
Choć obecnie większość biur stoi zamknięta, to praca nadal trwa – zmienił się tylko jej tryb. Zdalne wykonywanie zadań nie jest jednak proste, bo wymaga dużego zaufania do pracowników i wiary w ich samodyscyplinę. Co więcej, sam pracodawca musi umieć dobrze zarządzać zasobami ludzkimi i stale myśleć o tym, jak uczynić komunikację jeszcze efektywniejszą. O czym trzeba pamiętać organizując pracę zdalną?
Pierwsze, o czym myślisz, rozpoczynając stałą pracę zdalną, to co zrobić z do tej pory wynajmowaną przestrzenią biurową. Duży open space może okazać się nieprzydatny w długiej perspektywie. Być może warto zastąpić piętro biurowca jedynie jednym biurem? A może całkowicie z niego zrezygnować? Jeśli rozważasz różne opcje, ciekawym pomysłem będzie usługa biura wirtualnego (https://wirtualne-biuro-warszawa.eu/wirtualne-biuro-warszawa/).
Biuro wirtualne (https://biuro-wirtualne-warszawa.eu/adres-wirtualny-warszawa/) to usługa, która pomoże Ci nie tylko zaoszczędzić na przestrzeni, ale też umożliwi wynajem sali konferencyjnej w przypadku takiej potrzeby. W ramach wybranego pakietu otrzymujesz prestiżowy adres w centrum Warszawy, na który możesz zarejestrować swoją działalność. Co więcej, biuro wirtualne zajmie się też Twoją pocztą, więc możesz pracować z dowolnego miejsca na ziemi.
Po drugie – pracownicy
Zarządzanie zasobami ludzkimi nie jest proste, zwłaszcza w przypadku dużej korporacji. Małe i średnie firmy mają znacznie łatwiejsze zadanie, jednak kontrola postępów pracy jest możliwa w każdym przypadku. Tworzenie raportów i sprawozdań to tylko jedna opcja. Możesz też zainwestować w program ERP, który na bieżąco da Ci dostęp do wszystkich działów firmy.
W dużej mierze musisz jednak polegać na swoich pracownikach. Choć to pracodawca ma za zadanie udostępnić im sprzęt niezbędny do wykonywania zadań, to do ich obowiązku należy zbudowanie odpowiednich granic w domu, a także wyznaczenie konkretnych godzin pracy, by mogli w pełnym skupieniu wykonać swoje zadania.
Po trzecie – potęga Internetu
By wydajność pracy nie malała, wykorzystaj to, co oferuje Internet. Znajdują się z nim nie tylko informacje o tym, jak usprawnić komunikację w firmie lub jakie komunikatory sprawdzą się najlepiej, ale też jaki system ERP wybrać, by kontrolować postępy pracy. Co więcej, wszystkie ważne dane warto skopiować i umieścić w chmurze. W ten sposób ochronisz wrażliwe dane w przypadku jakiejkolwiek awarii. Możesz też udostępnić odpowiednie dane wybranym osobom – dzięki temu praca będzie płynniejsza.
Artykuł partnera
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie