
Internet wkracza w każdą dziedzinę naszego życia. Gdy chcemy kupić nowy samochód, lodówkę czy zarezerwować pobyt w nadmorskim pensjonacie, to szukamy opinii na temat danego produktu czy usługi w Sieci. Firmy już dawno zauważyły ten trend i wiele z nich włączyło na stałe buzz marketing do swoich strategii reklamowych.
Nasi rodzice i dziadkowie takie zabiegi marketingowe nazywaliby po prostu pocztą pantoflową. Zanim nastała epoka powszechnego dostępu do Internetu polecano sobie zaufanych rzemieślników, lekarzy czy sprawdzone miejscówki na wakacje.
Prowadzenie kampanii reklamowej za pomocą "szeptanki" wydaje się banalnie proste, ale to tylko pozory. Moderatorzy kampanii buzz marketingowych muszą tak publikować swoje posty, aby wyglądały one naturalnie i wiarygodnie. Mają zwrócić uwagę pozostałych użytkowników strony a konkretny produkt czy usługę. Jednocześnie dobrze zrobiona "szeptanaka" nie może wyglądać jak nachalna reklama.
Dobrze przeprowadzona kampania buzz marketingowa pomoże nam przekonać niezdecydowanych klientów do naszego produktu czy usługi. W tym przypadku zadziała tak zwany społeczny dowód słuszności. To znaczy czytając pozytywne opinię wielu ludzi zdecydujemy się na ten sam produkt czy usługę. Otrzymamy potwierdzenie, że dokonany przez nas wybór był słuszny i najlepszy z możliwych.
Ogromną zaletą marketingu szeptanego jest fakt, że jest on ukierunkowany na docelową grupę klientów. Dociera on do osób, które poszukują konkretnej usługi czy produktu. To pozwala oszczędzić sporo pieniędzy.
Marketing szeptany jest bardzo skuteczny. Ludzie zdecydowanie chętniej ufają opiniom innych osób, niż tradycyjnym reklamom. Po drugie buzz marketing ma działanie długofalowe. Pozytywne komentarze na temat naszego produktu czy usługi będą widoczne tak długo, jak będzie istniała dana strona internetowa. To ogromna korzyść dla każdej firmy. Taka reklama w dalszej perspektywie czasu jest bardzo skuteczna, a przy tym tania.
Podsumowując dobrze przeprowadzona kampania marketingu szeptanego (iwizerunek.pl/marketing-szeptany/) może umocnić naszą pozycję na rynku. Ale musimy się tez mieć na baczności. Gdy coś pójdzie nie tak, to zamiast działań reklamowych sami stworzymy na swój temat złośliwą plotkę. A tego przecież nie chcemy.
Artykuł partnera
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Wykorzystałam tę metodę w swojej firmie i nie narzekam :)
Dobrze wykonany "marketing szeptany" daje sporo. Wzmacnia domenę i daje sporo stałych linków, Pozwala wygenerować spory ruch. Ja zgłosiła sie do Estyma-Promo , znajoma mi ich poleciła, bo są staranni i cennik mają elastyczny