Reklama

Jak budować świadomość marki - brand identity i korzyści

20/10/2020 10:37

Samo założenie firmy nie prowadzi do automatycznego przychodu. Do tego niezbędne jest wdrożenie kanałów dystrybucyjnych, a następnie pozyskanie bazy klientów. Natomiast do tego niezbędne jest skonstruowanie odpowiedniej strategii marketingowej, w tym budowania świadomości marki w oczach klientów. Brand identity to jedna z ważniejszych, jeśli nie najistotniejszych kwestii w przypadku drogi do sukcesu. Potencjalny nabywca potrzebuje dostawcy usług, produktów lub rozrywki, którego potrafi w pewien sposób skategoryzować, odnieść się do niego i wyrobić sobie zdanie na jego temat. Jeżeli już na początku sposób identyfikacji marki jest spójny, to w przyszłości przyniesie to o wiele szybsze efekty. Dobry i skoordynowany marketing przekłada się bezpośrednio na wyższą sprzedaż. Jak więc systematycznie zwiększać wartość swojej marki. Jak budować jej wizerunek w oczach przyszłych klientów? Tego dowiesz się właśnie tutaj!

Czym jest marka firmy i jak ją budować?

Pierwsze co przychodzi do głowy to nazwa danej firmy. Drugą rzeczą jest charakterystyczne logo na produktach lub stronie internetowej. Słowo markowe oznacza produkty, które charakteryzują się wyższą jakością i wyróżniają się zdecydowanie spośród towaru dostępnego masowo na półkach oraz w dystrybucji. W powszechnym znaczeniu to jest to wszystko, co odróżnia markę firmy od konkurencji. Pod kątem marketingu jest to jednak o wiele szersze pojęcie, które zawiera w sobie elementy, takie jak nazwa, znak graficzny (logo), symbol oraz jeszcze większy zespół cech produktu bądź usług, które w połączeniu ze storytellingiem przedstawiają potencjalnemu odbiorcy korzyści płynące z zakupu.

Budowanie świadomości marki od samego początku

Przede wszystkim im bardziej popularny stanie się brand identity, tym wyższe obroty będzie generować marka. Budowanie świadomości firmy sprawia, że klienci są w stanie zapłacić więcej tylko i wyłącznie za to, że czują się jej częścią. Produkt nieznanego pochodzenia nie będzie generował takich przychodów, jak ten od znanego producenta lub rozpoznawalnego. Konsekwentne inwestowanie w budowanie marki firmy to oczywiście bardzo inwestycja związana z m.in. organizowaniem akcji, wydarzeń, a także wydatkami na pracę kreatywną. Te jednak z wielkim prawdopodobieństwem nie tylko zwrócą się w całości, ale i przyniosą wymierne korzyści. Podobnie jest z corporate identity. Prawda jest taka, że w przypadku większych instytucji bardzo często świadomość marki wpływa nie tylko na klientów, ale i samych pracowników. Jeśli zatrudnieni wierzą w wizję oraz spójną politykę firmy, to z pewnością znajdą więcej inspiracji, która przełoży się na efektywność.

https://44branddesign.com/

Zobacz nasze realizacje:

https://44branddesign.com/portfolio/wzornictwo/

 

Artykuł partnera

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do