Reklama

Jak wybrać system do marketingu lub CRM?

30/10/2019 15:42

Nowoczesne firmy korzystają z nowoczesnych rozwiązań, które pozwalają im pracować jeszcze efektywniej. Podstawą działania wielu z nich są profesjonalne rozwiązania, wspomagające procesy sprzedażowe i marketingowe. Podpowiadamy, w jaki sposób wybrać CRM i system do marketingu.


Czym cechuje się dobry CRM?


Dobry CRM pozwala skutecznie usprawnić procesy sprzedażowe, uporządkować pracę i mieć pewność co do bezpieczeństwa danych, jakie przez niego przechodzą. Wybierając tego typu rozwiązanie, warto zwrócić uwagę na kilka istotnych cech i funkcji CRM. Oto one:




przejrzysty interfejs z intuicyjną nawigacją, dzięki którym każdy z użytkowników będzie mógł się w systemie odnaleźć, nie tracąc czasu na poszukiwanie konkretnych opcji czy danych;
możliwość kompleksowego zarządzania sprzedażą na wszystkich etapach - od gromadzenia leadów, przez ofertowanie, składanie zamówień i fakturowanie, aż po ewidencję płatności;
raportowanie i dashboard pozwalający monitorować na bieżąco najważniejsze parametry - możliwość szybkiego generowania całościowych raportów pozwoli o wiele szybciej wyciągnąć wnioski i wdrożyć działania naprawcze;
możliwość koordynowania i nadzorowania pracy zespołu, dzięki czemu rozdzielanie zadań i ich weryfikacja oraz planowanie pracy nie będzie już tak czasochłonne;
możliwość zarządzania produktami - od dostępu do jednakowej oferty produktowej i jej bieżących aktualizacji, przez możliwość edytowania atrybutów produktów i ich kategorii, po możliwość ustalania indywidualnych rabatów i cen.

Czym cechuje się dobry system do marketingu?


W przypadku systemów do marketingu, sprawa ma się podobnie, jak przy CRM. Tym razem chodzi jednak o usprawnienie procesów marketingowych - czy to w poszczególnych ich obszarach, czy holistycznie. Najczęściej wybieranymi rozwiązaniami wspomagajacymi marketing w przedsiębiorstwach są te związane z e-mail marketingiem, landing pages i marketing automation. Jednocześnie większość tego typu systemów powinna mieć kilka tożsamych cech lub funkcji. Oto one:




intuicyjny interfejs, który - podobnie, jak w przypadku CRM, ale i każdego systemu - pozwoli pracować efektywnie;
możliwość przeprowadzenia całej kampanii za pomocą jednego systemu - od planowania, przez kreator, aż po monitoring i raportowanie;
analiza skuteczności, która w przypadku działań z zakresu marketingu może przesądzić o ich być albo nie być i pomóc zdecydować, czy warto daną kampanię realizować dalej lub powielać, czy też lepiej zaniechać. Najlepiej, jeśli w systemie istnieje dostęp do dashboardu monitorującego najistotniejsze wyniki oraz do generowania kompleksowych raportów;
dostęp do szerokiej gamy danych na temat klientów, które pozwolą tworzyć skuteczne treści i dostarczać je odpowiednim osobom, w odpowiednim czasie, za pomocą odpowiednich narzędzi.

Czym się kierować przy wyborze CRM lub systemu do marketingu?


Duża konkurencja na rynku rozwiązań wspomagających pracę działów sprzedaży i marketingu sprawia, że wielu właścicielom firm ciężko jest podjąć decyzję. By ją sobie ułatwić, warto skorzystać z serwisu programy.do, pomagającego w wyborze systemu marketingowego oraz CRM. Dostępny jest pod adresem https://programy.do.


Poza wyżej opisanymi funkcjami, które powinien posiadać skuteczny system, przy wyborze warto kierować się przede wszystkim:




możliwością przetestowania systemu przed podpisaniem umowy;
możliwością zintegrowania systemu z innymi narzędziami, platformami i aplikacjami, z których na co dzień korzysta się w firmie;
aktualizowanie systemu i wprowadzanie nowych funkcji podczas użytkowania.

Wiedząc, na co zwrócić uwagę i gdzie szukać najlepszych rozwiązań, szansa na wybór odpowiedniego systemu, który usprawni pracę firmy w obszarach sprzedaży i marketingu oraz podniesie ich skuteczność, znacząco wzrasta.



Artykuł partnera

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Tobiasz - niezalogowany 2019-10-31 08:50:33

    Nasza firma od kilku lat używa oprogramowania Firmao (https://firmao.pl/oferty) Wszystkie funkcje systemu dostępne są za jednym kliknięciem w przeglądarce. Nasza praca stała się szybsza i bardziej zorganizowana. Aktualnie dostępny jest darmowy okres testowy, umożliwiający przetestowanie oprogramowania, polecam.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do