
W poniedziałek 25 sierpnia mieszkanka naszego powiatu padła ofiarą oszustwa. Do kobiety napisał na Messengerze mężczyzna podszywający się pod jej brata.
Pod pretekstem nagłej potrzeby finansowej poprosił o pilną pożyczkę twierdząc, że nie może samodzielnie wypłacić pieniędzy. 26-latka, przekonana, że pomaga bliskiej osobie, przekazała dwa kody Blik, które oszust natychmiast wykorzystał do wypłaty gotówki. W ten sposób straciła 2000 złotych. Gdy zorientowała się, że padła ofiarą przestępstwa, było już za późno. Sprawą zajmują się funkcjonariusze Wydziału Kryminalnego Komendy Powiatowej Policji w Trzebnicy, którzy apelują o ostrożność przy przekazywaniu pieniędzy drogą elektroniczną i każdorazowe potwierdzanie tożsamości rozmówcy.
Zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa. Skontaktujmy się telefonicznie lub osobiście ze znajomym i upewnijmy się czy naprawdę potrzebuje on naszej pomocy. Prośby wyłudzenia pieniędzy oszustów są różne – m.in. na leki, że została zagubiona torebka, zagubiony portfel, brak pieniędzy na powrót do domu, brak pieniędzy na jedzenie czy też trudna sytuacja finansowa.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.