Reklama

O szewcu, który kupił fabrykę, czyli historia marki Timberland

21/03/2017 07:02

Timberland jest dziś jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek odzieżowych na całym świecie. Jej historia zaczęła się na początku XX wieku, gdy Nathan Swartz zaczął pracować jako czeladnik w jednej z bostońskich fabryk butów. Wspinając się po szczeblach kariery, skromny szewc poznawał skrupulatnie każdy etap produkcji obuwia. Jego doświadczenie i zdobywana latami wiedza pozwoliła na stworzenie firmy, której produkty były wzorem do naśladowania dla innych przedsiębiorstw z branży.



Od szewca do właściciela fabryki


Dzięki ciężkiej pracy Nathan Swartz w 1952 roku wykupił 50% udziałów w fabryce. Trzy lata później nabył drugą połowę udziałów, co zapoczątkowało intensywny rozwój przedsiębiorstwa znanego wówczas pod nazwą Abington Shoe Company. Nathanowi pomagali jego dwaj synowie, których zatrudnił do pracy – Sidney oraz Herman. Skala działania firmy z początku nie była duża i Swartzowie wytwarzali buty na zlecenie.



Innowacyjny wynalazek


Rewolucyjnym momentem dla przedsiębiorstwa Nathana był rok 1965, kiedy właściciel fabryki z pomocą swoich dwóch synów wynaleźli innowacyjną metodę łączenia cholewki z podeszwą. Rozwiązanie opracowane przez Swartzów sprawiło, że w późniejszych latach na rynku pojawiło się pierwsze wodoodporne obuwie. Ich wynalazek polegał na tym, że cholewka była najpierw wtłaczana w podeszwę, a dopiero łączona z nią za pośrednictwem szwów. Zabieg ten nie tylko poprawiał funkcjonalność obuwia, ale również redukował koszty jego produkcji, dzięki czemu firma mogła w końcu zacząć więcej zarabiać.
Nathan Swartz odszedł na emeryturę w 1968 roku, a kierowaniem przedsiębiorstwem zajęli się Sidney i Herman. Synowie utalentowanego szewca w 1970 roku przenieśli działalność do New Hampshire, gdzie chcieli wyprodukować pierwsze wodoszczelne obuwie. Próby powiodły się w końcu w 1973 roku, kiedy światu zaprezentowano odporne na wodę buty znane obecnie jako Timberlandy. Nowatorski produkt bardzo szybko odniósł sukces. Pierwsze egzemplarze trafiały przede wszystkim do robotników potrzebujących solidnych i wodoodpornych butów. Sporą sympatią buty cieszyły się również wśród studentów, którzy kupowali je w sklepach ze sprzętem militarnym.



Sukces nieprzemakalnego buta


Nieprzemakalny but wymyślony przez Swartzów zasłynął jako „Drwal” i „Żółty”. Wysokie wyniki sprzedaży zapewniła nie tylko bardzo dobra jakość produktu, ale również skuteczna kampania reklamowa w magazynie „New Yorker”. Buty trafiły do takich sieci sklepów jak Lord&Taylor czy Bergdorf Goodman. Nazwa The Timberland Company zaczęła funkcjonować w 1978 roku - historię The Timberland Company możemy przeczytać tu.



Timberland współcześnie


Choć obecnie oferta marki Timberland to nie tylko kultowy „Drwal”, to właśnie model Timberland Premium 6 Inch jest jej flagowym produktem, rozpoznawalnym na całym świecie. Klasyczny model uwielbiany jest zarówno przez entuzjastów solidnie wykonanego obuwia, jak i przez gwiazdy sportu i show-biznesu. Choć jego standardowa wersja stanowi stałą pozycję w ofercie marki, Timberland nie boi się eksperymentowania i niecodziennych projektów, takich jak kooperacja z DJ-em Khaledem.
Więcej na temat tej współpracy znaleźć można na stronie kupujemybuty.pl



SPONSOROWANE

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do