Reklama

Praca zdalna – o czym pamiętać?

26/11/2020 12:32

Choć obecnie większość biur stoi zamknięta, to praca nadal trwa – zmienił się tylko jej tryb. Zdalne wykonywanie zadań nie jest jednak proste, bo wymaga dużego zaufania do pracowników i wiary w ich samodyscyplinę. Co więcej, sam pracodawca musi umieć dobrze zarządzać zasobami ludzkimi i stale myśleć o tym, jak uczynić komunikację jeszcze efektywniejszą. O czym trzeba pamiętać organizując pracę zdalną?

Po pierwsze – biuro

Pierwsze, o czym myślisz, rozpoczynając stałą pracę zdalną, to co zrobić z do tej pory wynajmowaną przestrzenią biurową. Duży open space może okazać się nieprzydatny w długiej perspektywie. Być może warto zastąpić piętro biurowca jedynie jednym biurem? A może całkowicie z niego zrezygnować? Jeśli rozważasz różne opcje, ciekawym pomysłem będzie usługa biura wirtualnego (https://wirtualne-biuro-warszawa.eu/wirtualne-biuro-warszawa/).

Biuro wirtualne (https://biuro-wirtualne-warszawa.eu/adres-wirtualny-warszawa/) to usługa, która pomoże Ci nie tylko zaoszczędzić na przestrzeni, ale też umożliwi wynajem sali konferencyjnej w przypadku takiej potrzeby. W ramach wybranego pakietu otrzymujesz prestiżowy adres w centrum Warszawy, na który możesz zarejestrować swoją działalność. Co więcej, biuro wirtualne zajmie się też Twoją pocztą, więc możesz pracować z dowolnego miejsca na ziemi.

Po drugie – pracownicy

Zarządzanie zasobami ludzkimi nie jest proste, zwłaszcza w przypadku dużej korporacji. Małe i średnie firmy mają znacznie łatwiejsze zadanie, jednak kontrola postępów pracy jest możliwa w każdym przypadku. Tworzenie raportów i sprawozdań to tylko jedna opcja. Możesz też zainwestować w program ERP, który na bieżąco da Ci dostęp do wszystkich działów firmy.

W dużej mierze musisz jednak polegać na swoich pracownikach. Choć to pracodawca ma za zadanie udostępnić im sprzęt niezbędny do wykonywania zadań, to do ich obowiązku należy zbudowanie odpowiednich granic w domu, a także wyznaczenie konkretnych godzin pracy, by mogli w pełnym skupieniu wykonać swoje zadania.

Po trzecie – potęga Internetu

By wydajność pracy nie malała, wykorzystaj to, co oferuje Internet. Znajdują się z nim nie tylko informacje o tym, jak usprawnić komunikację w firmie lub jakie komunikatory sprawdzą się najlepiej, ale też jaki system ERP wybrać, by kontrolować postępy pracy. Co więcej, wszystkie ważne dane warto skopiować i umieścić w chmurze. W ten sposób ochronisz wrażliwe dane w przypadku jakiejkolwiek awarii. Możesz też udostępnić odpowiednie dane wybranym osobom – dzięki temu praca będzie płynniejsza.

Artykuł partnera

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do