
Wydawałoby się, że tradycyjny druk katalogów, przez ogromną popularność treści cyfrowych odejdzie w niepamięć - a jednak ulotki, banery czy papierowe gadżety reklamowe cieszą się niesłabnącą popularnością. Przyczyn takiego stanu może być wiele – zapach świeżego papieru, jego namacalność, czy nawet – co może wydawać się zaskakujące – walor kolekcjonerski „fizycznych” materiałów może być atrakcyjny dla wielu klientów. Zastanówmy się, na co warto zwrócić uwagę podczas ich przygotowania i zakupu.
Zatrzymajmy się na dłużej przy wątku rozpoczętym we wstępie. Niektórzy przedsiębiorcy mogą sądzić, że nie warto drukować jakichkolwiek materiałów na papierze, gdy nasze usługi można w nowoczesny i świeży sposób przedstawić za pomocą witryny, reklamy online lub platform społecznościowych. Nic bardziej mylnego. Istnieje przynajmniej kilka powodów, dla których druk katalogów, czy innych artykułów marketingowych wciąż może mieć przewagę nad treściami cyfrowymi:
Czy to oznacza, że reklamy, ulotki i inne publikacje w Internecie nie mają sensu? Naturalnie, że nie! To zupełnie inne medium posiadające szereg zalet – jak choćby wspomnianą wcześniej szybkość.
Warto również dodać, że obydwa sposoby komunikowania się klientem dobrze ze sobą współpracują - coraz częściej reklamodawcy oferują interaktywne gadżety reklamowe oparte o standard Augmented Reality, gdzie wydrukowana platforma „ożywa” dopiero przy współpracy ze smartfonem. Dlatego właśnie druk katalogów, a szerzej – druk materiałów reklamowych ma się tak dobrze.
Przygotowanie katalogu wymaga czasu i umiejętności. Jeśli sami nie czujemy się na siłach, zlećmy jego opracowanie odpowiedniemu specjaliście. Ceny usług grafików potrafią być wysokie, ale zlecając im taki projekt, będziemy mieli pewność, że nasza firma została wyeksponowana w należyty sposób.
Przy przygotowaniu katalogu powinniśmy wziąć pod uwagę kilka czynników:
Jak widać, chociaż proces stworzenia takiego materiału reklamowego może wydawać się złożony, z odpowiednim przygotowaniem z pewnością sobie z nim poradzimy. Papierowe katalogi stanowią wdzięczny, atrakcyjny temat dla klientów i reklamodawców – z pewnością warto je rozważyć gdy myślimy o wypromowaniu naszej działalności.
Grafika: unsplash.com/@bank_phrom
Artykuł partnera
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie