Osoby zainteresowane usunięciem azbestu z dachów budynków lub odbioru wcześniej zdemontowanego azbestu, zalegającego na posesji, prosimy o składanie wniosków w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Prusicach (we wniosku należy podać m.in. dane dot. właściciela nieruchomości, nr działki, na której znajduje się nieruchomość, szacunkowej ilości azbestu oraz dane kontaktowe).
W UMiG w Prusicach oraz na stronie www.prusice.pl dostępny jest również gotowy wzór deklaracji przystąpienia do programu. Wnioski będą przyjmowane do 31.12.2015 r.
W oparciu o zebrane zgłoszenia od właścicieli nieruchomości Gmina Prusice wystąpi z wnioskiem do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska o udzielenie dotacji na ten cel.
Wysokość dofinansowania może wynieść do 85% kosztów, pozostałe 15% to koszt własny właścicieli nieruchomości. Zakres prac obejmuje: demontaż, transport i odbiór wyrobów azbestowych na specjalne składowisko. Z dotacji nie jest pokrywany koszt nowego pokrycia dachowego.
Jednocześnie informujemy, że złożenie deklaracji nie jest jednoznaczne z przyznaniem dofinansowania, gdyż realizacja programu uzależniona jest od otrzymania wnioskowanej dotacji ze środków NFOŚiGW oraz WFOŚiGW we Wrocławiu.
Szczegółowe informacje można uzyskać w UMiG w Prusicach w pokoju Referatu Funduszy Zewnętrznych lub pod nr tel. 71 312 62 24 wew. 38.
Aleksandra Bąk
Róża Popielarz
Aplikacja nowagazeta.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Komentarze opinie