
Frazy kluczowe to zwroty, pojedyncze słowa lub zapytania, które użytkownik wpisuje w okno wyszukiwarki. Są one fundamentem działań SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycjonowania stron oraz punktem wyjścia szczegółowo opracowanej strategii, której ostatecznym celem jest podniesienie pozycji strony w rankingu Google. Pozycjonowanie strony internetowej ze względu na frazę pozwala zatem na wygenerowanie większego ruchu na witrynie, który z kolei przełoży się na wyższy współczynnik konwersji (podjęcia przez użytkownika określonych działań jak: kliknięcie w baner reklamowy, dokonanie zakupu itp.).
Aby lepiej zrozumieć mechanizmy rządzące pozycjonowaniem związanym z umiejętnym doborem fraz (ang. keyword research) należy najpierw zapoznać się z rodzajami i przeznaczeniem poszczególnych typów wyrażeń kluczowych.
W działaniach SEM (Search Engine Marketing), czyli marketingu w wyszukiwarkach internetowych występują następujące frazy kluczowe (ang. keywords):
ogólne wyrażenia kluczowe – składają się z jednego bądź dwóch wyrazów, np. buty, srebrne sztućce;
frazy typu long tail (tzw. długi ogon) – tworzą je więcej niż dwa wyrazy, np. srebrne sztućce z grawerem;
brandowe słowa kluczowe – nawiązują do konkretnej firmy lub łączą nazwy produktów i usług z lokalizacją (wykorzystuje je m.in. pozycjonowanie lokalne), np. usługi szewskie Poznań;
frazy kluczowe w formie pytań i opinii – np. jak wymienić żarówkę, [nazwa firmy] opinie;
personalne wyrażenia kluczowe – nawiązują do imion i nazwisk.
Wyrażenia kluczowe są dla botów Google informacją, co zawiera dana strona internetowa. Chcąc poprawić widoczność serwisu, należy więc skoncentrować się na szczegółowej analizie słów kluczowych i opracowaniu strategii, która pozwoli na realizację celu, jakim jest optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe.
Uwzględniając poszczególne rodzaje fraz kluczowych, jakich używa np. każda agencja zajmująca się reklamą w Google, przygotowaliśmy dla Ciebie zestaw porad dotyczących skutecznego pozycjonowania serwisu za pomocą słów kluczowych.
Pozycjonowanie pod frazy ogólne – wyrażenia te są bardzo konkurencyjne, toteż pozycjonowanie stron www tą metodą jest długotrwałym procesem, w którym najlepiej wykorzystać dodatkowo frazy z innej kategorii.
Pozycjonowanie long tail (frazy długiego ogona) – wpisują je użytkownicy mający bardziej sprecyzowane wymagania. Frazy długiego ogona są więc mniej konkurencyjne niż wyrażenia ogólne. Reklama w internecie oparta na nich jest zatem łatwiejsza i mniej czasochłonna. Zaleca się ją m.in. przedsiębiorcom działającym w branży e-commerce (np. sklepom internetowym), ponieważ wpisujący frazę szeroką klient, w większości przypadków jest już przekonany do dokonania transakcji. Pozycjonowanie sklepów internetowych powinno przebiegać z wykorzystaniem bloga, przy pomocy którego można tworzyć bazę wiedzy dla potencjalnych klientów, budować pozycję eksperta w branży i skupiać wokół siebie społeczność oraz promować swoje produkty, a także promować witrynę na bardzo wiele rozbudowanych wyrażeń kluczowych.
Pozycjonowanie pod frazy brandowe – należy rozważyć ich użycie, jeśli nazwa firmy nie jest unikalna. Wówczas warto przeprowadzić pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google z uwzględnieniem lokalizacji (np. kosmetyczka Warszawa Wilanów).
Pozycjonowanie na frazy w formie pytań i opinii – marketing internetowy oparty m.in. na frazach długiego ogona (long tail) powinien uzupełniać strategię o frazy w formie pytań i opinii. Wpisy blogowe o charakterze informacyjno-poradnikowym przekazując użytkownikom rzetelną wiedzę, budują autorytet eksperta i powiększają bazę klientów.
Szczegółowe informacje o SEO – pozycjonowaniu stron na https://www.sempire.pl/pozycjonowanie.html
Agencja SEO, czyli firma zajmująca się reklamą w internecie wykorzystując doświadczenie, wiedzę i kosztowne narzędzia analityczne, planuje strategię SEM uwzględniającą najkorzystniejszą konfigurację typów wyrażeń kluczowych.
Dodatkowe informacje, bezpłatne konsultacje, porady, cenniki znajdziesz na stronie agencji SEMPIRE - https://www.sempire.pl/
Materiał zewnętrzny
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie