
Hulajnogi elektryczne panoszą się na jezdniach i chodnikach. Pojawia się coraz więcej doniesień o urazach, których doznają zarówno użytkownicy, jak i piesi, którzy mieli pecha zderzyć się z takim pojazdem. Może majowa nowelizacja przepisów pozwoli okiełznać szalejących "hulajnogowiczów i wreszcie będzie bezpieczniej. Może surowe kary zmotywują do ostrożności.
20 maja weszły w życie nowe przepisy dla hulajnóg elektrycznych. Uregulowany został również status dla innych podobnych pojazdów.
[middle1]Pojazdy te podzielono na trzy grupy
* Hulajnogi elektryczne - napędzana silnikiem elektrycznym, bez siedzenia i pedałów
* Urządzenie transportu osobistego UTO - pojazdy napędzane elektrycznie bez siedzenia i pedałów, inne niż hulajnoga elektryczna, np. deskorolki elektryczne lub pojazd samobalansujący
* Urządzenia wspomagające ruch - sprzęt sportowo-rekreacyjny, urządzenia napędzane siłą mięśni, przystosowane do poruszania się w pozycji stojącej, np. rolki lub tradycyjna hulajnoga.
Pojazdy te będą mogły poruszać się wyłącznie po drogach dla rowerów, pasach rowerowych wydzielonych z jezdni lub trasach pieszo-rowerowych.
Cały tekst dostępny jest w wydaniu papierowym, możesz też go przeczytać już teraz wykupując dostęp do strefy https://nowagazeta.pl/tag/premium/">PREMIUM.
Zachęcamy do rejestracji i korzystania z pełnej wersji portalu. Dzięki rejestracji możesz sobie też zarezerwować unikalny "nick" do komentarzy
...
Spokojnie, ten tekst możesz przeczytać w całości. Dołącz do nas już teraz! Będziesz mógł czytać wszystkie teksty, bez ograniczeń. Sprawdź, co zyskasz.
Pozostało 64% tekstu do przeczytania.
Wykup dostępTwoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie