
Kilkudziesięciominutowy mecz był nie tylko nietypowym, a zarazem ciekawym wydarzeniem, ale także dowodem na to, że w świetny sposób można bawić się bez alkoholu. Ogólnopolska akcja "Pozory mylą - dowód nie" prowadzona jest na terenie całej Polski od 2009 r. Jej celem jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, jak również przeciwdziałanie spożywania alkoholu w tej grupie wiekowej. Niedawno do ogólnopolskiej akcji dołączyła gmina Żmigród. W ramach akcji sklepikarzom i rodzicom rozdawane są ulotki informacyjne . Losy kampanii można śledzić także na specjalnym blogu (www.kampaniazmigrod.blog.interia.pl), gdzie umieszczane są artykuły oraz najświeższe informacje związane z przebiegiem akcji. Najważniejszym jednak jest wprowadzony cykl zajęć sportowych pod nazwą "Sport daje moc, alkohol to słabość", w ramach którego animatorzy sportu Mariusz Kłos i Mirosław Godzicz, prowadzą wieczory z koszykówką czy piłkarskie popołudnia na orliku. Oprócz tego dzieci i młodzież mogą wyjeżdżać na basen do Wołowa.
W najbliższy piątek dla właścicieli sklepów i sklepikarzy zostanie przeprowadzone szkolenie w sprawie przeciwdziałania sprzedaży alkoholu nieletnim. W minioną niedzielę, w ramach promowania akcji towarzyski pojedynek stoczyły żmigrodzkie osobistości (samorządowcy, dyrektorzy szkół), przeciwko młodzieży regularnie trenującej na murawie (relacja z meczu na stronach sportowym).
- Akcję prowadzimy wspólnie z gminami, dostarczamy im materiały, informujemy o prowadzonej akcji, jednak wdrożenie i przeprowadzenie kampanii zależy w większości od gmin właśnie. Bardzo miło nam jest obserwować takie działania, jak dzisiaj: to jest nie tylko ważna impreza dla miasta, ale również pokazanie dobrego przykładu. Można uświadomić młodym ludziom, że chociażby uprawiając sport można unikać alkoholu, zapomnieć o swoich problemach. Włączenie się w akcję nie powinno się ograniczać tylko do wywieszania plakatów, chodzi także o zorganizowanie wolnego czasu dla młodych ludzi, żeby nie sięgali po alkohol - powiedział Dawid Piekarz, członek Browarów Polskich, jednego z organizatorów akcji.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie