Reklama

Co to jest e-commerce?

26/04/2019 08:50

Zainteresowanie rynkiem internetowym nieustannie wzrasta, co prowadzi do jeszcze szerszego poznawania świata cyfrowego przez człowieka. Ten jest z kolei motywowany do odnajdywania się w e-marketingu poprzez nieustający rozwój nowych technologii. A do czego właściwie prowadzą odpowiednio prowadzone działania e-commerce? Przede wszystkim do zwiększenia sprzedaży, czyli, krótko mówiąc, do zysku!



Jak zwiększyć sprzedaż?


Według prognoz specjalistów od e-marketingu wydatki na działania w Internecie będą stale rosnąć. Szczególnie jeśli chodzi o marketing związany ze sprzedażą online. Jak twierdzi Bartosz Zieliński, ekspert z agencji e-PR Commplace, nowe technologie mogą znacznie zwiększyć sprzedaż, nawet o 30 procent. Jego zdaniem rynek ten jest więc wart szczególnej uwagi. Jednocześnie założenia specjalistów z Doliny Krzemowej odnoszące się do wydatków na działania marketingowe w Internecie, są niezwykle zaskakujące. Według ich prognoz te wydatki mogą opiewać nawet na 120 miliardów dolarów rocznie. Na szczęście przewidywane zyski mają być znacznie większe. Przewiduje się, że w 2021 roku handel elektroniczny przyniesie USA nawet 4,9 bilionów dolarów.



E-commerce w Polsce


W Polsce jeszcze te prognozy nie są tak obiecujące, jak za oceanem. Na razie polski rynek raczkuje w procesie e-commerce. Przykładem może być Polska z 2017 roku, kiedy to sprzedaż elektroniczną prowadziło zaledwie 10 procent przedsiębiorstw (z grona firm, które zatrudniały powyżej 10 osób). W porównaniu do reszty Europy Zachodniej, w której na usługi e-commerce zdecydowało się niemal 30 procent firm, to dość niewiele. Jednak stale podnoszone kwalifikacje pracowników marketingu mogą być spektakularne w skutkach. Przewiduje się, że Polska szybko będzie gonić inne kraje, nie tylko w Europie, ale także za oceanem. Ten rok ma być przełomem dla usług e-commerce w naszym kraju.



Zakupy w sieci


Jak podkreśla Bartosz Zieliński z Commplace, zaufanie do usług w sieci, w tym sprzedaży internetowej, wciąż w Polsce rośnie. To oczywiście przekłada się na wzrost zakupów właśnie tymi kanałami. Wszystko to zatem składa się na potencjalny zysk. Raport „E-commerce w Polsce 2018” jednoznacznie pokazuje, że 26 procent badanych uważa zakupy w sieci jako bezpieczne, a 49 procent ocenia je jako łatwe i nieskomplikowane. To ewidentny wzrost w porównaniu do 2017 roku, kiedy to zakupy online tak oceniało tylko 14 procent ankietowanych. Środowisko coraz bardziej się zmienia i konkurencja nieustannie wzrasta, dlatego wiele firm musi dokładać wszelkich starań, aby zwiększać swoją sprzedaż online. Warto więc inwestować i chwytać się wszystkich dostępnych narzędzi, których pojawia się coraz więcej. Jak komentuje Bartosz Zieliński z Commplace, opinie o reklamie i sprzedaży w sieci nadal są nieadekwatne do rzeczywistości, przez co firmy tracą swój potencjał i możliwości, a Internet jest wciąż jeszcze niedocenianą formą sprzedaży.






ARTYKUŁ SPONSOROWANY
        
    
                                                                    
                                                        
                            
                        

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do