Reklama

E-commerce – tu cały czas możesz zarobić

05/05/2021 11:40

Pandemia koronawirusa, lockdown, zamknięcie sklepów i galerii handlowych sprawiły, że chcąc nabyć produkt, którego nie ma w ofercie marketu spożywczego, jedynym wyjściem był zakup przez Internetu. I tak, czy na się to podobało czy nie, szereg zakupów musieliśmy wykonać przez Internet, niezależnie od tego czy były to zakupu z odbiorem osobistym czy dostawą. Dziś obostrzenia nie są tak drastyczne, większość sklepów i usług jest już otwarte, jednak przyśpieszony pandemią trend na e-commerce stał się faktem. Zastanawiasz się na tym by otworzyć sklep online, a może świadczysz lub planujesz usługę dedykowaną dla branży e-commerce? Poznaj kilka najświeższych faktów o tym rynku.

E-commerce przed pandemią

Ogólnie rzecz ujmując nawet przed pandemią firmy działające w branży e-commerce nie mogły narzekać na stagnację. Branża rozwijała się dynamicznie, ale jej udział w ogólnym rynku krajowy sięgał zaledwie 10 procent wartości handlu detalicznego. E-commerce przez wiele firm traktowane było jak o dodatek, jeden z wielu kanałów sprzedaży, aniżeli obszar, który powinien stać się centrum planowanych inwestycji. Finalnie, jak wynika z raportu firmy badawczej PMR, wartość polskiego rynku e-commerce na rok 2019 szacowano na 61 mld zł.

E-commerce w roku koronawirusa

Pandemia koronawirusa „zamknęła”ludzi w domach. Nie oznacza to jednak, że nasze potrzeby zakupowe zmalały. W wielu obszarach zupełnie odwrotnie, nagle potrzebowaliśmy wielu produktów np. sprzętu sportowego czy AGD, niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu. I tak po nitce do kłębka, z każdym kolejnym zakupem coraz łatwiej sięgaliśmy po Internet. Finalnie rok 2020 zakończył się rekordowym wynikiem branży e-commerce. Udział e-commerce w rynku krajowym urósł, niektóre dane mówią nawet o wzroście z 10 do 14,5%, choć wydaje się to stosunek nieco zawyżony wynik. Wiadomo jednak, że wartość sięgnęła 77 mld zł. Jak wynika z analiz PayU czwarty kwartał 2020 roku był o 45% wyższy w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku. Dane to nie są ze sobą spójne, bo pochodzą z różnych analiz. Mimo to, nawet uśredniając, pokazują niemal 30% skok.

Prognoza na rok 2025

W perspektywie nadchodzących 5 lat przewidywany jest dalszy dynamiczny rozwój branży e-commerce. Wskazuje się, że w roku 2025 udział e-commerce w rynku krajowym dojdzie do poziomie 19-20%, osiągając przy tym wartość 160 mld zł.

Galopująca transformacja cyfrowa

Prowadzenie biznesu w branży e-commerce wiąże się z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informatycznych jak i logistycznych. Nie jest to jednak standardem. Wiele mniejszych graczy na rynku nie dysponuje wolumenem sprzedaży, który jest w stanie zagwarantować wzrost z inwestycji w rozwój technologiczny, a przez to jest to technologia jest dla nich po prostu za droga. Ten i szereg innych problemów to kwestie, nad którymi nieustanie pracują firmy oferujące usługi jak i oprogramowanie wspierające sprzedaż w sieci.

Zmiany na rynku magazynowym

Duże zmiany widoczne są także w ostatnich latach na rynku magazynowy. Coraz więcej dużych graczy światowego e-commerce przenosi się do Polski, szczególnie zachodnich regionów. Liderzy branży koncentrują swoje siły oferując coraz to bardziej konkurencyjne ceny i kompleksowe usług – nie tylko w zakresie towaru, ale i logistyki dostawy. Im więcej towaru przechodzi przez e-commerce, tym większa powierzchnia magazynowa potrzebna jest do obsługi tego procesu. Pandemia nauczyła nas też, że utrzymywanie stanów magazynowych może być kluczowym aspektem budowy przewagi rynkowej. W samym tylko czwartym kwartale wolumen najmu powierzchni magazynowych wzrósł o kolejne 1,5 mln m2.

Wraz z rynkiem magazynowym rozwija się szereg usług i przedsiębiorstw, które produkują lub zaopatrują logistykę w sprzęt i technologię. Od branży Automotive, po producentów taśm produkcyjnych, po drobnych producentów oferujących folie i opakowania, taśmy, czy kule transportowe. Rozwój rynku odczuwa wiele mniejszych sektorów gospodarki, które są z nim w znaczny sposób powiązane.

Planując dziś nową usługę czy produkt dla rynku e-commerce można z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić, że nie ma co martwić się o chłonność tego rynku. W jakim stopniu dzisiejsze prognozy okażą się trafne, dowiemy się za kilka lat.

Autor: https://wave.info.pl/

Artykuł partnera

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do