Reklama

Jak pozycjonować się pod frazę?

28/03/2022 15:08

Frazy kluczowe to zwroty, pojedyncze słowa lub zapytania, które użytkownik wpisuje w okno wyszukiwarki. Są one fundamentem działań SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycjonowania stron oraz punktem wyjścia szczegółowo opracowanej strategii, której ostatecznym celem jest podniesienie pozycji strony w rankingu Google. Pozycjonowanie strony internetowej ze względu na frazę pozwala zatem na wygenerowanie większego ruchu na witrynie, który z kolei przełoży się na wyższy współczynnik konwersji (podjęcia przez użytkownika określonych działań jak: kliknięcie w baner reklamowy, dokonanie zakupu itp.).

Pozycjonowanie stron w Google - rodzaje fraz kluczowych

Aby lepiej zrozumieć mechanizmy rządzące pozycjonowaniem związanym z umiejętnym doborem fraz (ang. keyword research) należy najpierw zapoznać się z rodzajami i przeznaczeniem poszczególnych typów wyrażeń kluczowych.

W działaniach SEM (Search Engine Marketing), czyli marketingu w wyszukiwarkach internetowych występują następujące frazy kluczowe (ang. keywords):

  • ogólne wyrażenia kluczowe – składają się z jednego bądź dwóch wyrazów, np. buty, srebrne sztućce;

  • frazy typu long tail (tzw. długi ogon) – tworzą je więcej niż dwa wyrazy, np. srebrne sztućce z grawerem;

  • brandowe słowa kluczowe – nawiązują do konkretnej firmy lub łączą nazwy produktów i usług z lokalizacją (wykorzystuje je m.in. pozycjonowanie lokalne), np. usługi szewskie Poznań;

  • frazy kluczowe w formie pytań i opinii – np. jak wymienić żarówkę, [nazwa firmy] opinie;

  • personalne wyrażenia kluczowe – nawiązują do imion i nazwisk.

Wyrażenia kluczowe są dla botów Google informacją, co zawiera dana strona internetowa. Chcąc poprawić widoczność serwisu, należy więc skoncentrować się na szczegółowej analizie słów kluczowych i opracowaniu strategii, która pozwoli na realizację celu, jakim jest optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe.

Pozycjonowanie strony www pod frazę - sprawdzone strategie

Uwzględniając poszczególne rodzaje fraz kluczowych, jakich używa np. każda agencja zajmująca się reklamą w Google, przygotowaliśmy dla Ciebie zestaw porad dotyczących skutecznego pozycjonowania serwisu za pomocą słów kluczowych.

  • Pozycjonowanie pod frazy ogólne – wyrażenia te są bardzo konkurencyjne, toteż pozycjonowanie stron www tą metodą jest długotrwałym procesem, w którym najlepiej wykorzystać dodatkowo frazy z innej kategorii.

  • Pozycjonowanie long tail (frazy długiego ogona) – wpisują je użytkownicy mający bardziej sprecyzowane wymagania. Frazy długiego ogona są więc mniej konkurencyjne niż wyrażenia ogólne. Reklama w internecie oparta na nich jest zatem łatwiejsza i mniej czasochłonna. Zaleca się ją m.in. przedsiębiorcom działającym w branży e-commerce (np. sklepom internetowym), ponieważ wpisujący frazę szeroką klient, w większości przypadków jest już przekonany do dokonania transakcji. Pozycjonowanie sklepów internetowych powinno przebiegać z wykorzystaniem bloga, przy pomocy którego można tworzyć bazę wiedzy dla potencjalnych klientów, budować pozycję eksperta w branży i skupiać wokół siebie społeczność oraz promować swoje produkty, a także promować witrynę na bardzo wiele rozbudowanych wyrażeń kluczowych.

  • Pozycjonowanie pod frazy brandowe – należy rozważyć ich użycie, jeśli nazwa firmy nie jest unikalna. Wówczas warto przeprowadzić pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google z uwzględnieniem lokalizacji (np. kosmetyczka Warszawa Wilanów).

  • Pozycjonowanie na frazy w formie pytań i opinii – marketing internetowy oparty m.in. na frazach długiego ogona (long tail) powinien uzupełniać strategię o frazy w formie pytań i opinii. Wpisy blogowe o charakterze informacyjno-poradnikowym przekazując użytkownikom rzetelną wiedzę, budują autorytet eksperta i powiększają bazę klientów.

  • Szczegółowe informacje o SEO – pozycjonowaniu stron na https://www.sempire.pl/pozycjonowanie.html

Agencja SEO, czyli firma zajmująca się reklamą w internecie wykorzystując doświadczenie, wiedzę i kosztowne narzędzia analityczne, planuje strategię SEM uwzględniającą najkorzystniejszą konfigurację typów wyrażeń kluczowych.

Dodatkowe informacje, bezpłatne konsultacje, porady, cenniki znajdziesz na stronie agencji SEMPIRE - https://www.sempire.pl/

Materiał zewnętrzny

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do