Nerwy, kolejki i problem z parkingiem - tak do tej pory większość z nas załatwiała swoje sprawy w wydziale komunikacji Starostwa Powiatowego. Od dziś wszystko ma się zmienić. Zaledwie kilkaset metrów dalej, a diametralna różnica jeśli chodzi o warunki obsługi. Jasne, komfortowe, wygodne pomieszczenia są od dziś dostępne dla interesantów.
- Wydział komunikacji, który mieścił się do tej pory przy ul. ks. Bochenka, nie spełniał wymogów cywilizowanej obsługi petenta: mały korytarz bez okien, mała poczekalnia, brak systemu kolejkowego, to nie są standardy na te czasu - mówi Robert Adach, starosta trzebnicki i dodaje, że przed laty powstały dwie koncepcje rozwoju administracji powiatu.
Więcej po zalogowaniu lub w wydaniu papierowym.
[hidepost=0]
- Pierwsza to wybudowanie nowego budynku starostwa przy ul. Milickiej, ale taka inwestycja mogłaby kosztować od 15 do 20 mln zł. Zarzuciłem ją na rzecz pomysłu remontu pałacu przy ul. Leśnej. Właśnie tam znalazła miejsce większość wydziałów, a teraz przenosimy wydział komunikacji do zupełnie nowego budynku, także w kompleksie przy Leśnej. Całość inwestycji kosztowała około 4,5 mln zł. Za te pieniądze wyremontowaliśmy i przystosowaliśmy pałac, a także budynek wydziału komunikacji. Sama adaptacja obiektu na wydział komunikacji to około 1,6 mln zł. Większość pieniędzy pochłonął remont. Jeśli chodzi o sprzęt, to tylko doposażaliśmy wydział. Cały koszt inwestycji został pokryty ze środków własnych starostwa. Dodatkowo w jednym z budynków planujemy stworzyć inkubator przedsiębiorczości - mówi starosta.
Wczoraj wydział komunikacji kończył przeprowadzkę. Od dziś interesanci przyjmowani są w zupełnie innych warunkach. Powierzchnia całego wydziału to teraz 350 metrów kw. Rozmieszczenie pomieszczeń było konsultowane z pracownikami. Jest zaplecze socjalne, spore archiwum i nowe toalety.
- Dla komfortu interesantów będzie zdecydowanie większa poczekalnia. Nowością będzie możliwość umawiania się przez internet na konkretną datę i godzinę u właściwego pracownika. Taki system, aplikacja "do umawiania spotkań", będzie dostępna na stronie internetowej starostwa. Poza tym, podobnie jak w innych instytucjach będzie się pobierało numerek, a na nim będzie widniała przewidywana godzina obsługi. Dzięki temu, zwłaszcza przy dużych kolejkach, będzie można zaplanować czas, iść na zakupy, czy spacer do Lasu Bukowego. Wydział jest zaprojektowany w sposób transparentny, to znaczy, że interesanci będą widzieli przez szklane drzwi co dzieje się przy konkretnym stanowisku obsługi. Myślę, że uspokoi to petentów, którzy będą widzieli, że pracownicy obsługują innych - mówi starosta. Jak dodaje, do dyspozycji interesantów będzie 8 stanowisk.
- Będziemy obserwować sytuację na parkingu. Działka obok jest rozwojowa; jeśli okaże się, że zabraknie miejsc parkingowych, to będziemy ich ilość zwiększać, tak aby pod wydział komunikacji można było podjechać samochodem. W budynku będzie również kasa i filia Banku Spółdzielczego z dostępnymi usługami bankowego- mówi Robert Adach. - Na razie nie będziemy zatrudniali dodatkowych osób, chyba, że w ramach przesunięć w starostwie.
Co znajdzie się na miejscu dotychczasowego wydziału komunikacji? - Gabinet starosty zostanie przeniesiony piętro niżej, poza tym budynek, poprzez zamontowanie windy przyschodowej, zostanie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Całe piętro zajmie centrum finansowo-prawnicze.
W piątek odbyło się oficjalne otwarcie wydziału i prezentacja dla radnych, a także zaproszonych gości. Wczoraj przenoszone były ostatnie rzeczy, a także instalowane serwery.
Wydział komunikacji Starostwa Powiatowego jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8-15, a w środy od 8 do 16.30.
[/hidepost]
Aplikacja nowagazeta.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Komentarze opinie