Reklama

Myślał, że to pracownik banku. Stracił 48 tys. zł

Oszuści nie próżnują. W poniedziałek 8 kwietnia 61-letni mieszkaniec naszego powiatu odebrał telefon od mężczyzny, który przedstawił się jako pracownik centrali banku z Warszawy. Poinformował go, że ktoś prawdopodobnie włamał się na jego konto bankowe, ponieważ bank odnotował przelew na kwotę 20 tysięcy złotych i w związku z tym jego oszczędności są zagrożone. Zaproponował pomoc w odzyskaniu pieniędzy. Jak powiedział, jedyne co musi zrobić, to postępować zgodnie z procedurą, która miała być jemu przedstawiona. 

61-latek zaczął podejrzewać, że może to być oszustwo, ponieważ numer, z którego dzwoniono, nie należał do infolinii banku. Wtedy oszust powiedział, że jeżeli mu nie wieży, to zaraz zadzwoni z numeru bankowego. I faktycznie tak się stało. W dalszej części rozmowy skrupulatnie instruował, jak mężczyzna ma postępować. Ten poczynił wszystko wedle wskazówek fałszywego pracownika banku, przekazując jemu kody BLIK. Jak się jednak okazało, jego pieniądze zamiast być zabezpieczone, zostały wypłacone w jednym z bankomatów na terenie Polski. W ten sposób stracił 48 tysięcy złotych.

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do