Reklama

35 kodów BLIK i 20 tys. zł zniknęło

We wtorek, 7 października, do Komendy Powiatowej Policji w Trzebnicy zgłosiła się 41-letnia mieszkanka naszego powiatu, która padła ofiarą przemyślanego oszustwa.

Jak relacjonowała, dzień wcześniej odebrała telefon od kobiety podającej się za pracownika banku. Rozmówczyni ostrzegła ją, że środki na koncie są zagrożone, ponieważ nieuprawniona osoba próbuje przejąć dostęp do rachunku. Pod presją czasu i strachu o swoje oszczędności kobieta wciągnięta została w pułapkę.

Telefon został przekierowany do rzekomego „działu bezpieczeństwa”. Tam mężczyzna prowadzący rozmowę polecił kobiecie wygenerowanie kodów BLIK, tłumacząc, że to konieczne do zabezpieczenia jej pieniędzy. Gdy zapytała, czy to bezpieczne, oszust zachęcił ją do sprawdzenia historii konta, by utwierdzić ją w przekonaniu, że wszystko jest w porządku. W wyniku manipulacji kobieta wygenerowała aż 35 kodów BLIK i przekazała je przestępcy.

Dopiero następnego dnia zorientowała się, że z jej konta zniknęło blisko 20 tysięcy złotych. Natychmiast skontaktowała się z bankiem, zablokowała rachunek, ale pieniądze zostały utracone. Policjanci prowadzą postępowanie w tej sprawie i po raz kolejny apelują o ostrożność w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi oraz o weryfikowanie każdej prośby dotyczącej kodów czy danych do logowania.

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do