Reklama

On-site SEO a off-site SEO - poznaj różnicę

30/09/2019 17:24
Jeśli masz swoją stronę internetową, z pewnością zależy Ci na tym, aby była ona dobrze widoczna w sieci, a tym samym dopasowana do kryteriów wyszukiwarki Google. Temu właśnie służy SEO. Optymalizacja strony internetowej pod wytyczne Google obejmuje z kolei dwa rodzaje działań, popularnie określane jako on-page SEO oraz off-page SEO. Na czym polega różnica?

Czym jest Search Engine Optimization?


Zacznijmy od samego początku, czyli krótkiego wyjaśnienia czym jest SEO. Termin ten, z języka angielskiego Search Engine Optimization, określa optymalizację stron internetowych pod wyszukiwarki, w naszym przypadku głównie pod wyszukiwarkę Google. Chodzi tutaj o to, aby poprawić widoczność Twojej strony w organicznych (naturalnych, nie płatnych) wynikach wyszukiwania. Służy temu przede wszystkim poprawa technicznych aspektów witryny, treści, jakie znajdują się na stronie oraz pozyskiwanie linków przychodzących. Cel? Strona ma być widoczna i należy pozyskać dla niej ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Z SEO nierozerwalnie łączy się pozycjonowanie stron, obejmujące wszelkie działania mające na celu zdobycie i utrzymanie jak najwyższej pozycji dla konkretnych słów / fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej. SEO polega na udoskonalaniu strony i stanowi jedną z najskuteczniejszych metod wykorzystywanych w pozycjonowaniu.

W działaniach SEO możemy rozróżnić te związane z samą stroną (on-page) oraz te poza nią (off-page) - wszystkie jednak istotne, oddziałujące na siebie, tworzące różne kombinacje, a także, w zależności od konkretnego słowa kluczowego, posiadające różną wagę i znaczenie. Wszystkie niezbędne, aby odnieść sukces.

SEO on-page


Działania SEO związane ze stroną, czyli on-page SEO, mają na celu przede wszystkim optymalizację techniczną strony (np. poprzez dostosowywanie jej do standardów W3C czy zmniejszanie objętości kodu, co poprawia szybkość ładowania strony) i umieszczenie na niej wartościowej treści oraz kontrolowanie wszystkiego, co się z tą treścią dzieje. Wszelkich zmian dokonujesz tutaj na własnej stronie internetowej i obejmują one m.in.:

tworzenie wartościowych tekstów i zmiany w tych tekstach (wydłużanie artykułów, zmiany tytułów),
tworzenie przejrzystej struktury (w tym rozmieszczenie tekstu na stronie, wprowadzenie linków wewnętrznych pomiędzy zasobami strony),
analiza, a następnie wprowadzanie na stronę i odpowiednie rozmieszczenie w jej strukturze słów kluczowych.

Stała praca z wymienionymi czynnikami sprawi, że Twoja witryna będzie lepiej odczytywana przez roboty wyszukiwarki, zyskując lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

SEO off-page


Off-page SEO obejmuje wszystko to, co dzieje się poza stroną. Tutaj do najistotniejszych czynników zaliczymy z pewnością pozyskiwanie odpowiednich linków. Pożądaną ich ilość oraz jakość uzyskasz np. dzięki obecności w mediach społecznościowych, a także za pośrednictwem artykułów sponsorowanych. Budowanie linków powinno być jednak procesem konsekwentnym i przemyślanym - przypadkowe umieszczanie wpisów na różnych serwisach nie przyniesie Ci bowiem oczekiwanych rezultatów. Warto postawić na portale o dobrych parametrach czy te specjalistyczne o wysokiej wartości merytorycznej, ściśle związane z branżą, w jakiej działasz.

Istotnym wsparciem dla działań off-site SEO będą także wszelkie czynniki i działania pomagające Twojej marce. To przede wszystkim dobry produkt, ale także profesjonalny proces obsługi klienta, czy dbanie o wizerunek firmy poprzez monitorowanie opinii i recenzji na temat produktu (w tym w mediach społecznościowych), czy też tworzenie i pielęgnowanie dobrych relacji ze środowiskiem branżowym.
Materiał promocyjny

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do