Reklama

Druk katalogów – na co zwrócić uwagę będąc właścicielem firmy?

05/05/2021 11:44

Wydawałoby się, że tradycyjny druk katalogów, przez ogromną popularność treści cyfrowych odejdzie w niepamięć - a jednak ulotki, banery czy papierowe gadżety reklamowe cieszą się niesłabnącą popularnością. Przyczyn takiego stanu może być wiele – zapach świeżego papieru, jego namacalność, czy nawet – co może wydawać się zaskakujące – walor kolekcjonerski „fizycznych” materiałów może być atrakcyjny dla wielu klientów. Zastanówmy się, na co warto zwrócić uwagę podczas ich przygotowania i zakupu.

Druk katalogów –  to ma sens!

Zatrzymajmy się na dłużej przy wątku rozpoczętym we wstępie. Niektórzy przedsiębiorcy mogą sądzić, że nie warto drukować jakichkolwiek materiałów na papierze, gdy nasze usługi można w nowoczesny i świeży sposób przedstawić za pomocą witryny, reklamy online lub platform społecznościowych. Nic bardziej mylnego. Istnieje przynajmniej kilka powodów, dla których druk katalogów, czy innych artykułów marketingowych wciąż może mieć przewagę nad treściami cyfrowymi:

  • W wielu z nas panuje przekonanie, że papier cieszy się większym szacunkiem. Pamiętajmy, że w Internecie publikować może każdy, ale na bycie wydrukowanym, przynajmniej w niektórych warunkach – np. podczas publikacji książki – trzeba zapracować. Już samo to sprawia, że katalog, który możemy wziąć do rąk, przekartkować czy zwyczajnie dotknąć budzi w nas większe zaufanie.
  • W przypadku treści online, jesteśmy niejako uzależnienie od ich dostawcy. Jeśli administrator strony lub profilu na platformie społecznościowej uzna, że dany katalog, reklama bądź ulotka jest już nieaktualna, bezpowrotnie tracimy do danej treści dostęp. Katalog, który raz dostaniemy, zostaje z nami na zawsze.
  • Teksty publikowane w Internecie często należą do kultury „instant” – pisane są szybko, po to, aby wyprzedzić konkurencję. Treści drukowane muszą być starannie, pieczołowicie przygotowane, zanim przyjmie je drukarnia – katalogi nie stanowią tutaj wyjątku. Mając w rękach taki dokument, jest spora szansa na to, że został on stworzony z przywiązaniem uwagi do najmniejszych detali, z myślą o zaspokojeniu potrzeb estetycznych klienta.

Czy to oznacza, że reklamy, ulotki i inne publikacje w Internecie nie mają sensu? Naturalnie, że nie! To zupełnie inne medium posiadające szereg zalet – jak choćby wspomnianą wcześniej szybkość.


Warto również dodać, że obydwa sposoby komunikowania się klientem dobrze ze sobą współpracują - coraz częściej reklamodawcy oferują interaktywne gadżety reklamowe oparte o standard Augmented Reality, gdzie wydrukowana platforma „ożywa” dopiero przy współpracy ze smartfonem. Dlatego właśnie druk katalogów, a szerzej – druk materiałów reklamowych ma się tak dobrze.

Druk katalogów – jak się do niego przygotować?

Przygotowanie katalogu wymaga czasu i umiejętności. Jeśli sami nie czujemy się na siłach, zlećmy jego opracowanie odpowiedniemu specjaliście. Ceny usług grafików potrafią być wysokie, ale zlecając im taki projekt, będziemy mieli pewność, że nasza firma została wyeksponowana w należyty sposób.

Przy przygotowaniu katalogu powinniśmy wziąć pod uwagę kilka czynników:

  • Jakiej wielkości powinien on być? „Zeszytowy” format A5 będzie poręczny i wygodny do transportu, z kolei dosyć obszerne strony formatu A4 lepiej pokażą nasze produkty i usługi, oraz będą bardziej czytelne.
  • Co właściwie chcemy nim przedstawić? Naturalne, że taki katalog ma jak najlepiej zaprezentować profil naszej działalności. Weźmy pod uwagę jednak, w jakich warunkach najczęściej potencjalny klient zapoznaje się z takimi materiałami: na targach, eventach branżowych, gdzie panuje pośpiech, zamieszanie, często też jest dosyć głośno. Warto skupić się na tym, aby treść zawarta w katalogu jak najefektywniej przyciągała uwagę – czytelne, krótkie opisy, wyraźne zdjęcia i grafika oraz atrakcyjna dla oka kolorystyka mają szansę przyciągnąć uwagę klienta nawet w niesprzyjających warunkach.
  • Jak wykończony powinien być taki katalog? Druk katalogów wiąże się z wieloma możliwościami - możemy wybrać różne rodzaje papieru, w zależności od tego, czy zależy nam na tym, aby jego nawierzchnia miała połysk, czy może jednak była matowa. Mamy do wyboru także różną jego grubość, czy rodzaj łączenia poszczególnych stron.
  • Komu zlecić druk katalogów? Skierujmy swoją uwagę na drukarnię, która odpowie na wszystkie interesujące nas pytania – W jakim formacie dostarczyć odpowiedni projekt? Czy kolory, które zostały dobrane będą atrakcyjnie wyglądać już po wydruku? Odpowiednia firma z pewnością udzieli wyczerpujących odpowiedzi na istotne dla nas pytania.

Druk katalogów – nie ma się czego bać!

Jak widać, chociaż proces stworzenia takiego materiału reklamowego może wydawać się złożony, z odpowiednim przygotowaniem z pewnością sobie z nim poradzimy. Papierowe katalogi stanowią wdzięczny, atrakcyjny temat dla klientów i reklamodawców – z pewnością warto je rozważyć gdy myślimy o wypromowaniu naszej działalności.
 

Grafika: unsplash.com/@bank_phrom

Artykuł partnera

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do