Reklama

Co z przesyłką z Paczkomatu po przekroczeniu czasu na odbiór?

29/11/2022 09:14

Paczkomaty podbijają serca kupujących w sklepach internetowych, ale i osób prywatnych, które przesyłają swoje paczki bliskim. Standardowo na odbiór paczki jest 48 godzin od chwili jej umieszczenia w Paczkomacie. Co w sytuacji, gdy nie zdążysz odebrać jej na czas? Jaka jest procedura? Oto krótki poradnik o paczkach w Paczkomatach.

Paczkomaty – zasada działania

Metoda dostawy przesyłek Paczkomatami jest wyjątkowo łatwa i szybka! Przy składaniu zamówienia należy wybrać opcję dostawy „Paczkomaty” i tam wskazać Paczkomat w swojej okolicy, z którego chcesz odebrać przesyłkę. Konieczne jest wprowadzenie numeru telefonu oraz adresu e-mail, dzięki czemu otrzymasz powiadomienie o statusie przesyłki. Pojawi się też możliwość jej monitorowania w aplikacji. Paczki docierają zwykle już na następny dzień (również w soboty).

Gdy kurier umieści ją w Paczkomacie, odbiorca otrzyma powiadomienie – e-mail, SMS lub w aplikacji wraz z kodem odbioru. Od tej chwili ma dokładnie 48h na wyciągnięcie przesyłki ze skrytki. Sama procedura odbioru jest wyjątkowo prosta i intuicyjna – zajmuje zaledwie kilkadziesiąt sekund. Skrytkę można otworzyć zdalnie z poziomu aplikacji, skanując kod QR na Paczkomacie lub wprowadzając w panelu numer telefonu oraz otrzymany kod odbioru. Wówczas skrytka otworzy się, a Ty możesz wyciągnąć swoją przesyłkę. Paczki nie muszą być odbierane osobiście – możesz o to poprosić bliską osobę, udostępniając jej kod QR albo numer telefonu i kod odbioru.

Czy można przedłużyć czas w Paczkomacie?

Zaskoczył Cię krótki czas doręczenia przesyłki do Paczkomatu, jesteś na wyjeździe i wiesz, że nie zdążysz jej odebrać w ciągu 48h? Możesz wygodnie i szybko przedłużyć czas pobytu paczki w skrytce i zyskać dodatkowe 24h na jej odbiór. Niezbędna będzie do tego celu aplikacja InPost Mobile. W niej pojawia się taka opcja i kosztuje 7,99 zł (płatność BLIK, szybkie przelewy DotPay lub kartą płatniczą). Można z niej korzystać wielokrotnie, co wiąże się z koniecznością uiszczania odpowiedniej sumy za usługę. Co istotne, przycisk „Przedłuż” w aplikacji InPost staje się widoczny na 12h przed upływem terminu odbioru przesyłki.

Co z przesyłką z Paczkomatu po przekroczeniu czasu na odbiór?

Przegapiłeś czas na przedłużenie przesyłki w Paczkomacie i zapomniałeś odebrać swoją paczkę w ciągu 48h? Jeśli przekroczyłeś czas o kilka godzin, istnieje szansa, że znajduje się ona wciąż w Paczkomacie. Warto się do niego udać i sprawdzić osobiście. Jak się przekonasz, czy jest nadal w skrytce? Wprowadzając kod lub otwierając skrytkę zdalnie w aplikacji. Jeśli się otworzy – masz szczęście!

Jeśli przesyłki nie będzie już w Paczkomacie lub otrzymasz informację, że nie odebrałeś paczki na czas, musisz wiedzieć, że nie ma możliwości odebrania jej po upływie wspomnianego terminu. Nieodebrane przesyłki są usuwane z Paczkomatu, aby mogły zwolnić miejsce dla kolejnych przesyłek i zagwarantować ciągłość działania usług w danym regionie. Wszystkie nieodebrane przesyłki są odsyłane do Oddziału InPost i zwracane bezpośrednio do nadawcy. Co zrobić, gdy paczka wróci do nadawcy? Najlepiej jest się z nim skontaktować i poprosić o ponowną wysyłkę. Wiąże się to z dodatkowym kosztem nadania, który najpewniej będzie trzeba uiścić. Szukasz alternatywy dla Paczkomatów? Poznaj firmy kurierskie na platformie wysyłkowej Sendit i ich oferty!

Artykuł partnera

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do