Według planów etap przebudowy tej trasy, obejmujący modernizację torów, wraz z siecią trakcyjną ma zostać zakończony do połowy 2014 r. - Zadanie obejmuje przebudowę podjazdów kolejowo-drogowych, torów wraz z podtorami, system sterowania ruchem kolejowym i systemu łączności - wylicza Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK S.A. Dodatkowo w wyznaczonych miejscach zostaną zamontowane ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt oraz separatory zanieczyszczeń. Prace modernizacyjne już trwają, a obecnie roboty prowadzone są w obrębie Wrocławia. Jak nas zapewnia rzecznik prasowy znacznie poprawi się jakość podróży, a czas jazdy z Wrocławia do Poznania skróci się o 20 minut.
Chociaż w stolicy województwa dolnośląskiego gruntowny remont przejdą dwa budynki dworcowe (w Mikołajowie i Popowicach) oraz zostanie zbudowany nowy obiekt na Osobowicach, to niestety dworce zlokalizowane w obrębie naszego powiatu nie zostaną nadalzmodernizowane. Przypominamy, że na trasie Wrocław-Poznań mamy ulokowanych 5 dworców: w Szewcach, Pęgowie, Obornikach Śl., Skokowej i Żmigrodzie - ich wygląd pozostawia wiele do życzenia.
Kamil Migała z działu nieruchomości zarządzanych przez PKP poinformował nas, że zakres prowadzonych robót obejmuje jedynie modernizację torów oraz przebudowę peronów na stacjach i przystankach, by dostosować je do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Szkoda, ponieważ nasze budynki dworcowe są nieremontowane od wielu lat i są bardzo wątpliwą promocją naszego regionu.
Aplikacja nowagazeta.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Komentarze opinie