Reklama

Jak pozycjonować się pod frazę?

28/03/2022 15:08

Frazy kluczowe to zwroty, pojedyncze słowa lub zapytania, które użytkownik wpisuje w okno wyszukiwarki. Są one fundamentem działań SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycjonowania stron oraz punktem wyjścia szczegółowo opracowanej strategii, której ostatecznym celem jest podniesienie pozycji strony w rankingu Google. Pozycjonowanie strony internetowej ze względu na frazę pozwala zatem na wygenerowanie większego ruchu na witrynie, który z kolei przełoży się na wyższy współczynnik konwersji (podjęcia przez użytkownika określonych działań jak: kliknięcie w baner reklamowy, dokonanie zakupu itp.).

Pozycjonowanie stron w Google - rodzaje fraz kluczowych

Aby lepiej zrozumieć mechanizmy rządzące pozycjonowaniem związanym z umiejętnym doborem fraz (ang. keyword research) należy najpierw zapoznać się z rodzajami i przeznaczeniem poszczególnych typów wyrażeń kluczowych.

W działaniach SEM (Search Engine Marketing), czyli marketingu w wyszukiwarkach internetowych występują następujące frazy kluczowe (ang. keywords):

  • ogólne wyrażenia kluczowe – składają się z jednego bądź dwóch wyrazów, np. buty, srebrne sztućce;

  • frazy typu long tail (tzw. długi ogon) – tworzą je więcej niż dwa wyrazy, np. srebrne sztućce z grawerem;

    Reklama
  • brandowe słowa kluczowe – nawiązują do konkretnej firmy lub łączą nazwy produktów i usług z lokalizacją (wykorzystuje je m.in. pozycjonowanie lokalne), np. usługi szewskie Poznań;

  • frazy kluczowe w formie pytań i opinii – np. jak wymienić żarówkę, [nazwa firmy] opinie;

  • personalne wyrażenia kluczowe – nawiązują do imion i nazwisk.

Wyrażenia kluczowe są dla botów Google informacją, co zawiera dana strona internetowa. Chcąc poprawić widoczność serwisu, należy więc skoncentrować się na szczegółowej analizie słów kluczowych i opracowaniu strategii, która pozwoli na realizację celu, jakim jest optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe.

Reklama

Pozycjonowanie strony www pod frazę - sprawdzone strategie

Uwzględniając poszczególne rodzaje fraz kluczowych, jakich używa np. każda agencja zajmująca się reklamą w Google, przygotowaliśmy dla Ciebie zestaw porad dotyczących skutecznego pozycjonowania serwisu za pomocą słów kluczowych.

  • Pozycjonowanie pod frazy ogólne – wyrażenia te są bardzo konkurencyjne, toteż pozycjonowanie stron www tą metodą jest długotrwałym procesem, w którym najlepiej wykorzystać dodatkowo frazy z innej kategorii.

  • Pozycjonowanie long tail (frazy długiego ogona) – wpisują je użytkownicy mający bardziej sprecyzowane wymagania. Frazy długiego ogona są więc mniej konkurencyjne niż wyrażenia ogólne. Reklama w internecie oparta na nich jest zatem łatwiejsza i mniej czasochłonna. Zaleca się ją m.in. przedsiębiorcom działającym w branży e-commerce (np. sklepom internetowym), ponieważ wpisujący frazę szeroką klient, w większości przypadków jest już przekonany do dokonania transakcji. Pozycjonowanie sklepów internetowych powinno przebiegać z wykorzystaniem bloga, przy pomocy którego można tworzyć bazę wiedzy dla potencjalnych klientów, budować pozycję eksperta w branży i skupiać wokół siebie społeczność oraz promować swoje produkty, a także promować witrynę na bardzo wiele rozbudowanych wyrażeń kluczowych.

    Reklama
  • Pozycjonowanie pod frazy brandowe – należy rozważyć ich użycie, jeśli nazwa firmy nie jest unikalna. Wówczas warto przeprowadzić pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google z uwzględnieniem lokalizacji (np. kosmetyczka Warszawa Wilanów).

  • Pozycjonowanie na frazy w formie pytań i opinii – marketing internetowy oparty m.in. na frazach długiego ogona (long tail) powinien uzupełniać strategię o frazy w formie pytań i opinii. Wpisy blogowe o charakterze informacyjno-poradnikowym przekazując użytkownikom rzetelną wiedzę, budują autorytet eksperta i powiększają bazę klientów.

    Reklama
  • Szczegółowe informacje o SEO – pozycjonowaniu stron na https://www.sempire.pl/pozycjonowanie.html

Agencja SEO, czyli firma zajmująca się reklamą w internecie wykorzystując doświadczenie, wiedzę i kosztowne narzędzia analityczne, planuje strategię SEM uwzględniającą najkorzystniejszą konfigurację typów wyrażeń kluczowych.

Dodatkowe informacje, bezpłatne konsultacje, porady, cenniki znajdziesz na stronie agencji SEMPIRE - https://www.sempire.pl/

Materiał zewnętrzny

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama