
Nową formą oszustwa są maile wysyłane z adresu imitującego domenę ZUS. Klienci otrzymują np. informacje o niedopłacie składki i konieczności jej uregulowania w ciągu 24 godzin. Taki mail nie został wysłany przez ZUS, bo zakład nigdy nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach ani żądaniach zapłaty drogą elektroniczną.
Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresu: [email protected]
Jak przestrzega Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku, adres ten jest identyczny z firmowym, ale jest to informatyczne oszustwo. ZUS nie wysyła mailem do swoich klientów żadnych informacji o rozliczeniach składek ani wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach.
Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką formę kontaktu. Jeżeli ktoś nie ma swojego indywidualnego konta na platformie PUE ZUS wtedy nie ma możliwości żeby dostał maila z ZUS
Na takie maile nie należy odpowiadać, ani nie otwierać zawartych w korespondencji załączników. Korespondencja tego typu ma na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci. Każdy, kto ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, powinien się skontaktować z najbliższą placówką ZUS lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym: [email protected]
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie