Reklama

Żmigrodzkie Gimnazjum Rataja w A-klasie!

17/01/2011 18:55
Listopad i grudzień stały w Gimnazjum im. Macieja Rataja pod znakiem trzech literek - SEO. Jest to skrót pochodzący od nazwy Systemu Ewaluacji Oświaty, który z kolei stanowi nowy sposób badania jakości pracy polskich szkół.

Pilotażowo został on wprowadzony w ubiegłym roku szkolnym w kilkudziesięciu placówkach oświatowych różnych etapów nauczania. W najbliższym czasie mają nim zostać objęte wszystkie szkoły, które będą badane albo całościowo, albo problemowo - czyli na jednym obszarze działania.

 W żmigrodzkim gimnazjum badane były procesy zachodzące w szkole, które są decydujące o sposobie funkcjonowania, charakterze szkoły i przede wszystkim prowadzące do pożądanych efektów. Zespół wizytatorek do spraw ewaluacji z wrocławskiego Kuratorium Oświaty przez kilkanaście dni badał i obserwował te procesy na bardzo różne sposoby: były klasyczne obserwacje prowadzonych lekcji, było tradycyjne analizowanie dokumentacji szkolnej, były rozmowy indywidualne i grupowe. Ale były także metody bardzo nowoczesne, takie jak wypełnianie przez uczniów i nauczycieli ankiet online. Głos mieli również przedstawiciele rodziców i organizacji, z którymi szkoła współpracuje. Wszystkie te opinie zostały umieszczone w bardzo szczegółowym raporcie redagowanym na koniec procesu ewaluacji i zawierającym także wnioski do dalszej pracy.

Oprócz raportu z wnioskami każda szkoła po przeprowadzonej ewaluacji otrzymuje od kuratorium ocenę w postaci liter. Najbardziej pożądane są literki A i B, ponieważ oznaczają odpowiednio "bardzo wysoki" i "wysoki" poziom spełnienia wymagań stawianych placówce oświatowej. Raport, który kuratorium we Wrocławiu przysłało do gimnazjum na Sienkiewicza 6 tuż przed świętami był naprawdę najlepszym świątecznym prezentem dla całej społeczności szkolnej. Trzy z sześciu wymagań spełnianych jest u Rataja na poziomie bardzo wysokim (A), zaś trzy kolejne na wysokim (B)!

 - To prawdziwy powód do dumy dla wszystkich nauczycieli z naszego gimnazjum, dla naszych uczniów, ich rodziców, no i oczywiście dla nas - dyrekcji. Pokazuje nam, w którym miejscu na drodze rozwoju naszej placówki obecnie się znajdujemy. Jest on z jednej strony potwierdzeniem naszych ambicji i oczekiwań, zaś z drugiej - wskazuje nam, co można i należy jeszcze w naszej szkole poprawić - mówi Katarzyna Lech, dyrektor gimnazjum.

 Nauczyciele i dyrekcja pracują obecnie nad tym, aby jak najszybciej wdrożyć wnioski zawarte w raporcie poewaluacyjnym. A samej szkole należy życzyć, aby nadal konsekwentnie trzymała się swojej wizji nowoczesnej i skutecznej placówki szkolnej.

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do