowany 2024-02-06 18:32:27

    Skąd tak duże zainteresowanie hejtoesniem posta? Stała się tragedia. Jej kulminacja była śmierć młodego człowieka. Gdzie była rodzina, rodzice, znajomi w ostatnich kilku miesiącach? Nikt nic nie zauważył? Nie prawda. Jest poprostu ogolnopanujaca znieczulica społeczna. To jest żniwo tej znieczulicy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Zmartwiona - niezalogowany 2024-02-06 19:04:51

    Niestety uważam podobnie.... wszechobecna znieczulica, brak empatii i hejt . Nigdy nie uwierzę, że decyzje o odebraniu sobie życia człowiek podejmuje ad hoc. To proces...i ty też zapewne był proces. Ale studniówka, wybieranie sukienki i fryzjer ważniejsze... Zapewne tej tragedii można było uniknąć

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkanka - niezalogowany 2024-02-06 21:24:21

    Czytam, te komentarze pełne nienawiści i nie rozumiem o co wam chodzi. Co takiego strasznego było w tym tekście, żeby ziać takim jadem? Sam tekst, był zwykłą notką, bez wielkiego polotu. Odnotowano jedynie pewien bolesny fakt, ale to co tu czytam, to jakaś histeria rozemocjonowanych gówniarzy. A może stuknijcie się w pierś i zastanówcie się, dlaczego wasz kolega zginął. Pomyśleliście o tym? Rzuciliście się na dziennikarza i gazetę, zamiast zastanowić się dlaczego doszło do tragedii. Dla mnie, te wasze komentarze są żałosne. I wy piszecie o spokoju dla rodziny? To wy właśnie podkręcacie emocje i to te złe emocje. Zastanówcie się trochę. I jeszcze jedno, ekscytujecie się, że jest tak dużo negatywnych komentarzy. Przecież w internetach, właśnie takich jest najwięcej. Ludzie którzy myślą inaczej o tej tragedii, nie będą pisać komentarzy hejterskich. Nie będą się nakręcać. Może redakcja poda ile komentarzy pisano z tych samych IP? Doszło do ogromnej tragedii, a wy się podniecacie hejtem. Kręci was to? Może lepiej złożyć kondolencje rodzinie czy wspomnieć dobrym słowem ofiarę. Stać was na to?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Autor komentarza - niezalogowany 2024-02-07 14:34:39

    Nagłówek jak i sam tekst był wielokrotnie edytowany ;) Stąd hejt na ówczesny bełkot pseudodziennikarzy

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    hm - niezalogowany 2024-02-06 22:18:48

    wiekszość komentarzy to reakcja sama sobie tworzy i pisze pod różnymi nazwami , po to-żeby wywołać, napompować sobie widownie , ...................

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Piotr - niezalogowany 2024-02-07 15:48:36

    Dzień dobry wszystkim! Na początek napewno warto pochylić się na tą tragedią i zastanowić dlaczego w ogóle do niej doszło, i my sami powinniśmy zastanowić się, jak powinniśmy rozmawiać ze swoimi dziećmi.. Co należy zrobić? Żeby do takich tragedi nie dochodziło. Ale do meritum, ludzie! czy wy powariowaliście? Przecież gazeta jest od tego, żeby informować, i nie widzę nic złego w tym, że zamieściła krótką notatkę na temat tej niewyobrażalnej tragedi, zupełnie nie rozumiem komentarzy i hejtu wylanego na dziennikarza, przecież ten czlowiek wykonał tylko swoją pracę, czy Wy tego nie rozumiecie? Jak zdarzy się wypadek na drodze? To gazeta informuje! jak spadnie komuś drzewo na głowę, to też powinna o tym napisać! Chyba lepiej, jeśli mamy możliwość zasięgnąć informacji, która jest potwierdzona, a nie snuć domysły i żyć plotkami prawda? I tak na koniec! Pomijając fakt kto tutaj ma rację, wielka prośba do ludzi którzy się tutaj wypowiadali w niewybredny sposób, którzy opluli i zmieszali z błotem Bogu ducha winnego człowieka, Wy powinniście nad tym wszystkim pochylić się szczególnie i sami sobie odpowiedzieć na pytanie, czy tak właśnie powinna wyglądać merytoryczna dyskusja? Napewno potrzebujemy więcej kultury osobistej, bo jak widać wiele osób ma z tym problem.. Pozdrawiam

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    zyski - niezalogowany 2024-02-08 21:59:54

    Co Ma Wspólnego z Samorządnością pan Tomasz Nawrot ? --otóż redaktor dla branży bezpośredniej i marketingu Wielopoziomowego.Dzięki stosowaniu przez siebie narzędziom tekstowym motywuje przedstawicieli handlowych firm sprzedaży bezpośredniej i partnerów i partnerów firm MLM ,skuteczna sprzedaż. Umacniam ich lojalność ,przyczyniam się do dawania im uznania ,A także umacniam pozytywny wizerunek tych firm na rynku ...no ii oczywiście gazetę nową też !!!! Taki ma profil pan redaktor , nie redaktor Nawrot !! NIC dziwnego że redaktor Nowej stosuje takie techniki czarnego pijaru , nie mającego nic wspólnego z samorządnością lokalną , skoro sięga aż po tak ukierunkowanego pracownika [robota] ..

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    zysk - niezalogowany 2024-02-08 22:01:01

    Co Ma Wspólnego z Samorządnością pan Tomasz Nawrot ? --otóż redaktor dla branży bezpośredniej i marketingu Wielopoziomowego.Dzięki stosowaniu przez siebie narzędziom tekstowym motywuje przedstawicieli handlowych firm sprzedaży bezpośredniej i partnerów i partnerów firm MLM ,skuteczna sprzedaż. Umacniam ich lojalność ,przyczyniam się do dawania im uznania ,A także umacniam pozytywny wizerunek tych firm na rynku ...no ii oczywiście gazetę nową też !!!! Taki ma profil pan redaktor , nie redaktor Nawrot !! NIC dziwnego że redaktor Nowej stosuje takie techniki czarnego pijaru , nie mającego nic wspólnego z samorządnością lokalną , skoro sięga aż po tak ukierunkowanego pracownika [robota] ..

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do