
Oszustwa dokonywane za pośrednictwem Internetu stały się prawdziwą plagą. Przekonał się ostatnio o tym 47-letni mieszkaniec naszego powiatu. Zadzwonił do niego mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik banku. Twierdził, że na jego koncie pojawiła się informacja o próbie wyłudzenia kredytu, w związku z czym została już powiadomiona policja. Następnie z mężczyzną skontaktował się "konsultant z działu technicznego", który polecił pobranie aplikacji. Sprawiał wrażenie osoby profesjonalnej, chcącej uchronić swojego klienta przed utratą środków. Zaniepokojony całą sytuacją i niczego nieświadomy mieszkaniec naszego powiatu wykonywał wszystkie polecenia oszusta. Rozmawiał z kilkoma osobami, kontakt był bardzo sprawny. W pewnym momencie na telefonie wyświetliła się aplikacja banku, w którym pokrzywdzony posiadał konto. Następnie pseudo bankowiec poprosił mężczyznę, aby zalogował się, a następnie wpisał podany przez niego kod w celu rzekomego zablokowania kredytu. Chwilę potem z jego konta zniknęło blisko 10 tysięcy złotych. Policja prowadzi czynności mające na celu wyjaśnienie sprawy oraz ustalenie i zatrzymanie sprawcy. Fot.: freepik.com.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie