17 lutego mieszkanki gminy Trzebnica będą miały okazję poddać się profilaktycznym badaniom mammograficznym w ramach prozdrowotnej kampanii „Muszkieterowie dla Polek”.
Sieci supermarketów Intermarché i Bricomarché już po raz dziewiąty organizują mobilny program profilaktyki raka piersi.
Specjalny mammobus zostanie ustawiony na parkingu supermarketu Bricomarche przy ul. Kwiatowej 1. Kobiety, które chciałyby skorzystać z badania, mogą zapisać się na mammografię telefonicznie pod numerami: 68 452 77 96 oraz 68 452 77 17.
Bezpłatne badania skierowane są do Pań w wieku 50-69 lat, które w ciągu ostatnich dwóch lat nie miały wykonywanej mammografii. Właśnie w tej grupie wiekowej, u kobiet w wieku pomenopauzalnym obserwowana jest największa zachorowalność na raka sutka. Panie w pozostałych grupach wiekowych będą mogły przebadać się za opłatą w wysokości 80 zł.
Grupa Muszkieterów przy organizacji kampanii ponownie korzysta z fachowej pomocy Niepublicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk” z Zielonej Góry. Od 2008 r. w ramach kampanii Grupy Muszkieterów przebadało się ponad 32 tys. Polek.
Według danych Ministerstwa Zdrowia, rak piersi stanowi około 20% wszystkich nowotworów występujących u kobiet, co oznacza, że co 14 Polka choruje na raka piersi w ciągu swojego życia.
Niestety, wciąż zbyt wiele Polek nie korzysta z możliwości wykonania bezpłatnych badań, tymczasem wczesne wykrycie choroby daje dużą szansę na całkowite wyleczenie.
Aplikacja nowagazeta.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Komentarze opinie