
Od kilku miesięcy żyjemy w bardzo odmienionym świecie. O tym, jaki wpływ na dzieci może mieć sytuacja pandemii, rozmawiamy z Pawłem Łukaszewskim, dyrektorem Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Trzebnicy, członkiem Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego i Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów TSR .
Paweł Łukaszewski jest pedagogiem resocjalizacyjnym, menedżerem, terapeutą w procesie certyfikacji Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów – Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (PST-TSR), terapeutą kognitywnym IE®, socjoterapeutą oraz trenerem umiejętności społecznych (TUS-SST). Obok kierowania trzebnicką Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną wykłada w Instytucie Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Nauk Pedagogicznych w Warszawie, jest również ekspertem Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie w projektach doskonalenia zawodowego nauczycieli.
[middle1]NOWa: Czy długotrwały stres, z jakim obecnie borykamy się wszyscy, może mieć negatywny wpływ na dzieci i młodzież szkolną?
Paweł Łukaszewski: -Nie ma wątpliwości, że towarzyszący nam aktualnie stres wywołany przez pandemię COVID – 19 ma znaczący wpływ na komfort codziennego życia nie tylko dorosłych, ale również dzieci i młodzieży. Z całą pewnością wzrastająca liczba zakażeń, rosnąca liczba zgonów, niepewność co do przyszłej sytuacji ekonomicznej rodzin, ograniczenia w handlu, zdalne nauczanie, izolacja i ograniczenie kontaktów rodzinnych, a także natłok często sprzecznych ze sobą informacji na temat pandemii, to wszystko sprawia, że dzieci i młodzież odczuwają stres, który negatywnie wpływa na ich dobrostan psychiczny....
Spokojnie, ten tekst możesz przeczytać w całości. Dołącz do nas już teraz! Będziesz mógł czytać wszystkie teksty, bez ograniczeń. Sprawdź, co zyskasz.
Pozostało 87% tekstu do przeczytania.
Wykup dostępTwoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie