
Innowacyjność i nowe technologie, to hasła, które powtarzane są właściwie w każdej branży. I w filmie oraz w całej branży filmów reklamowych bez nowinek technologicznych trudno byłoby się obejść. Nasze studio filmowe Warszawa także oferuje nowoczesne rozwiązania i podąża za tym co proponuje rynek. Wiemy jednak, że na horyzoncie pojawił się nowy trend na stare rozwiązania. Filmy w stylu retro lub udające kadry z dawnych lat już jakiś czas goszczą na rynku.
Innowacyjność i nowe technologie, to hasła, które powtarzane są właściwie w każdej branży. I w filmie oraz w całej branży filmów reklamowych bez nowinek technologicznych trudno byłoby się obejść. Nasze studio filmowe Warszawa także oferuje nowoczesne rozwiązania i podąża za tym co proponuje rynek. Wiemy jednak, że na horyzoncie pojawił się nowy trend na stare rozwiązania. Filmy w stylu retro lub udające kadry z dawnych lat już jakiś czas goszczą na rynku.
Tak jak miłośnicy płyt winylowych, tak i fascynaci analogowych aparatów fotograficznych mówią o tym, że zdjęcia ze starego aparatu mają duszę. Ta niedoskonałość analogicznej fotografii daje swojego rodzaju rysę, niepowtarzalny defekt, który sprawia, że zdjęcia czy filmy robione analogowo są inne. Nawet wielcy reżyserzy tacy jak Quentin Tarantino sięgają po dawne rozwiązania, aby bawić się formą.
Studio reklamowe Warszawa to miejsce w którym zobaczyć możesz, że filmy także mogą być zabawą. Ale po co robić stary czarno-biały film skoro można zrobić nowy? Wykorzystanie dawnej technologii albo sugerowanie widzowi, że film jest stary ma na celu, min.:
- wywołanie uczucia nostalgii,
- pokazanie, że coś wydarzyło się bardzo dawno – np. firma ma ponad sto lat,
- produkt nie zmieniał się od lat,
- produkt/usługa jest wytwarzana przez firmę rodzinną,
- produkt/usługa jest niepowtarzalna, nie ma dwóch takich samych egzemplarzy,
- pokazanie artyzmu przez użycie np. czarno-białej fotografii,
- wskazanie na ekskluzywność lub tradycję.
Sztuka reklamy to rodzaj sztuki filmowej i tutaj także reżyser tworzy swoiste dzieło sztuki, które ma być niepowtarzalne. I w filmie fabularnym i w reklamie musi być jasny przekaz, na tyle zrozumiały aby odbiorca identyfikował się bohaterami. W filmie reklamowym widz ma się identyfikować z bohaterami filmu i prezentowanym przez nich stylem życia.
Czarno-biały film lub fragment filmu reklamowego np. w sepii czyli stylizowanego na stare zdjęcia sugeruje odbiorcy, że reklamowany produkt lub usługa ma bardzo długą tradycję. Tu nie trzeba nic mówić wystarczy, aby np. jeden fragment filmy był czarno-biały, a kolejny kolorowy, aby widz zrozumiał, że produkt od lat się nie zmienia. Taki przekaz nie wymaga słów, bo tu kod kulturowy służy za język komunikacji. W studio reklamowe Warszawa wiemy o tym i potrafimy wykorzystać ten kod, aby służył naszym klientom.
Artykuł powstał na podstawie: https://pjfilmsstudio.pl/portfolio/
Artykuł partnera
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie