
Najkorzystniejszą propozycję spośród ofert złożyło przedsiębiorstwo Budimex i Heilit Woerner - ponad 576,2 mln zł. Najdroższą ofertę o wartości prawie 691,6 mln zł złożyła firma Astaldi S.P.A. Zadaniem wykonawcy, który wygra przetarg będzie zaprojektowanie i budowa s-5. Przypomnijmy, że według zapewnień GDDKiA inwestycja zakończy się w ciągu 30-33 miesięcy, czyli potrwa do 2017 roku. Na kolejne wyniki przetargu poczekamy kilkanaście dni, bowiem do końca kwietnia zostaną otwarte oferty na pozostałe dwa odcinki trasy.
Budowa pierwszego odcinka, przebiegającego przez nasz powiat, rozpocznie się na terenie gminy Żmigród. Trasa zostanie poprowadzona od Korzeńska, gdzie aktualnie kończy się budowana s-5. W ramach inwestycji powstaną między innymi:
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu;
- dwa węzły drogowe: "Żmigródek" i "Żmigród";
- drogi łączące się z s-5 zostaną przebudowane;
- drogi wewnętrzne, obsługujące tereny przylegle do projektowanego pasa drogowego;
- w ramach inwestycji zakłada się budowę 11 mostów w ciągu drogi ekspresowej, w tym estakadę nad linią kolejową i rzeką Barycz o długości ok.740 m;
- 3 wiaduktów nad drogą ekspresową w ciągu dróg lokalnych;
- system odwodnienia korpusu drogowego drogi ekspresowej, MOP-ów i pozostałych dróg (rowy drogowe, rowy szczelne, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne i inne);
- Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP);
- urządzenia ochrony środowiska, w tym między innymi: ekrany akustyczne ekologiczne, antyolśnieniowe, przepusty ekologiczne wraz z systemem ochronno – naprowadzającym, zieleń naprowadzająca, system budowy wód opadowych, urządzenia podczyszczające;
- ogrodzenie drogi na całej długości;
Więcej o przebiegu trasy na terenie naszego powiatu, miejscach wjazdu i zjazdu, wraz z mapką, przedstawimy w kolejnym numerze NOWej.
576,2 mln złTwoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie