Reklama

Koniecznie podpisz wniosek zanim złożysz go w ZUS

W prawie 10 proc. wniosków, które są składane w ZUS w formie papierowej brakuje podpisu wnioskodawcy. Brak podpisu powoduje, że wniosek zamiast do realizacji musi zostać zweryfikowany, czyli pracownik Zakładu musi skontaktować się z wnioskodawcą i poprosić o złożenie nowego, podpisanego wniosku. Znacznie wydłuża to czas np. wypłaty postojowego czy wydanie decyzji o zwolnienie z opłacania składek.


- Niestety generuje to także dodatkową pracę dla naszych i tak już niezwykle obciążonych pracą specjalistów. Proszę wziąć pod uwagę, że nasi pracownicy także opiekują się dziećmi lub chorują więc pracujemy w mniejszym niż normalnie składzie – wyjaśnia Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. 

 

Rzeczniczka apeluje o sprawdzenie czy dokumenty zostały podpisane przed ich wrzuceniem do wystawionych w placówkach ZUS skrzynek lub wysłaniem ich pocztą. Tylko właściwie wypełnione i podpisane wnioski są gwarancją ich rozpatrzenia. 

 

- Takich problemów nie mają te osoby, które wnioski wysyłaj do nas poprzez swoje indywidualne konto na PUE ZUS, dlatego zachęcam do korzystania z tej najszybszej i najpewniejszej drogi – mówi Kowalska-Matis. 

Jeżeli ktoś nie posiada swojego konta na PUE może je założyć korzystając z profilu zaufanego. Profil zaufany każdy może założyć poprzez swój bank bez konieczności wychodzenia z domu. Wiele banków ma zgodę na potwierdzanie profilu zaufanego - ich lista znajduje się na stronie profilu zaufanego https://pz.gov.pl/dt/registerByXidp 

KROK 1. JAK ZAŁOZYĆ W DOMU PROFIL ZAUFANY?

Jeśli ktoś nie posiada profilu zaufanego na EPUAP wystarczy zalogować się na swoje bankowe konto i w usługach lub ofercie banku wybrać zakładkę „profil zaufany” lub „e-Urząd” albo ePUAP. Dalej system rejestracji „poprowadzi nas za rękę”. Gdy mamy swój profil zaufany możemy załatwiać wiele spraw urzędowych a także „podpisywać” pisma i wnioski do ZUS.   

 

KROK 2. JAK ZAŁOZYĆ W DOMU KONTO NA PUE ZUS PRZEZ PROFIL ZAUFANY?

Wystarczy na stronie głównej www.zus.pl kliknąć „zarejestruj się” (niebieskie tło), wybrać zakładkę „dla Ciebie” a następnie pierwszy przycisk „profil zaufany” - dalej system poprowadzi nas za rękę. 

KROK 3. JAK PODPISYWAĆ PISMA DO ZUS PRZEZ PROFIL ZAUFANY? Po założeniu konta na PUE ZUS należy się na nie zalogować i „powiązać” konto na PUE z kontem ePUAP ta opcja jest dostępna w zakładce konfiguracja profilu/dane płatnika. Dzięki temu będziemy mogli „podpisywać” pisma i wnioski do ZUS.                          

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do