
Coraz więcej nowych podmiotów gospodarczych pojawiających się na polskim rynku skupia się na działalności e-commerce. Handel internetowy w ostatnim czasie prężnie się rozwija, a nie bez znaczenia okazał się tutaj lockdown i przeniesienie zakupów do internetu. Podobna tendencja ma miejsce również w innych krajach Europy, w tym w Niemczech, Austrii czy Szwajcarii, a polscy przedsiębiorcy coraz chętniej działają na tamtejszych rynkach. Pozycjonowanie w Google.de to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie widoczności swojej strony w niemieckiej wyszukiwarce.
Branża SEO (Search Engine Optimisation) jeszcze kilkanaście lat temu nie odgrywała tak istotnej roli, jaką odgrywa obecnie. Wszystko za sprawą rozwoju e-commerce i handlu internetowego, bez którego trudno wyobrazić sobie współczesne życie. Czym jest pozycjonowanie? To nic innego jak schemat działań, które mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce. W Polsce najwięcej osób korzysta z Google, podobnie zresztą jak w innych krajach Europy Zachodniej. Inwestycja w strategię SEO nie przynosi korzyści w jednej chwili – jest długotrwały proces, który ostatecznie pozwala zwiększyć dochody firmy i utrzymywać jej wysoką pozycję na rynku. Nie dziwi więc fakt, że w naszym kraju powstaje coraz więcej agencji zajmujących się kompleksowymi usługami pozycjonowania – od analizy konkurencji, przez optymalizację kodu strony, aż po copywriting.
Ogólnoświatowy rozwój e-commerce to ogromna szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą poszerzyć obszar swojej działalności na inne kraje Europy. Z naszej perspektywy bardzo atrakcyjnym kierunkiem są kraje niemieckojęzyczne – Austria, Szwajcaria, Liechtenstein – gdzie można liczyć na duże zainteresowanie polskimi produktami i usługami utrzymującymi bardzo wysoką jakością. Dlatego też pozycjonowanie w Niemczech to bardzo dobry sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki i budowanie zaufania wśród międzynarodowej klienteli.
Warto jednak pamiętać, że SEO na potrzeby niemieckiej wyszukiwarki Google.de różni się od działań prowadzonych pod polską wersję platformy. W Niemczech nieco inaczej rozpatruje się link building (jakość ponad ilość), stawia się też mocno na content marketing, a nie bez znaczenia okazuje się poprawność językowa i fokus na preferencje lokalnych odbiorców. Dla osób sprzedających towary i usługi za granicą pomocna będzie na przykład agencja SEO Webway, która pozycjonuje strony internetowe Unii Europejskiej i systematycznie pracuje na swoją nieposzlakowaną opinię.
Artykuł partnera
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie