
Podczas Paris Air Show w Paryżu w czerwcu 2015 roku zawarto porozumienie pomiędzy firmami GE Aviation i Lufthansa Technik, na mocy którego postanowiono wybudować centrum serwisowania silników. Przez pewien czas poszukiwano dogodnej lokalizacji, a ostatecznie wybór padł na Polskę. Dzięki temu w perspektywie kolejnych 5-6 lat w fabryce Xeos znajdzie pracę nawet 600 osób.
Spółka joint venture zawiązana przez firmy GE Aviation i Lufthansa Technik pod nazwą Xeos, w niedalekiej przyszłości otworzy fabrykę serwisowania silników lotniczych w Środzie Śląskiej, na terenie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, a także centrum szkoleń dla pracowników. Xeos w budowę zakładu w Środzie Śląskiej zainwestuje łącznie zawrotną kwotę 250 mln euro. Dla Polski jest to duża, zagraniczna inwestycja, która przyniesie wymierne zyski. Dla mieszkańców woj. dolnośląskiego i nie tylko będzie to szansa na podjęcie ciekawej pracy w swoim regionie.
Docelowo Xeos chce zatrudnić do 2023 roku w fabryce na Dolnym Śląsku około 600 pracowników, w tym przede wszystkim inżynierów, którzy będą szkoleni w centrum szkoleń dla pracowników, które powstanie w okolicach Wrocławia. Firma zamierza w nie zainwestować kwotę 15 mln euro.
Pomimo faktu, że fabryka Xeos ma rozpocząć pracę dopiero we wrześniu 2018 roku, proces rekrutacji pracowników już ruszyły. Praca obecnie czeka na 120 osób, w głównej mierze inżynierów.
W poszukiwaniu wykwalifikowanych pracowników inwestor ma zamiar nawiązać współpracę z uczelniami wyższymi na Dolnym Śląsku, w tym przede wszystkim z Politechniką Wrocławską. Absolwenci politechniki będą mieli otwartą drogę do podjęcia pracy w polskiej fabryce budowanej przez zagranicznego inwestora.
Polska nie została przez Xeos wybrana przypadkowo, ponieważ w naszym kraju istnieje dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry, a sama Środa Śląska, gdzie zbudowane zostanie centrum serwisowania silników, ma korzystne usytuowanie, z dobrą infrastrukturą.
Inwestycja w Środzie Śląskiej ma przebiegać w dwóch etapach - w ciągu pierwszych dwóch lat wybudowane zostaną główne budynki biurowe i techniczno - operacyjne, a w drugim planowana jest budowa specjalistycznej komory służącej do testowania silników samolotowych. Etap ten zakończy się planowo w 2020 roku. Zakład ma serwisować silniki typu GEnX 2B, a w kolejnych latach silniki GE 9X, stosowane w samolotach Boeing 747-8 oraz 777-X.
SPONSOROWANE
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie