Reklama

Organizujesz imprezę w plenerze? Sprawdź, o czym pod żadnym pozorem nie możesz zapomnieć

12/11/2018 22:28

Prowadzenie własnego biznesu zawsze wymaga zadbania o szereg niezbędnych kwestii, począwszy od zaopatrzenia się w niezbędne sprzęty i narzędzia, poprzez zatrudnienie personelu, skończywszy na zapanowaniu nad sprawami organizacyjnymi i budżetem. Jeżeli marzy Ci się prowadzenie własnego food trucka i śledzisz nowinki związane z rozwojem branży gastronomicznej sprawdź, o co musisz zadbać w pierwszym roku swojej działalności.



Zakładamy food trucka – co musimy kupić na start?


Tym, bez czego żadna osoba rozpoczynająca swoją przygodę z jedzeniem ulicznym nie może się obejść, jest food truck. Biznes wymaga posiadania pojazdu, który ma odpowiednio dużo miejsca na postawienie lodówki, płyty grzewczej, dwóch zlewów – umywalki do mycia narzędzi i umywalki do mycia rąk (które wynikają z zaleceń sanepidowskich). Pojazd musi mieć również drzwi i okno sprzedażowe (towar wchodzi jedną stroną, następnie przyrządza się z niego danie, które jest podawane gościom z drugiej strony), co wynika nie tylko z logiki, ale także z zaleceń sanitarnych. Oprócz dobrze zaopatrzonego samochodu, posiadającego niezbędne sprzęty grzewcze i chłodzące (w przypadku sprzedaży napojów czy lodów), konieczne jest również nawiązanie kontaktu z dostawcami półproduktów. Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że normy sanepidowskie zezwalają na sprzedaż z food trucka jedynie produktów przetworzonych lub półproduktów, toteż kotlety na burgery są albo przygotowywane wcześniej w stacjonarnej kuchni lokalu mającego zezwolenia, albo kupowane w formie półprzygotowanej (od dostawcy).


Oprócz samochodu, niezbędne będzie też zapewnienie sobie źródła zasilania. W przypadku tego typu biznesu nieocenioną pomocą okazuje się mobilny agregat prądotwórczy, którego cicha praca i niska emisja spalin pozwalają na wygodne użytkowanie. Do wyboru są dwie możliwości – zakup lub wynajem agregatów prądotwórczych. W przypadku nowych działalności najkorzystniejszy będzie wynajem, który będzie wiązać się z mniejszym wydatkiem w okresie, w którym nakłady na innego typu sprzęt – niezbędny do prowadzenia biznesu – i tak będą wysokie. Warto wybierać sprawdzone firmy, które oferują zarówno sprzedaż, jak i możliwość serwisowania agregatów w razie wystąpienia jakichkolwiek awarii.


Kwestie związane z przepisami sanitarnymi, zakupem żywności i zatrudnianiem pracownikówNa barkach właściciela food trucka spoczywa szereg obowiązków, w tym między innymi:




zadbanie o kwestie związane z sanepidem – część tych aspektów poruszyliśmy już wcześniej;
znalezienie dostawców – rosnąca konkurencja wśród food trucków funkcjonujących na polskim rynku wymusza wręcz zadbanie o odpowiednio wysoki poziom składników stosowanych do przygotowania dań;
zatrudnienie odpowiednich pracowników – najlepiej takich, którzy poza szybkością i chociaż podstawowymi umiejętnościami gastronomicznymi będą mieli bardzo dobry kontakt z klientami.

SPONSOROWANE

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do