Rowery ze wspomaganiem elektrycznym zyskują wielką popularność w Polsce. W odpowiedzi na tak liczne zainteresowanie tematem, przygotowaliśmy wraz z ekspertem firmy ZibiBike odpowiedzi na najczęstsze pytania klientów. Jeśli planujesz konwersję roweru na elektryczny, zastanawiasz się ile kosztuje e-bike swojej roboty albo po prostu chcesz wiedzieć więcej o samej przeróbce – zapraszamy gorąco do lektury!
Czy rower z napędem elektrycznym jedzie sam?
Zestaw elektryczny do roweru nie zapewnia automatycznej jazdy jak np. motorower czy motocykl. Musimy wykonać pewną pracę pedałując, by rower wprawiony został w ruch. Napęd elektryczny do roweru odciąży nas przy nabieraniu prędkości. Mówiąc bardziej obrazowo – rower wspomaga nas w jeździe, ale nigdy nie pojedzie sam.
Czy rower elektryczny może jechać z dowolną prędkością?
Nie. Zarówno sam zestaw elektryczny do roweru, jak i prawo o ruchu drogowym ogranicza nas w tym zakresie. Możemy osiągnąć maksymalną prędkość 25 km/h. Jednak jazda po mieście, np. drogach rowerowych z tą prędkością zdecydowanie wystarczy, by sprawnie i bezpiecznie się przemieszczać.
Czy konwersja roweru na elektryczny wymaga specjalnego roweru?
Można przerobić na elektryczny praktycznie każdy tradycyjny rower, który jest sprawny i umożliwia montaż podstawowych elementów. Składa się na nie silnik elektryczny do roweru montowany w przedniej lub tylnej piaście koła (w razie potrzeby można wymieniać całe koła na takie z silnikiem w środku), bateria na ramie albo na bagażniku i przewody (możliwość ich poprowadzenia też się liczy). Zestaw do konwersji roweru ZibiBike.pl jest tak zaprojektowany, aby można było szybko i sprawnie dokonać "przeróbki" z większości dostępnych rowerów na rynku.

Fot. Funkcje zestawu do konwersji od ZibiBike.pl
Czy po konwersji roweru na elektryczny będzie można jeździć również bez wspomagania?
Oczywiście, że tak. Rower pracuje w dwóch trybach i to tylko od użytkownika zależy, czy życzy sobie jeździć pedałując tradycyjnie, czy też wykorzystując napęd elektryczny do roweru. Należy pamiętać, że po wyładowaniu baterii w trakcie jazdy, musimy mieć możliwość użytkowania roweru. Wielu użytkowników korzysta ze wspomagania tylko w niektórych warunkach, np. przewyższenia czy odczuwalnego zmęczenia, w innych przypadkach pedałując tradycyjnie.
Ile kosztuje przerobienie roweru na elektryczny?
Wiele zależy od wybranego wariantu (np. mocy silnika, pojemności baterii litowo-jonowej itd.). Zestaw elektryczny do roweru ZibiBike przeznaczony do jazdy miejskiej zaczyna się od około 2 000 zł. Możemy też złożyć taki zestaw samodzielnie, na rynku jest mnóstwo dostępnych podzespołów, jednak zwykle niedrogo wychodzą właśnie gotowe zestawy do konwersji.

Fot. Rower, który przeszedł konwersje roweru (ze zwykłego)
Czy samemu przerobię rower na elektryczny w domowych warunkach?
Bez cienia wątpliwości. Każdy zestaw posiada manual opracowany „krok po kroku”, z podstawowymi narzędziami wszyscy bez trudu sobie poradzą, także ci, którzy na co dzień raczej nie majsterkują. Przeplecenie silnika w piastę koła może być kłopotem, ale jeśli nie czujecie się na siłach można za 170 zł kupić silnik już zainstalowany w kole, wtedy wymienia się jedynie cały element. Pozostała część to tylko montaż baterii i podłączenie podzespołów przewodami. Konwersja roweru na elektryczny nie wymaga żadnej specjalistycznej wiedzy.
Artykuł partnera
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie