
Paczkomaty podbijają serca kupujących w sklepach internetowych, ale i osób prywatnych, które przesyłają swoje paczki bliskim. Standardowo na odbiór paczki jest 48 godzin od chwili jej umieszczenia w Paczkomacie. Co w sytuacji, gdy nie zdążysz odebrać jej na czas? Jaka jest procedura? Oto krótki poradnik o paczkach w Paczkomatach.
Metoda dostawy przesyłek Paczkomatami jest wyjątkowo łatwa i szybka! Przy składaniu zamówienia należy wybrać opcję dostawy „Paczkomaty” i tam wskazać Paczkomat w swojej okolicy, z którego chcesz odebrać przesyłkę. Konieczne jest wprowadzenie numeru telefonu oraz adresu e-mail, dzięki czemu otrzymasz powiadomienie o statusie przesyłki. Pojawi się też możliwość jej monitorowania w aplikacji. Paczki docierają zwykle już na następny dzień (również w soboty).
Gdy kurier umieści ją w Paczkomacie, odbiorca otrzyma powiadomienie – e-mail, SMS lub w aplikacji wraz z kodem odbioru. Od tej chwili ma dokładnie 48h na wyciągnięcie przesyłki ze skrytki. Sama procedura odbioru jest wyjątkowo prosta i intuicyjna – zajmuje zaledwie kilkadziesiąt sekund. Skrytkę można otworzyć zdalnie z poziomu aplikacji, skanując kod QR na Paczkomacie lub wprowadzając w panelu numer telefonu oraz otrzymany kod odbioru. Wówczas skrytka otworzy się, a Ty możesz wyciągnąć swoją przesyłkę. Paczki nie muszą być odbierane osobiście – możesz o to poprosić bliską osobę, udostępniając jej kod QR albo numer telefonu i kod odbioru.
Zaskoczył Cię krótki czas doręczenia przesyłki do Paczkomatu, jesteś na wyjeździe i wiesz, że nie zdążysz jej odebrać w ciągu 48h? Możesz wygodnie i szybko przedłużyć czas pobytu paczki w skrytce i zyskać dodatkowe 24h na jej odbiór. Niezbędna będzie do tego celu aplikacja InPost Mobile. W niej pojawia się taka opcja i kosztuje 7,99 zł (płatność BLIK, szybkie przelewy DotPay lub kartą płatniczą). Można z niej korzystać wielokrotnie, co wiąże się z koniecznością uiszczania odpowiedniej sumy za usługę. Co istotne, przycisk „Przedłuż” w aplikacji InPost staje się widoczny na 12h przed upływem terminu odbioru przesyłki.
Przegapiłeś czas na przedłużenie przesyłki w Paczkomacie i zapomniałeś odebrać swoją paczkę w ciągu 48h? Jeśli przekroczyłeś czas o kilka godzin, istnieje szansa, że znajduje się ona wciąż w Paczkomacie. Warto się do niego udać i sprawdzić osobiście. Jak się przekonasz, czy jest nadal w skrytce? Wprowadzając kod lub otwierając skrytkę zdalnie w aplikacji. Jeśli się otworzy – masz szczęście!
Jeśli przesyłki nie będzie już w Paczkomacie lub otrzymasz informację, że nie odebrałeś paczki na czas, musisz wiedzieć, że nie ma możliwości odebrania jej po upływie wspomnianego terminu. Nieodebrane przesyłki są usuwane z Paczkomatu, aby mogły zwolnić miejsce dla kolejnych przesyłek i zagwarantować ciągłość działania usług w danym regionie. Wszystkie nieodebrane przesyłki są odsyłane do Oddziału InPost i zwracane bezpośrednio do nadawcy. Co zrobić, gdy paczka wróci do nadawcy? Najlepiej jest się z nim skontaktować i poprosić o ponowną wysyłkę. Wiąże się to z dodatkowym kosztem nadania, który najpewniej będzie trzeba uiścić. Szukasz alternatywy dla Paczkomatów? Poznaj firmy kurierskie na platformie wysyłkowej Sendit i ich oferty!
Artykuł partnera
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie