Reklama

Live streaming shopping – czy przyjmie się w Polsce?

26/07/2021 11:28

Live streaming shopping, czyli zakupy na żywo to stosunkowo nowy trend w marketingu online. Zobaczmy, na czym polega, w jakiej branży się sprawdzi oraz dlaczego jest idealną odpowiedzią na potrzeby współczesnych konsumentów.

Live streaming shopping – czym jest?

Live streaming shopping stał się popularny najpierw na rynkach azjatyckich, jednak wraz z biegiem czasu zyskuje rzesze fanów również w Polsce. Jest to nic innego jak prezentacja i sprzedaż na żywo, która odbywa się za pośrednictwem dedykowanej platformy streamingowej – najczęściej jest to Facebook lub Instagram.

Transmisja sprzedażowa polega na tym, że osoba prowadząca pokazuje dane produkty, a widzowie transmisji kupują je poprzez zostawienie komentarza lub wysłanie wiadomości. Oprócz tego, klienci mogą na bieżąco komentować stream, zadawać pytania i rozmawiać ze sprzedawcą.

Live streaming shopping – jak to zrobić?

Główną cechą wszelkich transmisji sprzedażowych przeprowadzanych na platformach typu Facebook czy Instagram jest ich swobodny charakter. Live streaming shopping nie musi mieć i zazwyczaj nie ma sztywnej formy. Profesjonalne, ale wciąż naturalne transmisje mają na celu dotarcie do grupy docelowej oraz zbudowanie u klienta poczucia naturalności przekazu i jego zaufania do sprzedawcy. Klient podczas takiej transmisji ma czuć się jak w gronie koleżanek, a nie jak na formalnym pokazie. Z tego względu niezwykle ważnym elementem transmisji live jest prowadzący. Musi on być charyzmatyczny, dowcipny i odważny, ale jednocześnie miły i wzbudzający zaufanie. Klienci powinni dobrze czuć się w jego towarzystwie. Kolejną niezwykle ważną rzeczą jest jakość audio i wideo. Musi być ona bardzo dobra, aby odbiorcy wszystko dokładnie widzieli i słyszeli. Jeśli chodzi o wybór platformy to trzeba przeanalizować, która z dostępnych pozwoli najlepiej dotrzeć do grupy docelowej. Podobnie jest z porą transmisji. Najlepiej jest przetestować kilka różnych godzin i  wsłuchać się w potrzeby klientów. Jeśli chodzi o scenerie to tutaj jest dość duża dowolność. Dobrze nada się i wnętrze butiku, i ładnie zaaranżowany kąt w domu. Przygotowując live streaming shopping warto jednak pamiętać o powyższych kwestiach, ponieważ zaniedbanie którejś z nich może negatywnie wpłynąć na efektywność sprzedaży.

Live streaming shopping - jakie branże?

Pierwsze transmisje sprzedażowe pojawiły się w branży fashion. Prowadzące sprzedawały przede wszystkim odzież, dodatki i akcesoria dedykowane kobietom. Wraz z biegiem czasu jednak, pojawiały się live streaming shopping również z innych dziedzin. Obecnie, w ten właśnie sposób sprzedawane są kosmetyki, zabawki, akcesoria dla dzieci, rękodzieło, a nawet gadżety erotyczne.

Chociaż sprzedawać online za pomocą transmisji można niemal wszystko to sektory, w których taka metoda marketingu sprawdza się najlepiej to nadal branża fashion i beauty. W przypadku odzieży, stroje prezentowane na żywo podczas transmisji mają lepiej wyeksponowane rzeczywiste zalety. To z kolei sprawi, że osoba, która normalnie nie zwróciłaby uwagi na daną rzecz widząc ją na manekinie na zdjęciu, po zobaczeniu jej na żywo, na prawdziwym człowieku podczas transmisji może od razu zechcieć tę rzecz kupić. W przypadku branży beauty najlepsze okazują się pokazy make up z udziałem influrencerów. Podczas transmisji dany influencer ma wykonywany makijaż, a produkty, takie jakie zostały użyte do malowania mogą zostać zakupione przez uczestników transmisji. Ostatnimi czasy na popularności zyskują także live streaming shopping z branży kulinarnej. Okazało się, że możliwość prezentacji produktu w trakcie przygotowania danej potrawy to doskonały pomysł.

Czy to jest legalne?

Live streaming shopping w Polsce jest w zupełności legalny. Ani w przepisach polskiego prawa ani w regulaminach najpopularniejszych platform streamingowych nie znajdziemy informacji mówiącej o tym, że tego typu działanie jest zakazane. Mimo to, tak jak w przypadku sprzedaży stacjonarnej należy poinformować klientów o: pełnej nazwie i danych przedsiębiorstwa, zasadach zawierania umów sprzedaży, warunkach i terminach oraz sposobach dostaw i płatności, sposobach składania reklamacji i terminach wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz związanych z nim kosztów.

Artykuł partnera

 

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do