
Działasz ze swoją firmą lokalnie i szukasz nowych metod pozyskania klientów z okolicy? Zainwestuj w pozycjonowanie lokalne - nowoczesną formę promocji biznesu w internecie! Sprawdź, na czym ono polega i jak je wykorzystać, by zwiększyć rozpoznawalność firmy.
Lokalne pozycjonowanie strony - zacznij od wizytówki Google
Jeśli jeszcze nie posiadasz firmowej wizytówki w Google Moja Firma, czas nadrobić zaległości! Już prawie połowa firm działających na rynku lokalnym wykorzystuje to rozwiązanie do promocji biznesu. Dzięki wizytówce jesteś w stanie konkurować na lokalnym rynku, a Twoja firma będzie widoczna w Google Maps dla użytkowników z najbliższej okolicy.
Optymalizując własną wizytówkę Google pamiętaj o uzupełnieniu jej o najważniejsze dane i informacje:
● nazwa,
● adres,
● rodzaj działalności,
● godziny otwarcia
● numer telefonu, mail i adres strony internetowej,
● wskazówki dojazdu,
● zdjęcia,
● pytania i odpowiedzi.
Dzięki dobrze uzupełnionej i zoptymalizowanej wizytówce w Google zyskujesz masę korzyści, m.in.: zwiększysz ruch na stronie, zwiększysz rozpoznawalność firmy na rynku lokalnym, odsyłasz klientów do punktu sprzedaży.
Na czym polega pozycjonowanie lokalne?
Lokalne pozycjonowanie strony polega na optymalizacji witryny internetowej tak, aby odwiedziło ją, jak najwięcej osób z danej lokalizacji. Strona może być pozycjonowana pod algorytmy różnych wyszukiwarek, przede wszystkim najpopularniejszą Google. Usługa geolokalizacji, którą wprowadziło Google pozwala użytkownikom otrzymać wyniki powiązane z miejscem, w którym się znajdują w danej chwili. W tym przypadku nie jest nawet wymagane dodanie do zapytania miasta, czy dzielnicy.
Jak się znaleźć w local pack?
Local pack - znalezienie się tutaj ze swoją stroną to marzenie wielu właścicieli firm. Dlaczego? Ponieważ te wyniki powiązane z Mapami Google widoczne są ponad wynikami organicznymi Google. Local Pack pokazuje 3 najbardziej dopasowane do użytkownika wyniki z najbliższej okolicy.
Jednym z czynników, który decyduje o tym, które firmy znajdują się w local pack, a które nie, są opinie użytkowników. Opinie widoczne są w wizytówce firmowej Google w formie żółtych gwiazdek. Po kliknięciu w nie można rozwinąć treść opinii i sprawdzić co inni sądzą na temat naszej firmy. Dla Google ważna jest nie tylko liczba opinii, ale przede wszystkim ich jakość. Możesz także samodzielnie zachęcać klientów do podzielenia się własną rekomendacją na temat usługi jaką niedawno wykonałeś lub produktu, który sprzedałeś.
Lokalne SEO - jakie działania wdrożyć na stronie?
Pozycjonowanie stron lokalne to bardzo złożony proces, który wprowadzany jest etapowo przez szereg specjalistów. Działania na Twojej stronie prowadzą: pozycjoner, copywriter i specjalista od linkbuildingu. Do wdrożenia wszystkich etapów SEO potrzebna jest specjalistyczna wiedza oraz doświadczenie w temacie pozycjonowania strony. W tym względzie warto zaufać profesjonalnej agencji SEO, która zadba o widoczność Twojej witryny w lokalnych wynikach. Prowadzenie działań na własną rękę jest bardzo ryzykowne i może doprowadzić nawet do całkowitego zbanowania strony w wynikach wyszukiwania.
W ramach pozycjonowania lokalnego realizowane są następujące działania:
● kompleksowe tworzenie treści na stronę nasyconych frazami uwzględniającymi lokalizację (np. kosmetyczka Zielona Góra, myjnia samochodowa Szczecin, pizza Łódź),
● umieszczenie kluczowych fraz z lokalizacją w tytułach, nagłówkach i treści,
● optymalizacji meta danych i adresów URL.
Komu polecane jest lokalne pozycjonowanie stron www?
Z tej metody promocji firmy w sieci powinny skorzystać biznesy, które mają swoją siedzibę w konkretnej lokalizacji i chcą zachęcić klientów do stacjonarnego odwiedzenia. Przede wszystkim są to:
● restauracje i kawiarnie
● miejsca dla turystów i zwiedzających (muzea, parki rozrywki, teatry, kina itp.)
● galerie handlowe
● sklepy stacjonarne
● poradnie i przychodnie
● usługi takiej jak: hydraulik, mechanik, fryzjer, krawiec itp.
Dlaczego lokalne SEO się opłaca?
Pozycjonowanie lokalne to tylko jedna z wielu form promocji firmy w sieci. Obok takich działań jak: kampanie Google Ads, czy social media marketing, pozycjonowanie daje długotrwałe efekty. W porównaniu do pozycjonowania szerokiego, czy pozycjonowania sklepów, lokalne SEO jest dużo tańsze i daje dużo szybsze efekty (już po kilku miesiącach!). Dzieje się tak, ponieważ na lokalnym rynku konkurujemy z kilkoma lub kilkunastoma podobnymi firmami, a nie z firmami w całej Polsce.
Artykuł partnera
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie