
Racjonalizacja procesu przygotowującego serwis internetowy do wejścia na wyżyny wyników wyszukiwania jest w sumie dość prosta. Prosta, jeśli się wie, na co zwróci uwagę. Zakres czynności obejmuje prace nad kodem i treścią strony. Jeśli działania dotyczą strony już istniejącej warto zainwestować w audyt wykonany przez profesjonalistę. „Wytknie” wszelkie niedociągnięcia w konstrukcji serwisu i wskaże metody naprawienia usterek. Optymalizacja stanie się o wiele łatwiejsza.
Ważna jest wiedza, na czym należy się skupić. Są dwa obszary, którym trzeba poświęcić całą siłę i czas. Pierwszy to struktura kodu, drugim jest treść.
Należy stosować się do dobrych praktyk sztuki programistycznej. Pozycjonowanie dobrze wspiera walidacja kodu, która jest ujednolicona przez W3C. Ważnym jest, jak naszą stronę prezentują wyszukiwarki. Zwracają one uwagę na strukturę nagłówków oraz metatagi zamieszczone w sekcji head, kodu strony.
Teksty na stronie bezwzględnie muszą być podporządkowane potrzebom użytkowników. Jeśli znajdą to, czego poszukują, zostaną na stronie i co ważniejsze powrócą na nią. Dodatkowym bonusem jest polecenie adresu znajomym. Drugim niezwykle ważnym założeniem, na którym opiera się optymalizacja, jest niepowtarzalność tekstów.
Najważniejsze jest, by była lekka. Często serwis wyposażony jest w zdjęcia przeładowane informacjami, których widoczna część stanowi tylko niewielki wycinek całości, jednak w procesie ładowania wykonywanym przez przeglądarkę bierze udział całość.
Optymalizacja stron internetowych wymaga, by nie przesadzić z poziomem zaistnienia fraz pozycjonujących. Rozsądna ilość to w zależności od rodzaju tekstu, trzy do czterech wystąpień na tysiąc znaków ze spacjami. Wystąpienia stanowią miks form gramatycznych, z których co najmniej jedna występuje w formie podstawowej.
Najlepiej, żeby ich forma graficzna była słowem lub frazą związaną tematycznie z miejscem docelowym.
Spamowanie należy do najczęstszych błędów popełnianych przez niedoświadczonych pozycjonerów z zacięciem hakerskim. Zbyt często też zdarza się znaleźć serwisy z niewłaściwie dobranymi frazami kluczowymi, źle opisującymi działalność firmy.
SPONSOROWANE
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie