
Cóż z tego, że powszechny dostęp do sieci pozwala nam z wielką łatwością znajdować i porównywać najrozmaitsze propozycje. Większość jej użytkowników nie zaprząta sobie tym głowy – ich wygoda i możliwość natychmiastowego dotarcia do potrzebnej informacji czy oferty okazuje się najważniejsza. Planując działania promocyjne nie pozostaje nam nic innego, niż się z tym pogodzić i zastosować odpowiednie metody. Pozycjonowanie jest obecnie najskuteczniejszą.
Odkąd internet zaczął stawać się powszechnie dostępnym medium, zmieniło się bardzo wiele. Gdy lata temu w celu skorzystania z niego cierpliwie czekaliśmy wpatrzeni w kineskopowy monitor, aż uruchomi się stacjonarny komputer, zapewne w większości nie sądziliśmy, że już niedługo sprzęt o znacznie większych możliwościach trafi naszych kieszeni.
Mimo wszystko jednak, pewne rzeczy pozostały niezmienne. Należy do nich zachowanie przeciętnego internauty, który korzystając z wyszukiwarki poprzestaje zwykle na jednym wybranym wyniku, jeśli ten okazuje się odpowiadać jego zapytaniu. Zdecydowanie najczęściej jest to jeden z pierwszych trzech, im dalej w dół, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo otwarcia linku. Zaś na kolejną stronę zaglądają już tylko najbardziej cierpliwi bądź niemogący odnaleźć poszukiwanych treści, wyrobów czy usług użytkownicy. Wraz z pojawieniem się urządzeń mobilnych i związanym z tym wydłużeniem ekranu, rozkład widoczności poszczególnych jego obszarów uległ tylko nieznacznym zmianom, ogólna zasada pozostaje ta sama – kto pierwszy, ten wygrywa. Wynika to po prostu z naszej natury – odruchowo dążymy do każdego celu najprostszą drogą. Czy da się więc z tym walczyć? Nie. Wykorzystaj to zatem!
Zdobycie wysokiej pozycji w Google – a to tam przecież zaczynają się dziś wszelkie zakupy czy poszukiwania dostępnych w okolicy usług, których cennik https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/cennik/ warto sprawdzić zawczasu – daje wielką przewagę nad każdą konkurencją. Zostaw swoich rywali w tyle!
Pozycjonowanie nie jest nową usługą, bo przecież wielkie korzyści płynące z zajmowania wysokich miejsc w wyszukiwarce są oczywiste od lat. Nie znaczy to jednak, że łatwo ją wykonywać – w ostatnich latach zaszły w tym zakresie istotne zmiany. Google bardzo dba o jakość wyświetlanych wyników, zmieniło więc radykalnie sposób, w jaki jego algorytmy oceniają zasoby sieci. Linki? Nadal są niezbędne, jednak jeśli będziemy, tak jak robiono to kiedyś, jedynie ścigać się na ich ilość, zamiast zyskownej pozycji zdobędziemy karnego filtra. Nie ryzykuj więc powierzania swojej witryny amatorom!
Zupełnie inaczej wygląda też optymalizacja. Poza stworzeniem unikalnych, atrakcyjnych treści koniecznie trzeba zająć się wieloma technicznymi aspektami funkcjonowania strony. Jak wyjaśniają specjaliści z firmy AFTERWEB, nie sposób wypozycjonować serwis, który wolno się ładuje, nie jest przystosowany do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, ma złą strukturę i błędy w kodzie. A to tylko kilka z bardzo wielu zagadnień, które roboty Google będą regularnie sprawdzać!
Pracy jest więc co niemiara, w dodatku trzeba wykonać ją lepiej, niż robią to nasi rywale. Powierzenie tego fachowcom zajmującym się tym na co dzień, to zatem jedyne rozwiązanie, również z punktu widzenia kosztów.
Artykuł partnera
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie