Reklama

Zakończono usuwanie azbestu z posesji mieszkalnych w Obornikach Śląskich

Władze Obornik Śląskich poinformowały mieszkańców o zakończeniu prac polegających na usunięciu azbestu z posesji na terenie całej gminy. Firma odpowiedzialna za to zadanie zebrała łącznie 39.551 Mg płyt azbestowo-cementowych z budynków mieszkalnych.

Procesowi demontażu wyrobów zawierających azbest oraz ich odpowiedniemu unieszkodliwieniu podlegały posesje, które na początku 2022 roku zostały zgłoszone do udziału w programie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. W tym celu, Gmina Oborniki Śląskie otrzymała aż 70% dofinansowania na przebieg prac demontażowych. Nałożone zostało jednak ograniczenie, które nie pozwalało na przekroczenie maksymalnej kwoty usunięcia 1 tony odpadu w postaci 700 złotych. Otrzymane dofinansowanie nie obejmowało zakupu oraz montażu nowego pokrycia dachowego. Za wykonanie zadania odpowiadała firma REVOL Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi. Ze wszystkich zgłoszonych do programu posesji mieszkalnych oraz gospodarczych, wykonawca zebrał łącznie 39.551 Mg płyt azbestowo-cementowych.

Władze gminy wciąż zachęcają mieszkańców okolicy do dalszego zgłaszania swoich posesji do Programu Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032. Dzięki podjęciu odpowiednich kroków, możemy wspólnie zminimalizować negatywne skutki zdrowotne spowodowane obecnością tego odpadu oraz zlikwidować jego szkodliwe oddziaływanie na środowisko.

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do