Reklama

Jak zorganizować stoisko podczas targów? Krótki poradnik dla początkujących przedsiębiorców

21/01/2021 09:48

fot. inventini.com

Targi to świetna okazja, by zaprezentować swoje przedsiębiorstwo oraz oferowane przez nie produkty lub usługi. Na targach mamy bardzo duże możliwości marketingowe – możemy dotrzeć do nowych odbiorców, zwiększyć świadomość istnienia naszej marki oraz poprawić komunikację firmy z otoczeniem. Ponadto, targi to sposób, by nawiązać kontakty biznesowe – z innymi przedsiębiorcami lub inwestorami. Poniżej podpowiadamy – jak powinien przygotować się do targów początkujący przedsiębiorca.

Targi – szansa dla przedsiębiorcy oraz konsumentów

Prawdopodobnie większość z nas choć raz w życiu brała udział w różnego typu targach w roli odbiorcy lub zwiedzającego. W roli przeciwnej – jako organizatora określonego stoiska – prawdopodobnie niewielu. Niemniej, w życiu wielu przedsiębiorców nadchodzi ten moment, gdy pragną „wystawić” siebie i swoją firmę podczas tego typu ekspozycji po raz pierwszy. Co wówczas należy zrobić?

Przede wszystkim – odnaleźć taki event, który będzie odpowiadał profilowi naszego przedsiębiorstwa. Do wyboru mamy wiele możliwości – znajdziemy zarówno targi konsumenckie, targi przedsiębiorców, targi dla branż o określonym profilu oraz liczne inne.

Wzięcie udziału w targach zaczyna się od zgłoszenia do organizatorów. Musimy wówczas określić, jaki rozmiar powierzchni pragniemy wynająć na czas targów, uiścić opłatę za umieszczenie nas w katalogu targowym oraz za udostępnienie wszystkiego, co istotne do zorganizowania naszego stoiska (np. przestrzeni, energii elektrycznej, ekipy sprzątającej).

Co zabrać ze sobą na targ?

W kolejnym kroku – należy ustalić projekt naszego stoiska oraz sposób jego budowy. Stoiska mogą mieć różną formę – co w znacznym stopniu zależy od tego, czy dane targi organizowane są pod zadaszeniem, czy na świeżym powietrzu. W obu przypadkach warto przygotować odpowiedni zestaw materiałów reklamowych – bannery, afisze, ulotki, katalogi, wizytówki.

W przypadku targów organizowanych na świeżym powietrzu – warto zaopatrzyć się wcześniej w odpowiedni namiot reklamowy (z ich ofertą zapoznasz się na: https://inventini.com/branza/namioty-eventowe/), siedziska, a także inne potencjalne atrakcje. Jest to o tyle istotne, że poszczególne obiekty, z których będzie „komponować” nasze stoisko, również mogą pełnić funkcję reklamową. Dzięki umieszczeniu na ich powierzchni logotypu naszego przedsiębiorstwa, jego nazwy lub dowolnej grafiki reklamowej – zwiększamy widoczność naszej firmy.

Oczywiście, wybór poszczególnych obiektów, z których stworzymy nasze stoisko, zależy również od naszych możliwości finansowych. W wielu przypadkach dodatkowymi kosztami ponoszonymi w trakcie organizacji stoiska są koszty transportu obiektów wystawowych, opłata za pracę dla personelu (na przykład hostess) oraz ich potencjalne zakwaterowanie.

Potencjalnym sposobem na obniżenie opłat jest połączenie naszego stoiska ze stoiskiem innego przedsiębiorstwa. Jest to szczególnie dobre rozwiązanie, gdy obie firmy dostarczają produktów lub usług komplementarnych, czyli uzupełniających się. Wówczas, koszty dzielone są pomiędzy obu wystawców, co dla obu powinno stanowić duże ułatwienie organizacyjne.

Na koniec pragniemy podzielić się prostą radą. Jeśli zastanawiasz się nad możliwością wzięcia udziału w targach – warto rozeznać się w tej sprawie jak najszybciej. W wielu przypadkach przestrzeń wystawiennicza jest całkowicie „wyprzedana” nawet rok przed datą wydarzenia.

Artykuł partnera

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do