Reklama

Pozycjonowanie stron - czy warto? Sprawdź!

27/11/2019 09:03

Internet to wielka szansa dla właścicieli firm na rozwój swojego biznesu i większe zyski. Dlatego odpowiedź na pytanie – pozycjonowanie stron czy warto – może być tylko jedna. Oczywiście, że warto, a na dowód 18 powodów zaczerpniętego z najdłuższego w Internecie artykułu o pozycjonowaniu i SEO.


1. Monopol Google


Zdecydowana większość polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google. To jest wielomilionowa grupa potencjalnych klientów. Dlatego każdy poważny właściciel firmy powinien zainwestować w działania pozycjonujące, poprawiające ranking firmowej strony internetowej lub sklepu internetowego właśnie w Google. Im lepsza widoczność w tej wyszukiwarce, tym większa szansa, że ktoś zainteresuje się oferowanymi produktami bądź usługami.



2. Dużo nowego ruchu na stronie


Coraz więcej osób dokonuje transakcji w sieci, zatem warto wykorzystać wyszukiwarkę do skutecznego promowania własnego biznesu. Pozycjonowanie ma więc na celu budowanie wysokiej pozycji witryny, a w konsekwencji pomnożenie liczby wizyt na niej. Mówiąc wprost chodzi o pozyskanie nowych klientów, ale jednocześnie o utrzymanie tych dotychczasowych.


3. Dynamiczny przyrost zysków w skali miesiąc do miesiąca


Jeżeli strona internetowa jest dobrze zoptymalizowana, to użytkownicy nie muszą szukać gdzie indziej odpowiedzi za swoje zapytania wpisywane w wyszukiwarce. Dzięki temu zwiększenie liczby odwiedzin prowadzi do zwielokrotnienia przychodów, a pozycjonowanie okazuje się nad wyraz opłacalne dla Twojego biznesu.


4. Wyniki organiczne lepsze niż wyniki ADS


Budowanie pozycji witryny w sieci może mieć dwojaki charakter. Pierwsza metoda polega na tworzeniu kampanii linków sponsorowanych (Google Ads), które świetnie się sprawdzają szczególnie w przypadku nowych stron oraz sklepów internetowych oferujących produkty sezonowe. Efekt jest natychmiastowy, ale ograniczony czasem trwania kampanii i budżetem. Warto też pamiętać, że nadal niektórzy użytkownicy świadomie pomijają reklamy Google Ads i skłaniają się bardziej ku wynikom naturalnym. Osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce wymaga jednak czasu. Z drugiej strony łatwiej je później utrzymać przez dłuższy okres. W takim razie, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron czy warto skupić się wyłącznie na wynikach organicznych? Na pewno dają trwalsze efekty, ale bywają sytuacje, kiedy dobrze też skorzystać z możliwości Google Ads.


5. Tani ruch w odpowiednim miejscu


Zwiększenie ruchu powinno mieć charakter ukierunkowany. Dlatego należy zwrócić uwagę na zastosowanie odpowiednich słów kluczowych w pojawiających się na stronie treściach. Co więcej, ważna okazuje się jakość tekstów oraz ich czytelność zarówno dla odbiorców, jak i dla robotów wyszukiwarki. Strona uważana jest za wiarygodną, jeżeli znajdują się na niej oryginalne i wartościowe treści, idealnie odpowiadające na zapytania użytkowników.


6. Lepsza rozpoznawalność marki


Internet jest doskonałym medium do budowania pozycji firmy godnej zaufania. Dobrze przemyślane działania pozycjonujące pozwalają przebić się z przekazem do naprawdę szerokiego grona odbiorców. Zdecydowanie także zwiększają nie tylko widoczność, ale i rozpoznawalność danej marki. W perspektywie daje to rzeczywiście realne zyski, ponieważ użytkownicy chętniej sięgają po produkty oraz usługi firm, które już kojarzą pozytywnie z pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania.


7. Nawiązywanie relacji biznesowych


Pozycjonowanie umożliwia dokładne poznanie preferencji klientów. Dzięki temu łatwiej zoptymalizować stronę pod kątem ich potrzeb. Co więcej, automatycznie przyciąga się uwagę innych właścicieli witryn, z którymi można budować pozytywne relacje biznesowe poprzez współpracę i np. wpisy gościnne.


8. Content marketing, który regularnie generuje klientów


Działania w sieci powinny być dobrze przemyślane i systematyczne, aby przyniosły comiesięczne efekty. Trzeba jednak nieco uzbroić się w cierpliwość, ponieważ pozycjonowanie to dość żmudny proces. Jednak wyniki w postaci wysokich pozycji w Google, zwiększenia ruchu na stronie i podniesienia liczby klientów okazują się warte zaangażowania.


9. Poprawienie jakości i czytelności strony www


Działania stricte pozycjonujące zawsze są poprzedzone optymalizacją strony internetowej. To dzięki temu witryna ma przejrzysty interfejs, estetyczny layout i wyraźne czcionki, prawidłowe kodowanie czy linkowanie wewnętrzne, a także odpowiednie treści. Specjaliści SEO muszą również zadbać o to, aby strona była responsywna i tym samym bez problemu wyświetlała się na urządzeniach mobilnych. W ten sposób poszerza się krąg odbiorców, a czytelna i intuicyjnie funkcjonująca strona nie odstrasza użytkowników.


10. Konkurencja zapewne już korzysta z pozycjonowania


Walka o topowe pozycje w wynikach wyszukiwania jest naprawdę trudna, ale konieczna. Obecnie żaden właściciel firmy nie może sobie pozwolić na to, żeby konkurencja zostawiła go w tyle. Dlatego warto zdecydować się na pozycjonowanie, aby nie tylko poprawić pozycję w Google, ale również zadbać o jakość swojej strony. Efektem jest budowanie grupy lojalnych klientów, a to przecież zawsze oznacza zyski.


11. Praktycznie nieograniczone zasięgi reklamy


Z zasobów internetowych korzysta coraz więcej ludzi, więc do konkretnego grona odbiorców najłatwiej dotrzeć właśnie online. Poza tym przekaz reklamowy działa nieustannie – wystarczy tylko, że ktoś wpisze w wyszukiwarkę określone słowa kluczowe. Można skupić się na pozycjonowaniu lokalnym, jeżeli oferta przeznaczona jest dla jakiegoś regionu w kraju albo dotrzeć do klientów w całej Polsce lub na całym świecie.


12. Opcja dotarcia do wielu klientów z rozmaitych fraz kluczowych


Słowa kluczowe (często w formie dłuższych fraz, a nawet zapytań) stanowią swoisty drogowskaz do strony. Dlatego tak ważne, w kontekście skuteczności pozycjonowania okazuje się wybranie słów, które mogą generować jak największy ruch na stronie. Nie powinny to być wyłącznie najbardziej konkurencyjne frazy, ale również te z długiego ogona – tańsze, a zarazem dające korzystniejszy ruch.


13. Mierzenie efektów i maksymalizowanie zysków


Profesjonalne pozycjonowanie stron nie byłoby możliwe bez specjalistycznych narzędzi analitycznych. To dzięki nim można na bieżąco sprawdzać efekty przeprowadzonych działań, korygować ewentualne błędy oraz planować następne czynności.


14. Zróżnicowanie ekspozycji reklamy w Google


Strona internetowa może się znaleźć wysoko w rankingu wyników organicznych. W przypadku firm funkcjonujących lokalnie wiele daje pojawienie się danych witryny w Mapach Google. Jednocześnie czasami warto rozważyć inwestycję w linki sponsorowane. Dzięki temu wzrasta widoczność Twojej strony, ponieważ odnośnik do niej znajduje się w dwóch lub nawet trzech miejscach w wynikach wyszukiwania.


15. Kreowanie wizerunku eksperta


Jeżeli strona firmowa zawiera profesjonalnie prowadzony blog, na który regularnie wrzucane są nowe, bardzo merytoryczne wpisy, to w ten sposób buduje się wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Ciekawym i korzystnym pomysłem okazuje się także własny kanał na YouTube z poradami.


16. Kanał wspomagający pozyskiwanie klientów z innych źródeł ruchu


Nie trzeba ograniczać się do działań na własnej stronie. Klientów łatwo pozyskać w mediach społecznościowych. Dobrym pomysłem jest również pisanie wysokiej jakości artykułów sponsorowanych czy merytorycznych komentarzy na forach lub blogach tematycznych (związanych z branżą). Użytkownicy doceniają tych, którzy potrafią doradzić. Jeżeli w stopce czy podpisie pojawi się odnośnik do Twojej strony, to jest duża szansa, że ktoś zechce zapoznać się z jej zawartością.


17. Zwiększenie zysków z uruchomionych systemów zarabiania na stronie


Strona internetowa może też zarabiać poprzez usługę AdSense albo dzięki programowi partnerskiemu. Wystarczy jedynie wybrać jeden z nich lub oba jednocześnie. Systemów zarabiania jest znacznie więcej... Czasami wzrost popularności witryny w wyniku pozycjonowanania sięga kilkudziesięciu lub kilkuset procent.


18. Utrzymanie ruchu bezpłatnego na długi czas


Pozycjonowanie stron czy warto w nie inwestować? Wydaje się, że powyższe argumenty są w stanie przekonać każdego, że tak. Dzięki niemu Twoja strona osiągnie wysokie pozycje w Google na określone słowa kluczowe i przy systematycznych działaniach te pozycje utrzyma. Satysfakcjonujące efekty są zatem na długi czas. Owszem, pozycjonowanie wymaga sporo pracy, ale korzyści są naprawdę nieocenione.



Artykuł partnera

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do