Reklama

Chciał uchronić swoje oszczędności. Stracił prawie 10 tys. zł

Oszustwa dokonywane za pośrednictwem Internetu stały się prawdziwą plagą. Przekonał się ostatnio o tym 47-letni mieszkaniec naszego powiatu. Zadzwonił do niego mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik banku. Twierdził, że na jego koncie pojawiła się informacja o próbie wyłudzenia kredytu, w związku z czym została już powiadomiona policja. Następnie z mężczyzną skontaktował się "konsultant z działu technicznego", który polecił pobranie aplikacji. Sprawiał wrażenie osoby profesjonalnej, chcącej uchronić swojego klienta przed utratą środków. Zaniepokojony całą sytuacją i niczego nieświadomy mieszkaniec naszego powiatu wykonywał wszystkie polecenia oszusta. Rozmawiał z kilkoma osobami, kontakt był bardzo sprawny. W pewnym momencie na telefonie wyświetliła się aplikacja banku, w którym pokrzywdzony posiadał konto. Następnie pseudo bankowiec poprosił mężczyznę, aby zalogował się, a następnie wpisał podany przez niego kod w celu rzekomego zablokowania kredytu. Chwilę potem z jego konta zniknęło blisko 10 tysięcy złotych. Policja prowadzi czynności mające na celu wyjaśnienie sprawy oraz ustalenie i zatrzymanie sprawcy. Fot.: freepik.com.

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do